Σε θέση εκκίνησης βρίσκονται οι διαδικασίες για τις πρόδρομες εργασίες που σχετίζονται με τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας. Νωρίτερα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κ. Καραμανλής, βρέθηκε στη Βουλή, μαζί με τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών, κ. Γ. Καραγιάννη, ώστε να ενημερώσει την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου για σημαντικές συμφωνίες-πλαίσιo με στόχο να προχωρήσουν άμεσα σημαντικά έργα του υπ. Υποδομών.
Μια από τις συμφωνίες αφορά στο τμήμα Α’ της Γραμμής 4 του Μετρό «Άλσος Βεΐκου -Γουδή» που περιλαμβάνει όλες τις απαραίτητες μελέτες, τις αρχαιολογικές εργασίες και τις μετατοπίσεις Δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας, συνολικού προϋπολογισμού 39 εκατ. ευρώ (48 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ), με διάρκεια ολοκλήρωσης τους 30 μήνες. Ανάδοχος του έργου είναι η ΕΡΕΤΒΟ και απομένουν κάποιες διαδικασίες για μα υπογραφεί η σύμβαση και να ξεκινήσουν τα έργα.
Πρόκειται για τις αρχικές -πρόδρομες εργασίες που ανοίγουν σταδιακά τον δρόμο για το μεγάλο έργο του Μετρό της Αθήνας (Γραμμή 4) ύψους 1,5 δις ευρώ. Σε πρώτη φάση θα αναπτυχθούν εργοτάξια στη Βεΐκου και στην Κατεχάκη.
Η πρόοδος αυτών των εργασιών, που βέβαια για την ολοκλήρωσή τους απαιτείται σημαντικό χρονικό διάστημα, ανοίγει σε έναν βαθμό και τον δρόμο για την κατασκευής της νέας Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, που βέβαια χρειάζεται και αυτή εύλογο… χρόνο ωρίμανσης. Και εδώ η κοινοπραξία ΑΒΑΞ- Alstom θα πρέπει να προσκομίσει τα απαραίτητα δικαιολογητικά, ώστε η σύμβαση να πάρει τον δρόμο προς το Ελεγκτικό Συνέδριο και εφόσον λάβει την έγκριση δίχως καθυστερήσεις, να περάσει από τη Βουλή.
Υπό καλές συνθήκες, και αν δεν υπάρξουν προβλήματα, ενδεχομένως μετά το Πάσχα ή το 6μηνο του 2021 να έχουμε κάποιες εξελίξεις για το μεγάλο έργο. Υπενθυμίζεται ότι προ ημερών η Αττικό Μετρό προκήρυξε διαγωνισμό για τεχνικό σύμβουλο με αρμοδιότητες για τα projects της Αττικής, μέσα στα οποία είναι και οι επεκτάσεις του Μετρό.