Σε προσφορές κυρίως μέσω των Οnline καταστημάτων τους και σε συγκεκριμένα προϊόντα, αναμένεται να προχωρήσουν τη φετινή Black Friday, αρκετές εκ των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ.
Στις περισσότερες περιπτώσεις πάντως, όπως επισημαίνουν πηγές κοντά στις μεγάλες αλυσίδες, οι προσφορές αυτές «τρέχουν» ήδη μέσα στην εβδομάδα στο πλαίσιο των προωθητικών ενεργειών που κάνουν σε εβδομαδιαία βάση ενώ κάποια σούπερ μάρκετ θα προσθέσουν επιπλέον προσφορές τη συγκεκριμένη μέρα κυρίως για τους καταναλωτές που επισκέπτονται τα ηλεκτρονικά καταστήματα, σε μία περίοδο άλλωστε που πολλοί στρέφονται στις ηλεκτρονικές αγορές.
Αξίζει να σημειωθεί ότι λόγω των περιορισμών που έχει θέσει το υπουργείο Ανάπτυξης για την περίοδο του lockdown, στα φυσικά καταστήματα των σούπερ μάρκετ δεν πωλούνται διαρκή αγαθά όπως ρούχα, παπούτσια, ηλεκτρικά, ηλεκτρονικά, παιχνίδια, βιβλία, εκτός συγκεκριμένων εξαιρέσεων. Έτσι σε αντίθεση με τις προηγούμενες χρονιές που αρκετές αλυσίδες επέλεγαν για τη Black Friday να κάνουν κυρίως πρόσφορές σε τέτοιες κατηγορίες προϊόντων, όπως για παράδειγμα σε είδη σπιτιού ή ηλεκτρικά είδη, φέτος δεν θα έχουν αυτή τη δυνατότητα στα καταστήματα τους. Θα μπορούν ωστόσο να διαθέσουν τα συγκριμένα προϊόντα μέσω των e-shop τους.
Σε «ρυθμούς» lockdown
Τα σούπερ μάρκετ πάντως κινούνται σε «ρυθμούς» lockdown, τόσο όσον αφορά στα Online όσο και στα φυσικά καταστήματα. Ο κλάδος των Online σούπερ μάρκετ συνεχίζει σε υψηλό ρυθμό ανάπτυξης με τις μεγάλες αλυσίδες να έχουν ενισχύσει όλο το προηγούμενο διάστημα τα ηλεκτρονικά τους καταστήματα και να μην υπάρχουν στις παραλαβές των παραγγελιών, οι τεράστιες καθυστερήσεις που είχαν παρατηρηθεί την άνοιξη.
Παράλληλα, σύμφωνα στοιχεία της Νielsen, την πρώτη εβδομάδα του νέου lockdown (τελευταία διαθέσιμα στοιχεία) καταγράφηκε αύξηση 17,1% των πωλήσεων στα φυσικά καταστήματα των σούπερ μάρκετ. Αναλυτικά στον τομέα τροφίμων -ποτών οι κατηγορίες που αναπτύχθηκαν με τους υψηλότερους ρυθμούς σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή εβδομάδα, ήταν οι καφέδες φίλτρου (+56,4%), το βούτυρο, το αλεύρι, αλλά και αρκετές κατηγορίες αλκοολούχων ποτών. Στον τομέα προσωπικής υγιεινής τα αντισηπτικά μαντηλάκια (93%) και τα προϊόντα περιποίησης σώματος σημείωσαν το μεγαλύτερο ποσοστό αύξησης τζίρου, ενώ στον τομέα των καθαριστικών σπιτιού, τα μαντηλάκια καθαρισμού για τις οικιακές επιφάνειες (+97,8%).