Μέσα στον Μάρτιο, ή το αργότερο αρχές Απριλίου, θα ξεκαθαρίσει το τοπίο για το ποια επενδυτικά σχήματα περνούν στο δεύτερο στάδιο των διαγωνισμών για τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης, Καβάλας και Ηγουμενίτσας.
Αυτό αναφέρουν πηγές που παρακολουθούν τη διαδικασία, ενώ μάλλον μέσα στον Απρίλιο, και πάντως πριν το Πάσχα, θα προχωρήσουν οι διαδικασίες και για το άλλο «πακέτο» λιμένων, δηλαδή τον διαγωνισμό για την πώληση πλειοψηφικού πακέτου έως 67% των Οργανισμών Λιμένα σε Βόλο και Ηράκλειο, στο πρότυπο των διαγωνισμών που βρίσκονται σε εξέλιξη για τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Ηγουμενίτσας.
Οπως σημειώνουν τα ίδια στελέχη, το ΤΑΙΠΕΔ προωθεί τις διαδικασίες για το πρώτο πακέτο λιμανιών, με τους μνηστήρες που «περάσουν» στη β’ φάση να έχουν και πρόσβαση στο VDR και στα χρηματοοικονομικά δεδομένα των λιμένων.
Υπενθυμίζεται ότι για την απόκτηση συμμετοχής σε ποσοστό τουλάχιστον 67% στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας «Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας», ενδιαφέρον εκδήλωσαν: ATTICA A.E. ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ, DANTHIA SHIPPING COMPANY LIMITED, MARG LTD, PORTEK INTERNATIONAL PRIVATE LIMITED, QUINTANA INFRASTRUCTURE & DEVELOPMENT, ΑΙΓΑΙΟΝ ΟΙΛ ΑΕ, ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ ARCHIRODON GROUP N.V.- ANEK & ΟΜΙΛΟΣ TRIDENT HELLAS, ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ GRIMALDI EUROMED - MΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ Α.Ν.Ε., ΟΛΘ ΑΕ.
Για την απόκτηση συμμετοχής σε ποσοστό τουλάχιστον 67% στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας «Οργανισμός Λιμένος Αλεξανδρούπολης» (ΟΛΑ ΑΕ), ενδιαφέρον εκδήλωσαν οι: QUINTANA INFRASTRUCTURE & DEVELOPMENT, Κοινοπραξία CAMERON S.A- GOLDAIR CARGO AE- BOLLORE AFRICA LOGISTICS, Κοινοπραξία INTERNATIONAL PORT INVESTMENTS ALEXANDROUPOLIS (η οποία απαρτίζεται από τις εταιρείες BLACK SUMMIT FINANCIAL GROUP - EUROPORTS-EFA GROUP και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), ΟΛΘ Α.Ε.
Για το λιμάνι της Καβάλας εκδήλωσαν ενδιαφέρον τα σχήματα: PFIC LTD, QUINTANA INFRASTRUCTURE + DEVELOPMENT, ΕΝΩΣΗ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ IMERYS AE, GOLDAIR CARGO & I.M.G., ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ INTERNATIONAL PORT INVESTMENTS KAVALA (η οποία απαρτίζεται από τις εταιρείες BLACK SUMMIT FINANCIAL GROUP – EFA GROUP και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), ΟΛΘ Α.Ε.
Αναφορικά με τα λιμάνια σε Βόλο και Ηράκλειο, και τα δύο θεωρούνται ώριμα προς αξιοποίηση, με τους επενδυτές, Έλληνες και ξένους, να ετοιμάζονται για τους διαγωνισμούς με στόχο την εκμετάλλευσή τους. Άλλωστε, η θέση τους κρίνεται ως στρατηγικής σημασίας, τόσο στα νότια (Ηράκλειο), ως σημαντικό κέντρο διακίνησης επιβατών και εμπορευμάτων στη λεκάνη της Μεσογείου, όσο και στο λιμάνι της ηπειρωτικής χώρας (Βόλος), δεδομένων των προοπτικών που διαθέτει λόγω της κομβικής θέσης του.
Για αυτό και λέγεται ότι για τα λιμάνια αυτά έχουν εκδηλώσει αρχικό ενδιαφέρον ισχυρά εγχώρια και διεθνή ονόματα (όμιλος Γκριμάλντι, Goldair, αμερικανικές εταιρείες κ.λπ., ενώ κάποτε είχαν ακουστεί και ασιατικά-αραβικά κεφάλαια) καθώς μπορούν να συνδυάσουν και άλλες επιχειρηματικές δραστηριότης ανά περίπτωση (κρουαζιέρα, εμπορικές, τουριστικές, μαρίνα, logistics κ.λπ.).
Πάντως, μια και ο λόγος για το ΤΑΙΠΕΔ, πληροφορίες θέλουν να έχουμε νέες εξελίξεις εντός Μαρτίου ή έστω αρχές Απριλίου και για έναν άλλον διαγωνισμό, αυτή τη φορά ενεργειακό, που σχετίζεται με την προεπιλογή των επενδυτών που έδειξαν αρχικό ενδιαφέρον για τη ΛΑΡΚΟ. Την ίδια ώρα, στο Ταμείο παρακολουθούν τις εξελίξεις και στο μέτωπο των άλλων υποδομών, με την περίπτωση της Αττικής Οδού, σύμφωνα με πηγές από τον τεχνικό κλάδο, να είναι σε… φάση διεργασιών καθώς μέσα στους επόμενους μήνες θα πρέπει να έχουμε έναρξη διαδικασιών για τον διαγωνισμό παραχώρησης του οδικού άξονα.