To Discovery Sport δείχνει σαν ένα τυπικό SUV. Στην πραγματικότητα όμως τα ισχυρά γονίδια Land Rover, σε συνδυασμό με τον πετρελαιοκινητήρα των 2.0 λίτρων, του επιτρέπουν να τα καταφέρνει περίφημα τόσο στην άσφαλτο, όσο και πολύ πέρα από αυτή.
Αναζητώντας το πρόσφατο παρελθόν της μάρκας, το Discovery ήταν ένα πληθωρικό SUV με ανεξάντλητες εκτός δρόμου ικανότητες, ιδιαίτερη αισθητική και χαρακτήρα πολυτελή, αλλά παράλληλα περιπετειώδη. Το Freelander από την άλλη αποτελούσε την πρόταση της μάρκας στα μεσαία κόμπακτ SUV. Η Land Rover αποφάσισε να αφήσει πίσω της τον κωδικό Freelander και με το Discovery Sport καλύπτει το κενό που δημιουργήθηκε με τον καλύτερο τρόπο.
Εντυπωσιακή πολυτέλεια
Με την είσοδό μας στο Discovery Sport εντυπωσιαστήκαμε από την προσοχή στη λεπτομέρεια. Η ποιότητα των υλικών στην καμπίνα βρίσκεται σε εξαιρετικό επίπεδο, όπως και η συναρμογή. Στην πράξη, καθώς δεν εντοπίζεις κανένα ψεγάδι.
Εμφανισιακά ξεχωρίζει η τυπική κονσόλα των σύγχρονων Land Rover / Range Rover, δηλαδή μια μακρόστενη οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων και μια πολύ φαρδιά κεντρική κονσόλα. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι εξαιρετικοί και πίσω βολεύονται ακόμη και πολύ ψηλά αναστήματα, ενώ ένας πέμπτος επιβάτης δεν θα νιώσει παρίας.
Ελέγχεις τις περισσότερες λειτουργίες με την αφή και μετά, μέσω δύο κουμπιών που υπάρχουν, μετατρέπεις τον δεξί περιστροφικό μοχλό σε επιλογέα για τα προγράμματα οδήγησης και το σύστημα τετρακίνησης Terrain Response II. Οι έξυπνες λύσεις δεν σταματούν εδώ. Το πορτμπαγκάζ με τη χωρητικότητα των 780 λίτρων μπορεί να φορτωθεί έως και την οροφή και δεν χρειάζεται να ανησυχείτε για τον μεσαίο καθρέπτη.
Η Land Rover έχει το σύστημα ClearSight και με το πάτημα ενός κουμπιού, ο καθρέπτης γίνεται οθόνη και προβάλλει την εικόνα του κλασικού καθρέφτη, αλλά από μια κάμερα που βρίσκεται στο πίσω μέρος του οχήματος. Έτσι, βλέπετε τι γίνεται πίσω σας ακόμη κι αν έχετε φορτωμένα πράγματα έως την οροφή!
H πρακτικότητα που προσφέρει το Discovery Sport στην καθημερινότητα κατατάσσεται ανάμεσα στα μεγαλύτερα πλεονεκτήματά του. Παράλληλα ο ψηφιακός πίνακας οργάνων μπορεί να ρυθμιστεί όπως ακριβώς θέλει ο οδηγός με πάρα πολλές δυνατότητες διαμόρφωσης.
Μετρημένη ισχύς, αμέτρητες ικανότητες
Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε είχε τον τετρακύλινδρο, τούρμπο πετρελαιοκινητήρα των 2.0 λίτρων με τους 180 ίππους και τα 430 Nm ροπής. Συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V και μας έκανε εντύπωση για την ήσυχη και πολιτισμένη λειτουργία του, που σε τίποτα δεν θυμίζει τα περισσότερα ντίζελ της αγοράς. Δεν ακούγεται καθόλου και μάλιστα, χάρη στο ήπιο υβριδικό σύστημα, η επανεκκίνηση από το σύστημα Start/Stop είναι ανεπαίσθητη.
Το τετρακύλινδρο σύνολο ανήκει στην οικογένεια Ingenium της Jaguar Land Rover και διαθέτει μεταβλητό χρονισμό, τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας και ψεκασμό καυσίμου πολύ υψηλής πίεσης ώστε να μεγιστοποιηθεί το φάσμα απόδοσης. Για τη μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς, συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων. Οι αλλαγές των ταχυτήτων γίνονται γρήγορα και σε γενικές γραμμές λειτουργεί πολύ καλά, για τα δεδομένα των κιβωτίων με μετατροπέα ροπής.
Το σύνολο δεν προσφέρει σπορ επιδόσεις όμως κινεί αξιοπρεπώς το βαρύ Discovery Sport που ζυγίζει πάνω από δύο τόνους και στα εν κινήσει πατήματα του γκαζιού, επιταχύνει πειστικά. Ενδεικτικά η L/R ανακοινώνει 0-100 χλμ./ώρα σε 9,7 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα στα 202 χλμ./ώρα, αριθμοί που το τοποθετούν στο μέσο όρο των μεσαίων premium SUV.
Το ντίζελ μοτέρ σύμφωνα με τη Land Rover αρκείται σε 7,1 λίτρα πετρελαίου ανά 100 χιλιόμετρα, σε συνδυασμένο κύκλο. Όσο είχαμε το Discovery Sport στα χέρια μας, η κατανάλωση σταθεροποιήθηκε στα 7,9 λίτρα ανά 100 χλμ.
Στις μεγάλες αποστάσεις που διανύσαμε, μετακινηθήκαμε άνετα τέσσερις ενήλικες μαζί με αποσκευές. Εκτιμήσαμε δεόντως την ησυχία στην καμπίνα, ακόμη και σε μεγάλες ταχύτητες, ενώ η απαράμιλλη άνεση που προσφέρει στο ταξίδι σε κάνει να μη θες να φτάσεις στον προορισμό σου.
Ένα για όλα
Πατήσαμε σε χωματόδρομο, βουτήξαμε στη λάσπη και περάσαμε από αρκετά δύσβατα μονοπάτια της ελληνικής επαρχίας και δεν προβληματιστήκαμε ποτέ. Με αντικειμενικά κριτήρια οι διαδρομές δεν ήταν εξαιρετικά δύσβατες, ωστόσο δύσκολα θα επιχειρούσαμε να τις περάσουμε με κάποιο άλλο τετρακίνητο premium SUV. Τα διάφορα προγράμματα της τετρακίνησης λειτουργούν εξαιρετικά σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης και το αυτόματο σασμάν με τις πολύ κοντές πρώτες ταχύτητες εκτελεί υποδειγματικά τις υποχρεώσεις του.
Κοιτώντας τον τιμοκατάλογο της Land Rover βλέπουμε ότι το Discovery Sport με τον πετρελαιοκινητήρα των 2.0 λίτρων, την τετρακίνηση και το αυτόματο σασμάν των εννέα σχέσεων, κοστίζει 51.000€. Σε αυτά τα χρήματα ο αγοραστής παίρνει ένα πραγματικά εξαιρετικό αυτοκίνητο με άπλετους χώρους και κορυφαία ποιότητα στο εσωτερικό, την ώρα που έχει ένα πολύ μεγάλο πλεονέκτημα έναντι του βασικού ανταγωνισμού: τις πραγματικές εκτός δρόμου ικανότητες.