Ο ψηφιακός μετασχηματισμός το επόμενο «στοίχημα» για το λιανεμπόριο

Ρομίνα Νικηφόρου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός το επόμενο «στοίχημα» για το λιανεμπόριο
Οι επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου καλούνται να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα.

Με τις ηλεκτρονικές αγορές κατά τη διάρκεια της πανδημίας να μπαίνουν για τα καλά στην καθημερινότητα των Ελλήνων και σιγά σιγά να γίνονται μία συνήθεια που παγιώνεται, οι επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου καλούνται να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα.

Αυτή τη στιγμή, σύμφωνα με τους θεσμικούς εκπροσώπους της αγοράς μόλις το 17% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων διαθέτει e-shop για διαδικτυακές πωλήσεις, που σημαίνει ότι τις περιόδους κατά τις οποίες τα περιοριστικά μέτρα κρατούσαν κλειστά τα καταστήματα, το 83% των επιχειρήσεων δεν είχε τρόπο να διαθέσει τα προϊόντα του.

Από την άλλη πλευρά οι καταναλωτές που εξοικειώθηκαν πλέον περισσότερο με τις ηλεκτρονικές αγορές δηλώνουν την πρόθεση τους να τις συνεχίσουν και το επόμενο διάστημα, παράλληλα με εκείνες στα φυσικά καταστήματα. Έρευνα του ΣΕΛΠΕ σε συνεργασία με το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών δείχνει πως 1 στους 2 καταναλωτές (49%) θα συνεχίσει να αγοράζει συστηματικά μέσω διαδικτύου ακόμη και μετά το άνοιγμα των φυσικών καταστημάτων. Πάντως μόλις το 38% των καταναλωτών δηλώνει πολύ ικανοποιημένο από τις υπηρεσίες παράδοσης για τις παραγγελίες που έκανε τον περασμένο Δεκέμβριο όταν και διεξήχθη η έρευνα, με το 36% να δηλώνει λίγο και το 25% καθόλου ικανοποιημένο.

Το «στοίχημα» για την επόμενη μέρα όσον αφορά στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις είναι να προχωρήσουν σιγά σιγά στην ψηφιακή εποχή ή να ενισχύσουν τις υπάρχουσες υπηρεσίες τους. Προς αυτή την κατεύθυνση τόσο η ΕΣΕΕ όσο και ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών διοργάνωσαν μέσα στην εβδομάδα δύο ξεχωριστές διαδικτυακές εκδηλώσεις σχετικά με τον ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων.

«Είναι προφανές ότι η ανάγκη για ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων προηγήθηκε της πανδημικής κρίσης η οποία έγινε καταλύτης για την μετεξέλιξη τους και αυτή είναι μια πραγματικότητα που δεν μπορούμε να αγνοήσουμε» τόνισε ο Πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Γιώργος Καρανίκας προσθέτοντας ότι θέλουμε από την πολιτεία να αγκαλιάσει το ψηφιακό μέλλον του εμπορίου δίνοντας μας εφόδια που θα μας επιτρέψουν να γίνουμε πιο ανταγωνιστικοί».

Το νέο πρόγραμμα e-λιανικό για τη δημιουργία e-shop

Στο τέλος του μήνα εξάλλου αναμένεται να ανοίξει η πλατφόρμα για το νέο πρόγραμμα επιχορήγησης «e-λιανικό» που αφορά στην επιδότηση των επιχειρήσεων για δημιουργία e-shop. Το πρόγραμμα το οποίο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ παρουσίασε κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης του Εμπορικού συλλόγου Αθηνών ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Γιάννης Τσακίρης.

Όπως εξήγησε ο κ. Τσακίρης το πρόγραμμα αφορά στην ενίσχυση όλων των φυσικών καταστημάτων της λιανικής με προκειμένου να αναπτύξουν ηλεκτρονικό κατάστημα, είτε εκ του μηδενός εάν δεν διαθέτουν, είτε να αναβαθμίσουν το υπάρχον. Η επιδότηση ανέρχεται σε 5.000 ευρώ για τη δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος και 1.500 ευρώ για την αναβάθμιση του ήδη υπάρχοντος ενώ το συνολικό ποσό της δράσης αγγίζει τα 80 εκατ. ευρώ.

Στη δράση περιλαμβάνονται, όπως επεσήμανε, «τα καταστήματα λιανικής που έκλεισαν έστω και μία μέρα με κρατική εντολή και τα καταστήματα που είχαν μείωση του τζίρου πάνω από 20%». Αξίζει να σημειωθεί ότι έχει και αναδρομική ισχύ «από την πρώτη μέρα του πρώτου lockdown» και ο επαγγελματίες θα μπορεί να καταθέσει τα σχετικά τιμολόγια για να λάβει την επιδότηση. Παράλληλα θα υπάρχει μια περίοδος έξι μηνών για όσους θέλουν να προχωρήσουν τώρα στην υλοποίηση της δράσης.

«Τώρα που βλέπουμε φως στο τούνελ της υγειονομικής κρίσης είναι η στιγμή να προετοιμαστούμε για την επόμενη ημέρα» τόνισε ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Σταύρος Καφούνης προσθέτοντας ότι «το ηλεκτρονικό κανάλι μπήκε για τα καλά στη ζωή μας και θα μείνει, γι’ αυτό οφείλουμε να το δούμε ως ευκαιρία που θα δημιουργήσει ελπίδα και προοπτική, αρκεί να καταφέρουμε να βοηθήσουμε να το εκμεταλλευτούν και οι πολύ μικρές επιχειρήσεις που σήμερα φαίνεται να υστερούν. Αυτό είναι το μεγάλο στοίχημα για τον Εμπορικό Σύλλογο Αθηνών που καλείται να κερδίσει για άλλη μια φορά».

Διαβάστε επίσης:

Ποιοι ήταν οι κερδισμένοι της πρώτης μέρας στο λιανεμπόριο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider