Εκτός ψηφιακής τεχνολογίας μία στις τρεις επιχειρήσεις

Δήμητρα Μάρκου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Εκτός ψηφιακής τεχνολογίας μία στις τρεις επιχειρήσεις

Εκτός ψηφιακής τεχνολογίας βρίσκεται η μία στις τρεις ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις με την χώρα μας να υπολείπεται έναντι των άλλων ανεπτυγμένων ευρωπαϊκών χωρών .

Σύμφωνα με αποτελέσματα έρευνας που συνέταξε η Εθνική Τράπεζα, το 30% των ελληνικών μικρομεσαίων δεν χρησιμοποιεί κανένα ψηφιακό εργαλείο, όπως πληροφοριακά συστήματα για τη βελτίωση των εσωτερικών λειτουργιών της και της παραγωγικής της διαδικασίας, εργαλεία διαδικτύου για την αναβάθμιση της επικοινωνίας της με τους προμηθευτές και κυρίως τους πελάτες (π.χ. e-commerce).

Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από έρευνα για το ψηφιακό επίπεδο των μικρομεσαίων επιχειρήσεων της Διεύθυνση Οικονομικής Ανάλυσης της Εθνικής Τράπεζας, η οποία πραγματοποιήθηκε τον μήνα Φεβρουάριο. Βασικό συμπέρασμα της έρευνας είναι ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις συνολικά υστερούν σημαντικά σε αυτό τον τομέα έναντι των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων.

Συγκεκριμένα, βάσει ερωτηματολογίου σε δείγμα 1.200 επιχειρήσεων, οι ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις που επένδυσαν σε ψηφιακή τεχνολογία την τελευταία πενταετία κατάφεραν:

  • Να μετριάσουν την πτωτική πορεία του κύκλου εργασιών τους στο διάστημα 2008-2014, σημειώνοντας μέση πτώση της τάξης του 32%, οταν η πτώση για τις λεγόμενες παραδοσιακές μικρομεσαίες επιχειρήσεις έφτασε το 50% .
  • Να σημειώνουν μικρότερες απώλειες κερδοφορίας, με αποτέλεσμα να ανατρέψουν το συγκριτικό πλεονέκτημα που είχαν το 2008 οι παραδοσιακές έκτος τεχνολογίας επιχειρήσεις. Ειδικότερα, το μέσο περιθώριο λειτουργικού κέρδους μειώθηκε κατά 4 ποσοστιαίες μονάδες για τις «ψηφιακές», ενώ οι απώλειες έφτασαν τις 13 μονάδες στις υπόλοιπες μικρομεσαίες επιχειρήσεις .

Τα οφέλη της ψηφιακής αναβάθμισης επιβεβαιώνονται και από τη διαπίστωση ότι όσο αυξάνεται το ψηφιακό επίπεδο των επιχειρήσεων τόσο βελτιώνονται οι προσδοκίες ανάπτυξης και απασχόλησης.

Παρά τα θετικά όμως της τεχνολογίας σήμερα στην Ελλάδα η μια στις τρεις μικρομεσαίες επιχειρήσεις δε χρησιμοποιεί κανένα ψηφιακό εργαλείο, ενώ σημαντικό κενό υπάρχει και μεταξύ των μεσαίων και των πολύ μικρών επιχειρήσεων.

Ειδικότερα, το 92% των επιχειρήσεων μεσαίου μεγέθους (με πωλήσεις από 0,5 εκατ. ευρώ μέχρι 10 εκατ. ευρώ) χρησιμοποιεί κάποιο ψηφιακό εργαλείο .

Το αντίστοιχο «ψηφιακό» ποσοστό περιορίζεται στο 61% για τις πολύ μικρές επιχειρήσεις (με πωλήσεις κάτω από 0,1 εκατ. ευρώ) – από τις οποίες σχεδόν οι μισές (28% του τομέα) έχουν δηλώσει ότι έχουν απλά ιστοσελίδα ή παρουσία στα κοινωνικά δίκτυα.

Συνολικά, πάντως, μόλις το 4% των επιχειρήσεων διαθέτει σήμερα στην Ελλάδα ολοκληρωμένο ψηφιακό σύστημα, ενώ το 25% των επιχειρήσεων δηλώνει ότι έχει απλά ιστοσελίδα ή παρουσία στα κοινωνικά δίκτυα.

Όσο για το μέλλον σύμφωνα με τις προγραμματισμένες επενδύσεις στον τομέα της ψηφιακής αναβάθμισης των επιχειρήσεων προκύπτει ότι το ποσοστό των μικρομεσαίων επιχειρήσεων που θα αξιοποιήσουν έως το 2018 την ψηφιακή τεχνολογία θα αυξηθεί.

Η πραγματοποίηση αυτής της προοπτικής εκτιμάται ότι θα επιτρέψει στις ελληνικές επιχειρήσεις να προσεγγίσουν το 2018 το παρόν ψηφιακό επίπεδο της μέσης ευρωπαϊκής επιχείρησης. Ως εκ τούτου, βασικό πληροφοριακό σύστημα για την καλύτερη οργάνωση της εσωτερικής λειτουργίας της επιχείρησης (ERP) εκτιμάται ότι θα χρησιμοποιεί το 22% των ελληνικών μικρομεσαίων το 2018 (σε σχέση με 9% το 2015). Παράλληλα, το 16% εκτιμάται ότι θα παρέχουν τη δυνατότητα e-commerce στους πελάτες τους το 2018 από με 10% το 2015 ,με την εντυπωσιακότερη βελτίωση να αναμένεται στον κλάδο των ξενοδοχείων, όπου το 60% εκτιμάται ότι θα έχει e-commerce το 2018 από 20% πέρσι.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider