Μειωμένα κατά 3% τα έσοδα β' τριμήνου του ΟΤΕ, λόγω της πανδημίας

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Μειωμένα κατά 3% τα έσοδα β' τριμήνου του ΟΤΕ, λόγω της πανδημίας
Σε δραστική μείωση των λειτουργικών εξόδων προχωρά ο οργανισμός.

Μειωμένα κατά 3% ήταν τα έσοδα του β’ τριμήνου του ΟΤΕ, λόγω της πανδημίας του κορονοϊού και την επίδραση που είχε σε ορισμένες γραμμές εσόδων. Ωστόσο ο όμιλος κατέγραψε αύξηση προσαρμοσμένου EBITDA κατά 0,8% λόγω της δραστικής μείωσης των λειτουργικών εξόδων.

Ειδικότερα ο όμιλος του ΟΤΕ παρουσίασε έσοδα 918 εκατ. ευρώ. Η μείωση των εσόδων για τις δραστηριότητες της Ελλάδας έφτασε το 3,8% εξαιτίας του lockdown που έφερε μείωση 8% στις υπηρεσίες κινητής λόγω του roaming και μείωση 0,9% στις υπηρεσίες λιανικής σταθερής. Το προσαρμοσμένο EBITDA για την Ελλάδα έφτασε τα 285 εκατ. ευρώ, μειωμένο μόνο κατά 1,7% χάρη στην αποτελεσματική διαχείριση του κόστους.

Περιοριμένο ήταν το πλήγμα που επέφερε η πανδημία στις δραστηριότητες του ομίλου στη Ρουμανία. Ειδικότερα σύμφωνα με την ανακοίνωση του ομίλου, η μείωση των εσόδων έφτασε το 1%, με το δεύτερο τρίμηνο να αποτελεί ένα ακόμα τρίμηνο ανάπτυξης εσόδων ICT, να καταγράφει σημαντική αύξηση του προσαρμοσμένου EBITDA, της τάξης του 25,7% και αύξηση 7% στις προσαρμοσμένες ελεύθερες ταμειακές ροές, οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 185 εκατ. ευρώ. Για το λόγο αυτό ο όμιλος διατηρεί το στόχο του για Ελεύθερες Ταμειακές Ροές στα 350 εκατ. ευρώ το 2020.

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα β’ τριμήνου του 2020, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΟΤΕ, κ. Mιχάλης Τσαμάζ, ανέφερε: « Το β’ τρίμηνο της χρονιάς φέρει τα σημάδια της πανδημίας, η οποία, όπως αναμενόταν, έχει επηρεάσει σημαντικά ορισμένες γραμμές εσόδων. Οι δραστικοί περιορισμοί στις μετακινήσεις επηρεάζουν τα έσοδα, τόσο άμεσα λόγω χαμηλότερης κίνησης roaming, όσο και έμμεσα λόγω του αντικτύπου σε πολλές επιχειρήσεις που εξαρτώνται από τον τουρισμό και από πελάτες που παρέμειναν στα σπίτια. Ως αποτέλεσμα, τα έσοδα από υπηρεσίες κινητής και συνδρομητικής τηλεόρασης επηρεάστηκαν αρνητικά. Σταθήκαμε δίπλα στους πελάτες μας που επηρεάστηκαν από την κρίση, με ενέργειες αλληλεγγύης και υποστήριξης, αλλά και διατηρώντας ψηλά το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών, στα σπίτια και στους χώρους εργασίας. Ευχαριστώ κάθε μέλος της οικογένειας του Ομίλου ΟΤΕ για τη σκληρή δουλειά, αλλά και την αυταπάρνηση που επέδειξαν, όλη αυτή τη δύσκολη περίοδο».

Ο κ. Τσαμάζ πρόσθεσε: «Τόσο στην Ελλάδα όσο και στη Ρουμανία, με μέτρα πρόληψης που υποστηρίζουν την ανάκαμψη των λειτουργιών μας, εργαζόμαστε εντατικά για να περιορίσουμε τη μείωση εσόδων στο ελάχιστο και να μετριάσουμε την επίδραση στην κερδοφορία, ενώ, παράλληλα, διατηρούμε και εντατικοποιούμε τις επενδύσεις μας στον ψηφιακό μετασχηματισμό. Παραμένουμε σταθεροί στη δέσμευσή μας για την πολιτική αμοιβών των μετόχων που έχουμε επικοινωνήσει».

Οι προοπτικές του Ομίλου

Η πανδημία αναμένεται να συνεχίσει να επηρεάζει αρνητικά τα έσοδα του Ομίλου ΟΤΕ σε Ελλάδα και Ρουμανία το δεύτερο εξάμηνο του έτους. Οι τομείς που αναμένεται ότι θα συνεχίσουν να επηρεάζονται είναι το B2B, οι υπηρεσίες κινητής, οι πωλήσεις συσκευών και το roaming. Το εύρος των επιπτώσεων του κορονοϊού στις λειτουργίες της εταιρείας τα επόμενα τρίμηνα θα εξαρτηθεί, σε μεγάλο βαθμό, από τις μελλοντικές εξελίξεις και τα μέτρα της Πολιτείας. Η πιθανότητα επανεισαγωγής αυστηρότερων περιοριστικών μέτρων στις μετακινήσεις, θα μπορούσε να επηρεάσει αρνητικά τις οικονομικές επιδόσεις της εταιρείας, να μειώσει τα έσοδα από υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών, να περιορίσει προσωρινά τη δυνατότητα της εταιρείας να εισπράξει λογαριασμούς και να επηρεάσει την εφοδιαστική αλυσίδα. Επιπρόσθετα, η πανδημία θα έχει σημαντική επίδραση στην παγκόσμια ανάπτυξη, αλλά και στην ελληνική οικονομία, που εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τον τουρισμό.

Σε αυτό το αβέβαιο πλαίσιο, η εταιρεία θα εξακολουθήσει να εφαρμόζει αυστηρά μέτρα περιορισμού του κόστους σε όλους τους τομείς, με σκοπό να διατηρήσει το 2020 την κερδοφορία και τις ταμειακές ροές. Ο ΟΤΕ θα συνεχίσει το στρατηγικό πλάνο ψηφιακοποίησης και μετασχηματισμού, με σκοπό να γίνει ακόμα πιο ευέλικτος, αποδοτικός και προσανατολισμένος στον πελάτη. Η διοίκηση αναμένει για το 2020, προσαρμοσμένες επενδύσεις σε πάγια περιουσιακά στοιχεία €600 εκατ., προσαρμοσμένες Ελεύθερες Ταμειακές Ροές περίπου €610 εκατ. και Ελεύθερες Ταμειακές Ροές €350 εκατ.

Μειωμένα κατά 3% τα έσοδα το ομίλου

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου το β' τρίμηνο του 2020, τα ενοποιημένα έσοδα του Ομίλου OTE παρουσίασαν μείωση 3,0% και διαμορφώθηκαν σε 918,2 εκατ. ευρώ. Στην Ελλάδα, τα έσοδα μειώθηκαν κατά 3,8%, στα 692,3 εκατ. ευρώ λόγω του αντικτύπου του COVID-19 στην κινητή. Στη Ρουμανία, τα έσοδα μειώθηκαν κατά 1,0% και διαμορφώθηκαν στα 228,9 εκατ. ευρώ.

Τα συνολικά Λειτουργικά Έξοδα του Ομίλου, εξαιρουμένων των αποσβέσεων, των απομειώσεων και των επιβαρύνσεων που σχετίζονται με κόστη αναδιοργάνωσης (κυρίως Προγράμματα Εθελούσιας Αποχώρησης) και μη επαναλαμβανόμενες νομικές υποθέσεις, διαμορφώθηκαν σε 586,2 εκατ. ευρώ το β’ τρίμηνο του 2020, σημειώνοντας μείωση κατά 3,8% σε σχέση με το β' τρίμηνο του 2019, αποτυπώνοντας πρωτοβουλίες εξορθολογισμού του κόστους.

Το β’ τρίμηνο του 2020, η προσαρμοσμένη κερδοφορία EBITDA μετά από μισθώσεις (AL) του Ομίλου αυξήθηκε κατά 0,8% σε 321,3 εκατ. ευρώ, με το προσαρμοσμένο περιθώριο EBITDA (AL) να ανέρχεται σε 35,0%, αυξημένο κατά 130 μονάδες βάσης. Στην Ελλάδα, η προσαρμοσμένη κερδοφορία EBITDA μετά από μισθώσεις (AL) σημείωσε μείωση 1,7%, σε 285,1 εκατ. ευρώ, με το προσαρμοσμένο περιθώριο EBITDA (AL) να ανέρχεται σε 41,2%, βελτιωμένο κατά 90 μονάδες βάσης. Στη Ρουμανία, η προσαρμοσμένη κερδοφορία EBITDA μετά από μισθώσεις (AL) ενισχύθηκε κατά 25,7%, στα 36,2 εκατ. ευρώ και το προσαρμοσμένο περιθώριο EBITDA (AL) βελτιώθηκε κατά 330 μονάδες βάσης σε 15,8%.

Ο Όμιλος κατέγραψε λειτουργικά κέρδη προ χρηματοοικονομικών και επενδυτικών δραστηριοτήτων ύψους 137,7 εκατ. ευρώ το β’ τρίμηνο του 2020. Το β’ τρίμηνο του 2019, τα λειτουργικά κέρδη προ χρηματοοικονομικών και επενδυτικών δραστηριοτήτων είχαν ανέλθει σε 19,6 εκατ. ευρώ, που σχετίζονταν με απομειώσεις υπεραξίας που σχετίζονται με λειτουργίες της κινητής στη Ρουμανία.

Η φορολογία εισοδήματος του Ομίλου ανήλθε σε 29,5 εκατ. ευρώ το β’ τρίμηνο του 2020, αυξημένη σε σχέση με τα 17,5 εκατ. ευρώ το β’ τρίμηνο του 2019, αποτυπώνοντας έκτακτες θετικές φορολογικές επιδράσεις στο αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους.

Τα προσαρμοσμένα κέρδη, μετά τα δικαιώματα μειοψηφίας, ανήλθαν το β’ τρίμηνο του 2020 σε 118,4 εκατ. ευρώ, σε σύγκριση με 98,5 εκατ. ευρώ το β’ τρίμηνο του 2019.

Οι προσαρμοσμένες επενδύσεις σε πάγια περιουσιακά στοιχεία το β' τρίμηνο του 2020 διαμορφώθηκαν σε 151,1 εκατ. ευρώ, μειωμένες κατά 15,2%, με τις επενδύσεις σε Ελλάδα και Ρουμανία να ανέρχονται σε 118,0 εκατ. ευρώ και 33,1 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.

Το β’ τρίμηνο του 2020, ο Όμιλος κατέγραψε προσαρμοσμένες Ελεύθερες Ταμειακές Ροές μετά από μισθώσεις (AL) 184,8 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με 172,7 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο αντανακλώντας χαμηλότερες επενδύσεις και τους χαμηλότερους καταβληθέντες τόκους.

Ο προσαρμοσμένος καθαρός δανεισμός του Ομίλου στις 30 Ιουνίου 2020, ήταν 847,7 εκατ. ευρώ, μειωμένος κατά 16,3% σε σχέση με τις 30 Ιουνίου 2019. Ο προσαρμοσμένος καθαρός δανεισμός του Ομίλου αντιστοιχεί σε 0,6 φορές το ετήσιο προσαρμοσμένο ΕΒΙTDA (AL).

Το β’ τρίμηνο του 2020, η συνολική αγορά πρόσβασης στην Ελλάδα κατέγραψε αύξηση 30 χιλιάδων γραμμών, αντανακλώντας εν μέρει την αναστολή των αποσυνδέσεων κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης, με τον Όμιλο ΟΤΕ να καταγράφει καθαρή αύξηση 19 χιλιάδων γραμμών πρόσβασης.

44.000 νέες ευρυζωνικές συνδέσεις λιανικής το β΄τρίμηνο στην Ελλάδα

Ο ΟΤΕ σημείωσε στο τρίμηνο 44 χιλιάδες καθαρές νέες συνδέσεις ευρυζωνικών υπηρεσιών λιανικής, με το συνολικό αριθμό πελατών ευρυζωνικών υπηρεσιών να ανέρχεται σε 2.080 χιλιάδες. Η διείσδυση των ευρυζωνικών υπηρεσιών ανέρχεται πλέον στο 78% της συνδρομητικής βάσης σταθερής. Η διείσδυση των ευρυζωνικών υπηρεσιών οπτικής ίνας συνέχισε να σημειώνει πρόοδο, καθοδηγούμενη από την αυξανόμενη ζήτηση από τους οικιακούς πελάτες, προσελκύοντας 53 χιλιάδες καθαρές νέες συνδέσεις στο τρίμηνο, χάρη στη συνεχή επέκταση και την ποιότητα του δικτύου καθώς και την επιβράδυνση των αποσυνδέσεων κατά την περίοδο του lockdown. Στο τέλος του τριμήνου, οι υπηρεσίες οπτικών ινών είχαν υιοθετηθεί από 840 χιλιάδες συνδρομητές αυξημένους κατά 30% σε σχέση με έναν χρόνο πριν χάρη στη συνεχή αναβάθμιση των ταχυτήτων του δικτύου. Η διείσδυση των οπτικών ινών ανέρχεται πλέον στο 40% του συνόλου των συνδρομητών ευρυζωνικών υπηρεσιών σταθερής, μία αύξηση 7 ποσοστιαίων μονάδων σε ετήσια βάση, υποδηλώνοντας ότι υπάρχει αρκετός χώρος για περαιτέρω ανάπτυξη.

Έχοντας ολοκληρώσει το πλάνο υλοποίησης των καμπινών FTTC (πάνω από 16 χιλιάδες ενεργές καμπίνες), ο ΟΤΕ προχωρά με την υλοποίηση των υποδομών οπτικών ινών μέχρι το σπίτι (FTTH). Στο τέλος του τριμήνου, πάνω από 190 χιλιάδες νοικοκυριά και επιχειρήσεις είχαν πρόσβαση σε υπηρεσίες FTTH. Η αυξημένη διαθεσιμότητα των υπηρεσιών οπτικής ίνας και η σταθερά αυξανόμενη ζήτηση για μεγαλύτερες ταχύτητες υποστηρίζει τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη του Ομίλου.

Σε ένα περιβάλλον γεμάτο προκλήσεις, ο ΟΤΕ σημείωσε στο τρίμηνο καθαρές προσθήκες 6,5 χιλιάδων συνδρομητών στις υπηρεσίες τηλεόρασης. Στις 30 Ιουνίου 2020, ο συνολικός αριθμός των συνδρομητών τηλεόρασης ήταν 563 χιλιάδες, ενισχυμένος κατά 3,6% σε ετήσια βάση. Ο ΟΤΕ αξιοποιεί τις νέες υπηρεσίες Over-the-Top, για να ενισχύσει το πακέτο υπηρεσιών προς τους συνδρομητές και να προσφέρει πολύ ανταγωνιστικές προτάσεις.

Στις 30 Ιουνίου του 2020, η COSMOTE στην Ελλάδα παρείχε υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας σε 7,2 εκατ. πελάτες, μειωμένους κατά 5,5% σε ετήσια βάση, λόγω ενοποίησης πολλαπλών καρτών sim στην καρτοκινητή.

Η ζήτηση για υπηρεσίες δεδομένων κινητής συνέχισε να αυξάνεται, αποτυπώνοντας τη συνεχή αύξηση της διείσδυσης των smartphones, καθώς και την αυξημένη ζήτηση που προκλήθηκε από την πανδημία και τις εμπορικές προσφορές που ανταποκρίνονται σε ανάγκες κοινωνικής δικτύωσης. Το β τρίμηνο, η κίνηση δεδομένων ήταν αυξημένη πάνω από 70% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, καθώς η μέση μηνιαία χρήση έφτασε τα 3,8 GB ανά συνδρομητή, μια αύξηση 60% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Οι προσφορές δωρεάν data κατά τη διάρκεια του τριμήνου ήταν καθοριστικής σημασίας για την παροχή υπηρεσιών ίντερνετ στους πελάτες, ενώ οδήγησαν την χρήση δεδομένων σε υψηλότερα επίπεδα. Η διείσδυση της mobile εφαρμογής εξυπηρέτησης πελατών, My COSMOTE app, ενισχύθηκε περαιτέρω στο τρίμηνο, καθώς αναδείχθηκε σε βασικό μέσο ψηφιακής επαφής κατά το lockdown.

Και αυτό το τρίμηνο, τα δίκτυα σταθερής και κινητής χειρίστηκαν άριστα την αυξημένη ζήτηση λόγω της πανδημίας, για υπηρεσίες φωνής και ιδιαίτερα την κίνηση δεδομένων. Για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά, το δίκτυο κινητής τηλεφωνίας αναδείχθηκε ως «το πιο γρήγορο δίκτυο κινητής στην Ελλάδα» σύμφωνα με τα πρόσφατα Speedtest AwardsTM της Ookla.

Συνεχίζονται οι πρωτοβουλίες μετασχηματισμού των λειτουργιών στην Ελλάδα

Στην Ελλάδα, το β’ τρίμηνο του 2020, τα συνολικά έσοδα ανήλθαν σε 692,3 εκατ. ευρώ μειωμένα κατά 3,8%. Τα έσοδα από υπηρεσίες λιανικής σταθερής μειώθηκαν κατά 0,9%. Η πτώση οφείλεται εν μέρει στην πίεση στα έσοδα της τηλεόρασης, καθώς ο ΟΤΕ προχώρησε σε ειδικές εκπτώσεις για ορισμένες επιχειρήσεις (καφετέριες, ξενοδοχεία, καταστήματα στοιχηματισμού) οι οποίες, λόγω της κρίσης, είτε παρέμειναν κλειστές είτε επηρεάστηκαν λόγω έλλειψης αθλητικού περιεχομένου.

Τα έσοδα από υπηρεσίες χονδρικής αυξήθηκαν κατά 0,6% το β’ τρίμηνο του 2020, κυρίως λόγω της αυξημένης διείσδυσης των υπηρεσιών οπτικής ίνας από άλλους παρόχους.

Τα έσοδα από έργα ICT συνέχισαν τη θετική πορεία στο τρίμηνο με αύξηση 5%. Αν και ο COVID-19 ενδέχεται να επιβραδύνει την ανάπτυξη αυτού του τομέα στα αμέσως επόμενα τρίμηνα, η ανάγκη για ψηφιακές υπηρεσίες υψηλής ποιότητας έχει πλέον εδραιωθεί και η ζήτηση εκτιμάται ότι θα ενισχυθεί.

Στην κινητή, τα έσοδα από υπηρεσίες μειώθηκαν κατά 8,8% στο τρίμηνο, αντανακλώντας τη σημαντική μείωση στα έσοδα από εισερχόμενη και εξερχόμενη περιαγωγή λόγω των περιορισμών σε μετακινήσεις και ταξίδια. Τα έσοδα από υπηρεσίες συμβολαίου και καρτοκινητής μειώθηκαν κατά 3,3% και 6,9% αντίστοιχα, αποτέλεσμα εν μέρει της παροχής δωρεάν data κατά τη διάρκεια της κρίσης, που περιόρισαν τα έσοδα από επιπλέον χρεώσεις εκτός πακέτου. Εξαιρουμένων των υπηρεσιών roaming, τα έσοδα από υπηρεσίες κινητής θα είχαν μειωθεί λιγότερο από 5%.

Τα έσοδα από υπηρεσίες δεδομένων κινητής αυξήθηκαν κατά 18%, συνεχίζοντας τις ισχυρές επιδόσεις, λόγω των ελκυστικών προσφορών σε υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας.

Η προσαρμοσμένη κερδοφορία EBITDA στην Ελλάδα, μετά από μισθώσεις (ΑL), μειώθηκε στο τρίμηνο κατά 1,7%, στα 285,1 εκατ. ευρώ με το προσαρμοσμένο περιθώριο EBITDA (AL) να διαμορφώνεται στο ισχυρό 41,2%.

Περικοπές σε γραμμές εξόδων, ιδιαίτερα στα έξοδα marketing, έξοδα ταξιδίων και άλλες κατηγορίες, υποστήριξαν την επίδοση του EBITDA αυτό το τρίμηνο. Επιπρόσθετα, πρωτοβουλίες μετασχηματισμού των λειτουργιών ώστε να βελτιωθεί η αποτελεσματικότητα, είναι σε εξέλιξη και θα συνεχίσουν να υποστηρίζουν την επίδοση του EBITDA το 2ο εξάμηνο 2020 και μετά.

Έργα ICT και υπηρεσίες χονδρικής αντιστάθμισαν τις επιπτώσεις της πανδημίας στη Ρουμανία

Τα συνολικά έσοδα από τις δραστηριότητες του Ομίλου στη Ρουμανία μειώθηκαν κατά 1,0%, σε 228,9 εκατ. ευρώ το β’ τρίμηνο του 2020, καθώς η αύξηση των εσόδων από έργα ICT και υπηρεσίες χονδρικής σχεδόν αντιστάθμισαν τις αρνητικές επιπτώσεις της πανδημίας στα έσοδα από υπηρεσίες.

Τα έσοδα από υπηρεσίες λιανικής σταθερής διαμορφώθηκαν σε 55,4 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 6,6%. Οι συνεχιζόμενες ισχυρές επιδόσεις στις ευρυζωνικές υπηρεσίες, ως αποτέλεσμα προσφορών για υψηλότερες ταχύτητες και τιμολογιακών πρωτοβουλιών, αντισταθμίστηκαν από πιέσεις στις υπηρεσίες φωνής και συνδρομητικής τηλεόρασης.

Τα έσοδα από υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας διαμορφώθηκαν σε 72,9 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 7,5%, κυρίως λόγω των αρνητικών επιπτώσεων από την υγειονομική κρίση. Η μείωση σχετίζεται κυρίως με υπηρεσίες roaming. Εξαιρουμένων των υπηρεσιών roaming τα έσοδα από υπηρεσίες κινητής θα είχαν μειωθεί κατά 4%. Επιπλέον, η καρτοκινητή επηρεάστηκε από τη χαμηλότερη χρήση λόγω περιορισμών στις μετακινήσεις. Η θετική τάση στο ARPU συνεχίζεται, καθοδηγούμενη κυρίως από τιμολογιακές πρωτοβουλίες.

Η πελατειακή βάση συνδυαστικών υπηρεσιών αυξήθηκε κατά περίπου 9,4% σε 881 χιλ., υπογραμμίζοντας την ηγετική θέση της εταιρείας σε αυτό το κομμάτι της αγοράς. Τα έσοδα από συνδυαστικές υπηρεσίες κινητής αυξήθηκαν κατά 5,6% σε σχέση με το β’ τρίμηνο του 2019. Επιπρόσθετα, οι υπηρεσίες FMS (Fixed Mobile Substitution) κερδίζουν έδαφος, έχοντας φτάσει τους 71 χιλιάδες πελάτες στο τέλος του τριμήνου.

Τα έσοδα από υπηρεσίες χονδρικής αυξήθηκαν κατά 21,0% σε σύγκριση με το Β’ τρίμηνο του 2019, κυρίως λόγω της υψηλότερης διεθνούς κίνησης.

Τα Λοιπά Έσοδα παρέμειναν σταθερά αυτό το τρίμηνο, καθώς τα έσοδα από έργα ICT, αντισταθμίστηκαν σε μεγάλο βαθμό από τις μειωμένες πωλήσεις συσκευών λόγω COVID-19.

Η εταιρεία δρομολογεί πρωτοβουλίες ώστε να μειώσει τα έμμεσα κόστη σε όλες τις λειτουργίες της, ως κομμάτι της διαδικασίας μετασχηματισμού του κόστους. Κατά τη διάρκεια του β’ τριμήνου, έκανε outsource τις υπηρεσίες τηλεόρασης και σχεδιάζει να υλοποιήσει τα επόμενα τρίμηνα αντίστοιχα μέτρα σε τομείς όπως το ΙΤ. Τα έξοδα προσωπικού μειώθηκαν σχεδόν 15% σε σχέση με το Β’ τρίμηνο του 2019.

Το προσαρμοσμένο EBITDA μετά από μισθώσεις (AL) στη Ρουμανία, αυξήθηκε κατά 25,7% και ανήλθε στα 36,2 εκατ. ευρώ το β’ τρίμηνο του 2020. Σε συνδυασμό με την χαμηλή βάση σύγκρισης το β’ τρίμηνο του 2019, η οποία θα αντιστραφεί τα επόμενα τρίμηνα, τα προγράμματα εξορθολογισμού του κόστους μετρίασαν τις επιπτώσεις του COVID-19 στα έσοδα, οδηγώντας σε αύξηση της κερδοφορίας. Οι διαρκείς προσπάθειες της εταιρείας να βελτιώσει τη θέση της έχουν οδηγήσει σε σημαντική βελτίωση των προσαρμοσμένων ελεύθερων ταμειακών ροών μετά από μισθώσεις (AL) στα 16,5 εκατ. ευρώ, ποσό τουλάχιστον τέσσερις φορές μεγαλύτερο σε σχέση με αυτό του β’ τριμήνου του 2019.

Η αμοιβή των μετόχων για το 2020 αναμένεται να ανέλθει σε €400 εκατ., σημαντικά αυξημένη σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, παρά τα επίπεδα ρεκόρ των εκτιμώμενων πληρωμών για άδειες φάσματος και τα έξοδα αναδιάρθρωσης.

Ξεκινά η διαδικασία απόσχισης κλάδων

Να υπενθυμίσουμε ότι στις 19 Ιουνίου 2020, η ΟΤΕ plc εξέδωσε Ομόλογα ύψους €150 εκατ. λήξεως 10 Δεκεμβρίου 2020 και €200 εκατ. λήξεως 10 Ιουνίου 2021. Το κουπόνι διαμορφώθηκε σε 0,960% ετησίως και 0,977% ετησίως αντίστοιχα. Τα νέα ομόλογα εκδόθηκαν από την OTE plc με την εγγύηση της ΟΤΕ ΑΕ, στο πλαίσιο του υφισταμένου Προγράμματος Έκδοσης Μεσομακροπρόθεσμων Ομολόγων (GMTN Programme). Τα νέα Ομόλογα αναλήφθηκαν πλήρως από την Deutsche Telekom AG. Τα έσοδα από τα νέα Ομόλογα χρησιμοποιήθηκαν για τη μερική αναχρηματοδότηση του Ομολόγου ποσού €628 εκατ. της OTE plc λήξεως Ιουλίου 2020.

Παράλληλα το β’ τρίμηνο του έτους ο ΟΤΕ έτρεξε και πρόγραμμα εθελούσιας αποχώρησης στο πλαίσιο του οποίου περίπου 450 άτομα αποχώρησαν από τις δραστηριότητές του στην Ελλάδα.

Επιπλέον, στις 18 Ιουνίου 2020, τα Διοικητικά Συμβούλια των ΟΤΕ & COSMOTE αποφάσισαν την έναρξη διαδικασίας απόσχισης των κλάδων Εξυπηρέτησης Πελατών (Customer Service), Καταστημάτων (Shops) και Τεχνικών Υπηρεσιών Πεδίου (Technical Field Operations) με απορρόφηση από εταιρείες που ανήκουν κατά 100% στον Όμιλο ΟΤΕ. Με την εν λόγω απόφαση επιδιώκεται η ορθολογικότερη λειτουργική δομή, η ευελιξία και η εξειδίκευση των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων της Εταιρείας και του Ομίλου ΟΤΕ.

Τέλος στην Τακτική Γενική Συνέλευση των Μετόχων που έλαβε χώρα στις 24.06.2020, εγκρίθηκε η διανομή μερίσματος συνολικού ποσού 258,6 εκατ. ευρώ ή 0,55 ευρώ ανά μετοχή με ημερομηνία πληρωμής την 15η Ιουλίου 2020.

Διαβάστε επίσης:

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider