Την ανοδική πορεία του 2024 ακολούθησαν οι πρώτοι μήνες του 2025 για τον μεγαλύτερο εγχώριο αερομεταφορέα με την διοίκηση της Aegean να παραμένει αισιόδοξη για την πορεία της τρέχουσας χρονιάς, παρά τις οικονομικές, πολιτικές και γεωπολιτικές αβεβαιότητες που υπάρχουν παγκοσμίως. Σε αυτό το πλαίσιο μάλιστα, όπως ανέφεραν τα στελέχη της κατά την τακτική γενική συνέλευση που πραγματοποιήθηκε σήμερα, η Aegean σχεδιάζει να αυξήσει την προσφερόμενη χωρητικότητά της κατά 1,9 εκατ. θέσεις το 2025, παρά τους περιορισμούς που εξακολουθεί να επιφέρει η αδυναμία των κατασκευαστών να ανταποκριθούν στις ανάγκες της αγοράς.
«Οι προβλέψεις για το καλοκαίρι του 2025 παραμένουν θετικές κι εμείς συνεχίζουμε με συνέπεια το επενδυτικό μας πλάνο, με στόχο την αναβάθμιση των υπηρεσιών, την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και τη δημιουργία υψηλής προστιθέμενης αξίας» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Διευθύνων Σύμβουλος της Aegean, κ. Δημήτρης Γερογιάννης, στο πλαίσιο της Τακτικής Γενικής Συνέλευσης
Αύξηση το πρώτο τρίμηνο του 2025
Για το σύνολο του έτους, η AEGEAN προγραμματίζει να διαθέσει 21,5 εκατομμύρια θέσεις, με δρομολόγια σε 47 χώρες και 249 προορισμούς.
Ήδη μάλιστα κατά το πρώτο τρίμηνο του 2025, ο μεγαλύτερος εγχώριος αερομεταφορέας μετέφερε 3,1 εκατομμύρια επιβάτες – 8% περισσότερους από το αντίστοιχο τρίμηνο του 2024 – με 12% αύξηση στη επιβατική κίνηση εξωτερικού.
Παράλληλα έχει ήδη προχωρήσει σε πρόσθετη παραγγελία οκτώ αεροσκαφών τύπου A321neo, για την περαιτέρω ενίσχυση του στόλου της. Σημειωτέον ότι έχει ήδη παραλάβει 35 νέα αεροσκάφη μέχρι και σήμερα ενώ το σύνολο των μελλοντικών παραδόσεων για τα επόμενα έτη ανέρχεται σε 23 νέα αεροσκάφη, όλα Α321NEO και εκ των οποίων 4 Α321LR, με δυνατότητα πτήσεων μεγαλύτερης εμβέλειας, διάρκειας έως και 7,5 ωρών.
Παράλληλα και το τρέχον έτος θα συνεχίσει την επένδυση στην λειτουργία του Κέντρου Βάσης Συντήρησης έχοντας ήδη ξεκινήσει νέο κύκλο Προγράμματος Υποτροφιών Εκπαίδευσης Μηχανικών Αεροσκαφών ενώ ήδη από το δεύτερο έτος λειτουργίας της βάσης ένα σημαντικό κομμάτι της παραγωγικής δυναμικότητας κατευθύνεται προς τρίτες αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες και ανήκουν στους μεγαλύτερους αεροπορικούς ομίλους διεθνώς.
«Η AEGEAN διαθέτει το σχέδιο, τις προϋποθέσεις και τους ανθρώπους για να συνεχίσει να πρωταγωνιστεί και να συμβάλλει ουσιαστικά στην οικονομία και την κοινωνία της χώρας, προσφέροντας αξία στους μετόχους της, στους εργαζομένους της και στους επιβάτες της. Παραμένουμε προσηλωμένοι στο να ανεβάζουμε συνεχώς τον πήχη. Να καινοτομούμε, να βελτιώνουμε τις υπηρεσίες μας και να ανταποκρινόμαστε στις εξελισσόμενες ανάγκες των επιβατών μας και στις απαιτήσεις του ευρωπαϊκού περιβάλλοντος» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Χρονιά – Ορόσημο το 2024
Παράλληλα ο κ. Γερογιάννης αναφέρθηκε και στις επιδόσεις της προηγούμενης χρονιάς, η οποία παρουσίασε ιδιαίτερη δυναμική αποτελώντας μια ακόμα χρονιά ορόσημο για τον αερομεταφορέα.
Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο επικεφαλής της Aegean, το προηγούμενο έτος η Aegean επιχείρησε με αυξημένο πτητικό έργο κατά 6% σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά, προσφέροντας συνολικά 19,8 εκατομμύρια θέσεις –– σε ένα εκτενές δίκτυο που κάλυψε 158 προορισμούς σε 47 χώρες. Η θετική πορεία της ζήτησης,τόσο στο δίκτυο εξωτερικού όσο και εσωτερικού, ακόμα και κατά τους μήνες εκτός αιχμής, οδήγησαν στην αποτελεσματική εκμετάλλευση της προσφερόμενης χωρητικότητας.
Η αεροπορική εταιρεία μετέφερε συνολικά 16,3 εκατομμύρια επιβάτες, 6% περισσότερους συγκριτικά με το 2023 με την επιβατική κίνηση εσωτερικού να καταγράφει αύξηση 8%, και το δίκτυο εξωτερικού να παρουσιάζει αύξηση 4% δίνοντας έμφαση σε βασικούς προορισμούς της Δυτικής Ευρώπης – όπως Λονδίνο, Άμστερνταμ, Φρανκφούρτη – καθώς και προς Σκανδιναβία και Κωνσταντινούπολη.
Ειδοποιός διαφορά της περσινής χρονιάς ήταν δε ότι η μεγαλύτερη ανάπτυξη επιτεύχθηκε στους μήνες εκτός αιχμής και κυρίως το τέταρτο τρίμηνο του 2024 όπου μετέφερε 7% περισσότερους επιβάτες σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους, σημειώνοντας ιστορικά υψηλά λειτουργικής κερδοφορίας, απόρροια τόσο της εισερχόμενης κίνησης όσο και της αυξανόμενης ζήτησης από Έλληνες για ταξίδια. Γεγονός που σύμφωνα με τον κ. Γερογιάννη επιβεβαίωσε τη στρατηγική επέκτασης της χωρητικότητας και τους μήνες εκτός αιχμής.
«Ως αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας, το 2024 ήταν χρονιά-ορόσημο, με την υψηλότερη ιστορικά επίδοση σε επίπεδο επιβατικής κίνησης και κύκλου εργασιών, καθώς και τη δεύτερη καλύτερη χρονιά σε επίπεδο καθαρής κερδοφορίας, παρά τις προκλήσεις που αντιμετωπίσαμε, με τους πρόωρους ελέγχους στους κινητήρες GTF της Pratt & Whitney, που οδήγησε περί τα 8–10 νέα αεροσκάφη να βρίσκονται εκτός παραγωγικού έργου κατά την κρίσιμη θερινή περίοδο, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά.
Τα αποτελέσματα του 2024
Να θυμίσουμε ότι κατά το προηγούμενο έτος ο ενοποιημένος Κύκλος Εργασιών το 2024 ανήλθε σε €1,78 δισ., αυξημένος κατά 5%, το EBITDA διαμορφώθηκε στα €405,3 εκατ., αυξημένο κατά 1% και τα Κέρδη προ Φόρων ανήλθαν στα €164,0 εκατ. ενώ τα Κέρδη μετά από Φόρους ανήλθαν στα €129,9 εκατ., λόγω και της αρνητικής επίδρασης από την κάμψη της ισοτιμίας ευρώ δολαρίου των αποτιμήσεων σε IFRS των υποχρεώσεων των επόμενων ετών από μισθώσεις.
Τα ταμειακά διαθέσιμα, ισοδύναμα και λοιπές χρηματοοικονομικές επενδύσεις της εταιρείας διαμορφώθηκαν σε €769,1 εκατ. 1 στις 31.12.2024 αυξημένα από το προηγούμενο έτος παρά την καταβολή €85,4 εκατ. στο Ελληνικό Δημόσιο για την εξαγορά των warrants, η οποία έκλεισε και την τελευταία εκκρεμότητα της περιόδου COVID., €51 εκατ. για φόρο εισοδήματος και €26 εκατ. για αγορές ενσώματων περιουσιακών στοιχείων και προκαταβολές στην Airbus.
Ο καθαρός δανεισμός (συμπεριλαμβανομένων και των λειτουργικών μισθώσεων) ανήλθε σε €662,2 εκατ. με την AEGEAN να έχει παραλάβει συνολικά 7 καινούργια αεροσκάφη το 2024, 5 Airbus 320/321 neo της οικογένειας καθώς και 2 νέα ATR 72-600 καθώς και την επέκταση αρκετών μισθώσεων ceo για την κάλυψη των επιχειρησιακών μας αναγκών. Τέλος, τα Ίδια Κεφάλαια διαμορφώθηκαν σε €499,4εκατ.