Γιατί το click away προβληματίζει τους εμπόρους

Ρομίνα Νικηφόρου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Γιατί το click away προβληματίζει τους εμπόρους
Οι αγορές με τη μέθοδο click away κρίνεται από τους εμπόρους ανέφικτη στην εφαρμογή της σε αρκετές περιπτώσεις.

Τον προβληματισμό και την ανησυχία του για το ενδεχόμενο τα καταστήματα να λειτουργήσουν ενόψει των Χριστουγέννων με την υπηρεσία click away, εκφράζει ο εμπορικός κόσμος.

Οι έμποροι βρίσκονται εν αναμονή των αποφάσεων σχετικά με την ημερομηνία της επαναλειτουργίας της αγοράς, αγωνιώντας να μη χαθεί ο τζίρος των εορτών. Τις τελευταίες ημέρες ωστόσο ο υπουργός Ανάπτυξης προανήγγειλε ουσιαστικά πως ένα από τα μέτρα που θα εφαρμοστούν για το άνοιγμα της αγοράς, θα είναι τα ψώνια με τη μέθοδο του click away. Όπως εξήγησε θα γίνεται παραγγελία από τον καταναλωτή στο κατάστημα, η παραγγελία θα ετοιμάζεται, ο πελάτης θα κλείνει ραντεβού με τον καταστηματάρχη και θα πηγαίνει να την παραλαμβάνει από το κατάστημα.

«Για τη συντριπτική πλειονότητα μικρών και μεσαίων εμπόρων δεν έχει πεδίο εφαρμογής»

Η συγκεκριμένη μέθοδος ωστόσο κρίνεται από φορείς της αγοράς ανέφικτη στην εφαρμογή της σε αρκετές περιπτώσεις, με τους εμπόρους να σημειώνουν παράλληλα, ότι με τον τρόπο αυτό ευνοούνται κάποιοι κλάδοι έναντι άλλων, όπως για παράδειγμα οι επιχειρήσεις που διαθέτουν ηλεκτρονικά καταστήματα.

Με ανάρτησή του στο Facebook o πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Γιώργος Καρανίκας σημειώνει μεταξύ άλλων, ότι «η προαναγγελία από το Υπουργείο Ανάπτυξης καθιέρωσης της μεθόδου «click away» στις αγορές, δημιουργεί σύγχυση και ανησυχία στους χιλιάδες μικρούς και μεσαίους εμπόρους όλης της χώρας, για τη συντριπτική πλειονότητα των οποίων η συγκεκριμένη μέθοδος αγορών δεν έχει πεδίο εφαρμογής. Η προστασία της δημόσιας υγείας δεν πρέπει να σημάνει υποχώρηση της Πολιτείας από την προστασία του υγιούς ανταγωνισμού».

«Κανένα νέο «εργαλείο» πωλήσεων δεν μπορεί να υποκαταστήσει τα ανοικτά εμπορικά καταστήματα, που έχουν αποδείξει ότι δεν αποτελούν εστίες υπερμετάδοσης του κορονοιού. Η επαναλειτουργία της αγοράς με ασφάλεια για τους καταναλωτές και ισότιμη αντιμετώπιση όλων των επιχειρήσεων είναι σε συνθήκες πανδημίας μία δύσκολη εξίσωση, η λύση της οποίας περνά μέσα από το συνεχή καλόπιστο διάλογο και τη συνεννόηση της κυβέρνησης με τους εκπροσώπους του ελληνικού εμπορίου» προσθέτει ο κ. Καρανίκας.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Σταύρος Καφουνης τόνιζε στο insider.gr ότι η εφαρμογή του click away είναι δύσκολη, έως αδύνατη σε κάποιες περιπτώσεις. Για παράδειγμα, όπως εξηγούσε, στην ένδυση και την υπόδηση που χρειάζεται δοκιμή των προϊόντων, δεν θα μπορέσει να λειτουργήσει.

Στο ίδιο μήκος κύματος και η ανακοίνωση του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιώς, στην οποία επισημαίνεται ότι «η προαναγγελία από το Υπουργείο Ανάπτυξης καθιέρωσης της μεθόδου «click away» στις αγορές, δημιουργεί σύγχυση και ανησυχία στους χιλιάδες μικρούς και μεσαίους εμπόρους, που θεωρούν ότι αυτή η μέθοδος αγορών δεν μπορεί να εφαρμοστεί».

Σημειώνεται τέλος ότι οι έμποροι ζητούν την άμεση επαναλειτουργία της αγοράς με αυστηρούς υγειονομικούς κανόνες επαναλαμβάνοντας ότι τα καταστήματα δεν αποτελούν εστίες υπερμετάδοσης του κορονοϊού. Τονίζουν παράλληλα ότι το ενδεχόμενο για lockdown «ακορντεόν», δηλαδή κλείσιμο και άνοιγμα ανά τακτά χρονικά διαστήματα, θα οδηγήσει αρκετές επιχειρήσεις σε οριστικό λουκέτο.

Διαβάστε επίσης:

Αγωνία στο λιανεμπόριο ενόψει Χριστουγέννων

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider