Πώς η απουσία τουριστών επηρεάζει τον τζίρο των σούπερ μάρκετ

Ρομίνα Νικηφόρου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πώς η απουσία τουριστών επηρεάζει τον τζίρο των σούπερ μάρκετ
Στην Κρήτη που είναι κατεξοχήν τουριστικός προορισμός καταγράφηκε πτώση πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ που έφτασε έως και το 19,4% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρσι.

Αν και ο κλάδος των σούπερ μάρκετ θεωρείται γενικότερα από τους «κερδισμένους» της πανδημίας, οι μειωμένες αφίξεις τουριστών το φετινό καλοκαίρι φαίνεται ότι έχουν επιδράσει αρνητικά στον τζίρο των επιχειρήσεων στις τουριστικές περιοχές.

Ενδεικτικό είναι ότι τον Ιούνιο, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων IRI, στην περιοχή της Κρήτης που είναι κατεξοχήν τουριστικός προορισμός, καταγράφηκε πτώση πωλήσεων που έφτασε έως και το 19,4% σε σχέση με πέρσι. Και την πρώτη εβδομάδα του Ιουλίου ωστόσο, για την οποία υπάρχουν τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, η Κρήτη επίσης εμφάνισε απώλειες ύψους 12,6%.

Σημειώνεται ότι στις μετρήσεις της εταιρείας δεν συμπεριλαμβάνονται τα υπόλοιπα νησιά, ωστόσο με δεδομένο ότι η Κρήτη είναι ιδιαίτερα δημοφιλής προορισμός και υποδέχεται κάθε χρόνο μεγάλο όγκο τουριστών, θεωρείται αντιπροσωπευτική σχετικά με την εικόνα που επικρατεί γενικότερα και στις υπόλοιπες τουριστικές περιοχές.

Με άνοδο ξεκίνησε ο Ιούλιος

Τον Ιούνιο πάντως και μετά τη συνεχή άνοδο των προηγούμενων μηνών, άρχισαν να φαίνονται τα πρώτα δείγματα πτώσης στην κατανάλωση.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI, την τελευταία εβδομάδα του Ιουνίου οι συνολικές πωλήσεις μειώθηκαν κατά 3,9%, σε σχέση με πέρσι υποχωρώντας στα 115,5 εκατ. ευρώ.

Την πρώτη εβδομάδα του Ιουλίου ωστόσο, επανήλθε το θετικό πρόσημο με αύξηση 4% σε σχέση με πέρσι και τον τζίρο να ανέρχεται στα 120,29 εκατ. ευρώ έναντι 115,69 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη εβδομάδα του 2019.

Την ίδια περίοδο, στις 41 κατηγορίες Οικιακής Φροντίδας καταγράφεται αύξηση 6,8 %, στις 45 κατηγορίες Προσωπικής Φροντίδας και Υγιεινής άνοδος 5,2%, στις 168 κατηγορίες τροφίμων άνοδος 2,4%, ενώ οι υπόλοιπες κατηγορίες παρουσίασε αύξηση κατά 11,9%.

Ο συνολικός τζίρος στον κλάδο πάντως σε επίπεδο πρώτου εξαμήνου, εμφανίζεται αυξημένος κατά 12,2% σε σχέση με το 2019. Για το δεύτερο εξάμηνο του 2020 και σύμφωνα με τις προβλέψεις της IRI, υπάρχουν δύο σενάρια. Εάν επιβεβαιωθεί το πρώτο που προβλέπει δεν θα υπάρξει νέο κύμα κορονοϊού το φθινόπωρο, αναμένεται άνοδος 5,3% στον τζίρο των σούπερ μάρκετ συνολικά για το 2010. Εφόσον επαληθευτεί το δεύτερο σενάριο και υπάρξει νέο κύμα κορονοϊού, η εταιρεία αναμένει αύξηση των πωλήσεων κατά 8,1% στο σύνολο του 2020.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider