Πώς διαμορφώνεται ο χάρτης στην αγορά γάλακτος

Ελένη Μπότα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πώς διαμορφώνεται ο χάρτης στην αγορά γάλακτος

Σημαντικές αλλαγές έχουν συντελεστεί το τελευταίο διάστημα στην αγορά του φρέσκου γάλακτος, με απόσυρση ισχυρών παικτών, εισόδων νέων και αναδιανομή μεριδίων αγοράς.
Σε μία αγορά που διαρκώς συρρικνώνεται, οι γαλακτοβιομηχανίες αλλάζουν την στρατηγική τους, δίνοντας έμφαση κυρίως στο τυρί και το γιαούρτι που εκτός από το εξαγωγικό κομμάτι, έχει και μεγάλα περιθώρια κέρδους.

Είναι ενδεικτικό ότι οι πωλήσεις γάλακτος στα σούπερ μάρκετ (εκτός Lidl) ανήλθαν το 2017 σε 232 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας μείωση 4,7% έναντι του 2016. Σωρευτικά από το 2013 έως το 2017 η υποχώρηση σε αξία αγγίζει το 27%, με τις χαμένες πωλήσεις γάλακτος να ανέρχονται σε 85 εκατ. ευρώ.

Ηδη η ΦΑΓΕ αλλά και η Friesland - Campina, γνωστή σε εμάς ως ΝΟΥΝΟΥ, είναι τα δύο ισχυρά ονόματα που αποχώρησαν προσφάτως από τον κλάδο του φρέσκου γάλακτος.

Ο λόγος ήταν σύμφωνα με τους εκπροσώπους της γαλακτοβιομηχανίας, η σταθερή πτώση της κατανάλωσης της ελληνικής αγοράς γάλακτος, η οποία τον πρώτο καιρό της ύφεσης μπορούσε να δικαιολογηθεί από το γεγονός ότι ο καταναλωτής, λόγω της οικονομικής κρίσης περιόριζε τις αγορές του σε προϊόντα διατροφής.

Πλέον, η στρατηγική του ομίλου ΦΑΓΕ επικεντρώνεται στο γιαούρτι και σε δεύτερο χρόνο στα τυροκομικά προϊόντα, στον άξονα πάντα της εξωστρέφειας.
Όσον αφορά την Friesland¬Campina – πέρα από την υπάρχουσα δραστηριότητα της σε παστεριωμένο γάλα, βρεφικές κρέμες κλπ – επικεντρώνεται στο χώρο του γιαουρτιού και του τυριού.

Δέλτα: Ο ηγέτης στην αγορά

Ηγετική θέση στην αγορά του φρέσκου γάλακτος διατηρεί η Δέλτρα με μερίδιο αγοράς περί το 30%. Η εταιρεία, με περισσότερα από 60 χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά στηρίζει την ελληνική κτηνοτροφία, απορροφώντας κάθε χρόνο περισσότερο από το 25% της συνολικής ελληνικής παραγωγής γάλακτος, ποσοστό που την καθιστά το μεγαλύτερο αγοραστή αγελαδινού γάλακτος στην Ελλάδα.

Στο χαρτοφυλάκιό της ανήκουν ορισμένα από τα πλέον αναγνωρίσιμα εμπορικά σήματα του κλάδου όπως το Φρέσκο Γάλα ΔΕΛΤΑ, τις Μικρές Οικογενειακές Φάρμες, το Milko , το ΔΕΛΤΑ Advance, το Life, το Complet, το ΔΕΛΤΑ Daily, το Bλάχας, το Natural, το Vitaline, κ.α.
Διαθέτει 7 υπερσύγχρονες μονάδες παραγωγής εντός και εκτός Ελλάδας, 4 σταθμούς συγκέντρωσης γάλακτος, ένα πανελλαδικό δίκτυο πωλήσεων και διανομής και απασχολεί συνολικά 1.400 άτομα.

Όλυμπος: Κατακτά Ελλάδα και εξωτερικό

Την δεύτερη θέση στην αγορά του φρέσκου γάλακτος ο Όλυμπος με σημαντικό μερίδιο αγοράς που φθάνει το 20%, ένα ποσοστό με αυξητικές τάσεις καθώς πρόθεση της εταιρίας είναι η ενίσχυση του μεριδίου της και η παραγωγή νέων προϊόντων σε ανταγωνιστικές τιμές.

Να σημειωθεί ότι το 2017 οι εξαγωγές του Ομίλου Τυρά αυξήθηκαν κατά 25% και ανήλθαν περί τα 146 εκατ. ευρώ. Εφέτος αναμένεται νέα αύξηση – προβλέπεται ότι θα πλησιάσουν τα 180 εκατ. ευρώ. Αυτή η αύξηση εκτιμάται ότι θα είναι και η συνολική ανάπτυξη του ομίλου στη διάρκεια του 2018. Οι συνολικές του πωλήσεις προβλέπεται εφέτος να ανέλθουν στα 330 – 340 εκατ. ευρώ, θα αυξηθούν δηλαδή περί το 10%.

Στη διάρκεια του 2017 οι πωλήσεις του ομίλου Τυράς, των αδελφών Δημήτρη και Μιχάλη Σαράντη, που περιλαμβάνει πέντε παραγωγικές μονάδες, τρείς στην Ελλάδα (την Τυράς στα Τρίκαλα, τον Ολυμπο στη Λάρισα και την Ροδόπη), μία στη Βουλγαρία και μία στη Ρουμανία, είχε πωλήσεις ύψους 312 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 10% έναντι του 2016.

Μεβγάλ: Πρώτη στη Βόρεια Ελλάδα

Κατάφερε να ξεπεράσει τις δυσκολίες του παρελθόντος, να «νοικοκυρέψει τα οικονομικά της καθώς η οικονομική κρίση δεν θα μπορούσε να αφήσει ανεπηρέαστη την εταιρία.
Σήμερα η ΜΕΒΓΑΛ είναι μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες παραγωγής φρέσκων γαλακτοκομικών προϊόντων στην Ελλάδα και η πρώτη στη Βόρεια Ελλάδα. Δραστηριοποιείται στην καρδιά της παραγωγής του αγελαδινού γάλακτος, στη Μακεδονία, όπου παράγεται το 67% του φρέσκου γάλακτος της Ελλάδας και εισκομίζει σταθερά πρώτη ύλη από 700 φάρμες της ευρύτερης περιοχής.

Απασχολεί περίπου 640 εργαζόμενους, διανέμει τα προϊόντα της σε χιλιάδες σημεία πώλησης στην Ελλάδα και σε 37 χώρες σε όλο τον κόσμο και είναι πιστοποιημένη για την ποιότητα της πρώτης ύλης, τη γνησιότητα των προϊόντων της και την υγιεινή των παραγωγικών της διαδικασιών. Με σεβασμό στην παράδοση υπογράφει από το 1950 περισσότερα από 170 προϊόντα.

ΕΒΟΛ: Μπήκε στο γάλα των 18 ημερών

Εισήλθε πρόσφατα στην αγορά του γάλακτος των 18 ημερών. Ο λόγος για την ΕΒΟΛ η οποία για την κυκλοφορία του νέου προϊόντος, προηγήθηκε επένδυση ύψους 1 εκατ. ευρώ, ενώ το συνεταιριστικό αυτό γάλα, όπως είπε θα καλύψει τις ανάγκες ενός καταναλωτικού κοινού που επιθυμεί αυτή την κατηγορία του γάλακτος, καθώς και τις απομακρυσμένες περιοχές της πατρίδας μας, κυρίως νησιωτικές.

Η βιομηχανία παράγει μια σειρά προϊόντων, με αιχμή το βιολογικό γίδινο γάλα με το σήμα της. Το 2015 είχε θέσει σε πλήρη λειτουργία ανανεωμένη μονάδα παστερίωσης και εμφιάλωσης γάλακτος, ολοκληρώνοντας σχετική επένδυση στην Α' Βιομηχανική Περιοχή του Βόλου, όπου βρίσκονται οι εγκαταστάσεις της. Τους πρώτους μήνες του 2016 είχε κυκλοφορήσει στραγγιστό γιαούρτι με το σήμα «Διαλαχτό», καθώς είχε ολοκληρώσει επένδυση σε μονάδα γιαουρτιού. Επίσης, τον Μάιο του 2017 παρουσίασε στην αγορά νέα προϊόντα, μεταξύ των οποίων και ρυζόγαλο. Το μερίδιό της στην αγορά φρέσκου γάλακτος της Μαγνησίας είναι προ πολλού χρόνου πλειοψηφικό. Τα μέλη της, κτηνοτρόφοι και άλλοι αγρότες, ανέρχονται σε 270 περίπου.

Στην αγορά του φρέσκου γάλακτος εισήλθε η Γιώτης

Στην αγορά του φρέσκου γάλακτος εισήλθε η Γιώτης προχωρώντας στην εξαγοράς της γαλακτοβιομηχανίας Στάμου.

Η βιομηχανία Στάμου δραστηριοποιείται στην παραγωγή και εμπορία γαλακτοκομικών προϊόντων από το 1964. Η εταιρεία παράγει μια σειρά προϊόντων όπως: Φρέσκο Παστεριωμένο Γάλα, Γιαούρτι Πρόβειο Πλήρες Και Ελαφρύ (2%) , Γιαούρτι Αγελαδινό Πλήρες Και Ελαφρύ(2%) , Γιαούρτι Στραγγιστό Πλήρες Και Με Λιγότερα Λιπαρά, Επιδόρπια Γάλακτος (Ρυζόγαλα, Κρέμα Κλπ) Και Επιδόρπια Χωρίς Γάλα ( Μουσταλευριά ,Ζελέδες ), βούτυρο λιωμένο, βούτυρο (τύπου Κερκύρας) Αριανι .

Επίσης διαθέτει και δικά της γαλακτοπωλεία σε διάφορα σημεία της Αττικής.

ΘΕΣγάλα: Δυναμικά μέσω ΑΤΜs

Σε δυναμικό παίκτη της αγοράς πάντως εξελίσσεται ο Συνεταιρισμός ΘΕΣγάλα ο οποίος συνεχίζει να διευρύνει τηνπαροσία του μέσω των ΑΤΜ’s γάλακτος τόσο στην Αθήνα όσο και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας.

Σήμερα ο Συνεταιρισμός διαθέτει ένα δίκτυο 62 καταστημάτων.

Παράλληλα περιορισμένες ποσότητες των προϊόντων ΘΕΣγάλα θα είναι διαθέσιμες μέσω της αλυσίδας λιανικής COOP, σε μικρές πόλεις, όπου δεν μπορεί, λόγω πληθυσμιακών χαρακτηριστικών, να εγκατασταθούν καταστήματα ΘΕΣγάλα.

8 ΓΥΝΑΙΚΕΣ: Το «γυναικείο» γάλα

Ικανοποιητικά βαίνουν οι πωλήσεις του πρώτου «γυναικείου» γάλακτος που κυκλοφόρησε προσφάτως στην ελληνική αγορά.
Πρόκειται για το γάλα «8 ΓΥΝΑΙΚΕΣ», που παράγεται και συλλέγεται στο Γυναικόκαστρο του Νομού Κιλκίς, μια περιοχή γνωστή για την κτηνοτροφική της, και όχι μόνο, ιστορία.

Το «8 ΓΥΝΑΙΚΕΣ» παράγεται από μια ομάδα οκτώ γυναικών, έξι προερχόμενες από οικογένειες με μακριά παράδοση στην αγελαδοτροφία και δύο από άλλους επιχειρηματικούς κλάδους, οι οποίες ένωσαν την αγάπη και το μεράκι τους για το γάλα και τα διοχέτευσαν σ΄αυτό το προϊόν.

Το συλλέγουν καθημερινά με ιδιαίτερη φροντίδα από τις δικές τους και μόνο αγελάδες, που εκτρέφουν με ζωοτροφές παραγωγής τους, και στη συνέχεια το εμπιστεύονται στη ΜΕΒΓΑΛ για τη συσκευασία και διανομή του.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider