Στην μάχη των «πράσινων» αναψυκτικών ρίχνονται οι εταιρείες προσπαθώντας να διεκδικήσουν μεγαλύτερο μερίδιο σε μια αγορά που συνεχώς συρρικνώνεται αλλά και τη προτίμηση των καταναλωτών που θέλουν ένα υγιεινό προϊόν με τις λιγότερες θερμίδες.
Μεγάλοι παίκτες της αγοράς όπως η Coca Cola Ηellenic, η ΕΠΑΠ (Green Cola), η Λουξ αλλά και η ΕΨΑ, ετοιμάζονται να δώσουν μάχη σε μια αγορά με σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης όπως αναφέρουν στελέχη της αγοράς.
Βασικός πρωταγωνιστής στην αγορά αυτή είναι η Green Cola της ΕΠΑΠ, στο μετοχικό κεφάλαιο της οποίας συμμετέχουν ο Περικλής Βενιέρης, (πρώην στέλεχος της Coca Cola Hellenic), ο Στέφανος Οκταποδάς (πρώην επικεφαλής της θυγατρικής της Cosmote στην Αλβανία), ο Ευάγγελος Μαρτιγόπουλος (πρώην προέδρος και διευθύνων συμβούλος του ομίλου ΟΤΕ - Cosmote), ο Κωσταντίνος Μαχαίρας (πρώην στέλεχος της ΑΒ Βασιλόπουλος) αλλά και ο Γιάννης Χήτος.
Η Green Cola αν και δημιουργήθηκε μεσούσης της κρίσης έχει καταφέρει να κερδίζει την προτίμηση ολοένα και περισσότερων καταναλωτών. Είναι ενδεικτικό ότι τον Ιανουάριο του 2017 όταν η αγορά αναψυκτικών κατέγραφε απώλειες, η Green Cola κατάφερε να καταγράψει άνοδο 5% στις πωλήσεις της.
Η ίδια εικόνα εμφανίζεται και στο σύνολο του 2016, μία από τις χειρότερες των τελευταίων ετών καθώς το «χτύπημα» που δέχτηκε ο κλάδος ήταν ισχυρό. Οι απώλειες που κατέγραψε ο κλάδος των αναψυκτικών ανήλθαν στα 10,3%, όμως κερδισμένες βγήκαν η ΕΠΑΠ και η Λουξ Μαρλαφέκας καταγράφοντας άνοδο στις πωλήσεις τους κατά 6,5% και κατά 5,8%, αντίστοιχα.
Την επιτυχία της «πράσινης» Cola «ζήλεψαν» και άλλες εταιρείες του κλάδου όπως η Coca Cola Ηellenic που αν και δραστηριοποιείται ήδη στην αγορά των light προϊόντων με την Coca Cola Light και Coca Cola Zero, ετοιμάζεται να ρίξει στην αγορά ένα νέο προϊόν με στέβια, το οποίο πιθανότατα θα βρεθεί στα ράφια των σουπερμάρκετ μέχρι τα μέσα Απριλίου.
Στον τομέα των light προϊόντων έχει στραφεί και η Λουξ Μαρλαφέκας μέσα από τη σειρά προϊόντων plus n’ light.
Όπως δήλωσε προσφάτως σε συνάτηση με εκπροσώπους του τύπου ο πρόεδρος της Λουξ, Γιάννης Μαρλαφέκας, η καινοτομία της νέας προϊοντικής κατηγορίας - η οποία θα έχει παρουσία στα ράφια των σουπερμάρκετ μέχρι τα μέσα Απριλίου - έγκειται στο ότι πρόκειται για τα πρώτα αναψυκτικά χωρίς ζάχαρη και χρωστικές ουσίες, που έχουν μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε βιταμίνη C και 60% λιγότερες θερμίδες. «Απευθυνόμαστε στον καταναλωτή που θέλει να απολαύσει ένα ολιγοθερμιδικό αναψυκτικό χωρίς τύψεις. Ήδη συμπληρώσαμε το α’ εξάμηνο τοποθέτησης στην αγορά και είναι ενδιαφέροντα τα πρώτα δείγματα γραφής. Χρειάζεται όμως χρόνος».
Η σειρά λουξ plus n’ light έχει κάνει ντεμπούτο με τρεις γεύσεις: πορτοκαλάδα, λεμονάδα και cola, ενώ υπάρχουν έτοιμες και άλλες γεύσεις που θα μπουν σταδιακά στα ράφια των σούπερ μάρκετ. «Είναι παγκόσμιος ο χαρακτήρας της καινοτομίας μας. Είμαστε έτοιμοι να διεκδικήσουμε σημαντικά μερίδια αγοράς σε Ελλάδα και εξωτερικό καθώς αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει αντίστοιχο προϊόν στο portfolio των μεγάλων πολυεθνικών».
Σημειώνεται ότι τα λουξ plus 'n light είναι τα πρώτα, και τα μοναδικά, αναψυκτικά στην ελληνική αγορά που περιέχουν μόνο φυσικά γλυκαντικά (σάκχαρα φρούτων, φρουκτόζη και γλυκαντικά φυτικής προέλευσης), χωρίς καμία αλλαγή στη γνώριμη.
Στην δημιουργία τριών νέων προϊόντων με στέβια, της cola, της πορτοκαλάδας και της λεμονάδας προχώρησε και η εταιρεία Βίκος. Το ενδιαφέρον είναι ότι τα νέα προϊόντα αυτά με τη χρήση φυσικού μεταλλικού νερού όπως και τα άλλα αναψυκτικά της Βίκος, προτείνονται και για τη χρήση σε κοκτέιλ.
Σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας, οι τρεις νέοι κωδικοί που προσθέτει η Βίκος είναι μια κίνηση που αποσκοπεί στην αξιοποίηση της τάσης για αξιοποίηση των εναλλακτικών γλυκαντικών στα προϊόντα αναψυκτικών, που πλέον αποτελεί μια παγκόσμια τάση.
Τέλος σημαντική είναι και η παρουσία της ΕΨΑ στον κλάδο των προϊόντων με στέβια, καθώς διαθέτει τρεις κωδικούς: την πορτοκαλάδα, την λεμονάδα και cola.