Πως θα αντισταθμίσει η ΔΕΗ τη «χασούρα» από την αγορά

Πένη Χαλάτση
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πως θα αντισταθμίσει η ΔΕΗ τη «χασούρα» από την αγορά

Με νέα project, τη χρήση νέων τεχνολογιών, μεγαλύτερη εξωστρέφεια και περαιτέρω δραστηριοποίηση στις ΑΠΕ, η ΔΕΗ θα αντισταθμίσει το μερίδιο αγοράς που χάνει (και θα χάσει) από την εσωτερική αγορά. Όπως είναι γνωστό η επιχείρηση είναι υποχρεωμένη να μειώσει το μερίδιό της στο 51% και για το σκοπό αυτό εφαρμόζονται οι δημοπρασίες ΝΟΜΕ ενώ δρομολογείται η πώληση του 40% των λιγνιτικών μονάδων.

Όπως ανέφερε ο Γενικός Διευθυντής Εταιρικής Ανάπτυξης της ΔΕΗ, Γιάννης Κοπανάκης, μιλώντας τη Δευτέρα στην ημερίδα «Ο ρόλος Ελλάδας και Κύπρου στη ΝΑ Μεσόγειο: Γεωπολιτικές και Ενεργειακές Προκλήσεις» που πραγματοποιείται στην Αθήνα, η ΔΕΗ προσπαθεί να προσαρμοστεί στις αλλαγές και το μετασχηματισμό που συντελείται στην αγορά ενέργειας. Όπως ανέφερε, αυτός ο μετασχηματισμός έχει τρία χαρακτηριστικά στοιχεία: την απανθρακοποίηση, την αποκεντροποίηση σε επίπεδο παραγωγής και νέων πελατών και την ψηφιοποίηση.

«Στόχος μας είναι να διεισδύσουμε στην περιοχή της ΝΑ αναπτύσσοντας ηγετικό ρόλο γιατί από τη στιγμή που θα χάσουμε κάποιο μερίδιο από την εσωτερική αγορά ο μόνος τρόπος να το αντισταθμίσουμε είναι να αναπτυχθούμε σε νέες αγορές. Θα αναζητήσουμε στρατηγικές συνεργασίες με εταιρείες και ομίλους (joint venture ή άλλα σχήματα) για την απαραίτητη χρηματοδότηση», επεσήμανε ο κ. Κοπανάκης.

Όλες οι εταιρείες του κλάδου επαναπροσδιορίζουν το ρόλο τους. Αν δεν το κάνουν αυτό, θα πεθάνουν. Η ΔΕΗ επιχειρεί το δικό της μετασχηματισμό να γίνει από εταιρεία παραγωγής και προμήθειας μια εταιρεία που προσφέρει σύνθετα ενεργειακά προϊόντα και υπηρεσίες. Αυτό σημαίνει ενδυνάμωση της εξωστρέφειας και ανάπτυξη σε νέες δραστηριότητες», σημείωσε.

«Αυτό σημαίνει ταχύτερη διείσδυση σε ΑΠΕ ,ενδυνάμωση του ρόλου του φυσικού αερίου (μαζί με την αποθήκευση) ,διείσδυση ηλεκτροπαραγωγής σε νέους κλάδους όπως είναι ο κλάδος των μεταφορών, ενδυνάμωση υποδομών και αξιοποίησή τους και στροφή προς ενεργειακά προϊόντα και υπηρεσίες.

Η ΝΑ Μεσόγειος παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και αποτελεί τη γεωγραφική περιοχή στην οποία κυρίως θα δραστηριοποιηθεί η ΔΕΗ για τα νέα project. «Έχει ένα ιδιαίτερο και αυξημένο ενεργειακό ενδιαφέρον, έχει μεγάλο δυναμικό στις ΑΠΕ και σημαντικά ενεργειακά project στο κομμάτι των υποδομών και διασυνδέσεων τα οποία βρίσκονται σε εξέλιξη. Κάποια θα προχωρήσουν κατά προτεραιότητα και έχει μεγάλη σημασία ποια θα είναι αυτά», σημείωσε σχετικά.

Η στρατηγική της ΔΕΗ επικεντρώνεται στους εξής άξονες:

- επιθετικότερη διείσδυση σε ΑΠΕ (γεωθερμία, βιομάζα) μέσω της ΔΕΗ Ανανεώσιμες και θυγατρικές στο εξωτερικό. Αυτή η πολιτική πρέπει να συνδυαστεί με το κομμάτι της αποθήκευσης ενέργειας και διείσδυση των ΑΠΕ στα μη διασυνδεδεμένα νησιά.

- η ΔΕΗ θα διεκδικήσει μερίδιο από αγορά φυσικού αερίου για συνδυαστικά προϊόντα και μέσα στις επόμενες ημέρες επιλέγεται ο σύμβουλος για τους όρους διείσδυσης σε όλους τους τομείς (χονδρική, λιανική, υποδομές, τοποθέτηση FSRU).

-Υπηρεσίες εξοικονόμησης ενέργειας ESCO’s

-Υπηρεσίες ηλεκτροκίνησης οχημάτων

-Πράσινες ενεργειακές υπηρεσίες σε λιμάνια και πλοία

-Υπηρεσίες Δικτύων και Μεταφοράς Δεδομένων (υποστήριξη ηλεκτρικών δικτύων για ικανοποίηση και άλλων συμπληρωματικών αγορών και προϊόντων).

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider