Γενναιόδωροι οι εορταστικοί τζίροι άλλα για τους μεγάλους του εμπορίου

Δήμητρα Σκούφου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Γενναιόδωροι οι εορταστικοί τζίροι άλλα για τους μεγάλους του εμπορίου

Τη μπουκιά από το στόμα των μικρών του εμπορίου φαίνεται ότι πήραν για μια ακόμα χρονιά οι μεγάλες επιχειρήσεις. Ενώ η αγορά κινήθηκε θετικά με το συνολικό τζίρο να παρουσιάζεται αυξημένος κατά 2,5% οι μεγάλες αλυσίδες και τα πολυκαταστήματα εμφάνισαν αύξηση κατά μέσο όρο 5%-6% ενώ σε συγκεκριμένες περιπτώσεις η αύξηση κινήθηκε και σε διψήφια νούμερα. Μεγάλοι χαμένοι πάντως φαίνεται να είναι οι επιχειρήσεις ένδυσης και υπόδησης καθώς οι περισσότεροι καταναλωτές αποφάσισαν να περιμένουν τις εκπτώσεις που ξεκινούν σε λίγες ημέρες. Έτσι οι επιχειρήσεις του κλάδου παρουσίασαν συνολικά πτώση έως και 12%. Την εικόνα αυτή δίνουν τα πρώτα στοιχεία που επεξεργάστηκε το Ινστιτούτο Εμπορίου και Υπηρεσιών της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας για την κίνηση της αγοράς των Χριστουγέννων . Το 15% των Ελλήνων σύμφωνα με το ΙΝΕΜΥ δεν μπόρεσε να αγοράσει χριστουγεννιάτικα δώρα ωστόσο παρά τη παρατεταμένη οικονομική κρίση, και όσων έχουν υποστεί οι Έλληνες τα τελευταία οκτώ χρόνια, είναι γεγονός ότι οι γιορτινές μέρες άλλαξαν έστω και για λίγο τη ψυχολογία του κόσμου.

Ειδικότερα συμφωνά με τα στοιχεία του ΙΝΕΜΥ η διαπίστωση είναι ότι η αγορά κινήθηκε σε γενικές γραμμές θετικά. Υπήρξαν όμως διαφοροποιήσεις μεταξύ τύπου καταστημάτων, περιοχών, είδους προϊόντων και food και non-food αγαθών.

Μάλιστα σε ορισμένες «κατηγορίες» ειδών όπως πχ λευκές συσκευές η αύξηση ήταν ίσως μεγαλύτερη από την αναμενόμενη, όπως και σε είδη με πολύ χαμηλές τιμές, καθώς και τα παιχνίδια και βιβλία. Για τα περιφερειακά και συνοικιακά εμπορικά καταστήματα και εκείνα με ακριβότερα είδη τα πράγματα ήταν δυσμενέστερα.

Η πρώτη προτίμηση για δώρα στις εορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς ήταν για άλλη μία χρονιά τα είδη ρουχισμού και υπόδησης, η δεύτερη το φαγητό και το ποτό και η τρίτη κατηγορία κατά σειρά επιλογής ήταν τα βιβλία και τα παιχνίδια, ενώ ακολούθησαν τα καλλυντικά και οι ηλεκτρονικές συσκευές.

Πάντως σύμφωνα με την ΕΣΕΕ « Όσοι αναφέρθηκαν σε μία ουτοπική αύξηση χριστουγεννιάτικου τζίρου 20-25%, μάλλον τους διέφυγε η υποδιαστολή, αφού το 2,5% είναι πιο ρεαλιστικό. Τόσο υψηλά ποσοστά δεν υπάρχουν στην αγορά & εάν προέκυπταν θα ήταν χριστουγεννιάτικο θαύμα».

Να σημειωθεί ότι τα εμπορικά καταστήματα θα είναι και αύριο Σάββατο και την Κυριακή ανοικτά.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider