Συνολικό προϋπολογισμό 372 εκατ. ευρώ θα έχει η πρώτη φάση της ανανέωσης του στόλου των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας και Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με τον σχετικό διαγωνισμό που έθεσε προ ημερών σε προκαταρτική δημόσια διαβούλευση το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Ο διαγωνισμός αφορά στην προμήθεια 800 λεωφορείων προκειμένου να ενισχυθεί ο στόλος στην Αθήνα (ΟΑΣΑ) και στην Θεσσαλονίκη (ΟΑΣΘ). Αυτό θα είναι το πρώτο κύμα ανανέωσης, ενώ θα ακολουθήσει και δεύτερη φάση ενίσχυσης του στόλου με επιπλέον 500 λεωφορεία νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μετά από δεκατρία χρόνια να προχωρά στη διαδικασία ανανέωσης, ενίσχυσης και εκσυγχρονισμού των αστικών λεωφορείων.
Και όπως αναμένεται, μέσα στις επόμενες ημέρες, ιδίως όσο διαρκούν οι διαβουλεύσεις αλλά και μέχρι επισήμως να εκκινήσει η τελική φάση του διαγωνισμού, οι ενδιαφερόμενοι «μνηστήρες» θα εστιάσουν … στον καθορισμό των τεχνικών προδιαγραφών. Επιπρόσθετα δε, η παρουσία στον στόλο που θα αποκτηθεί και 300 ηλεκτρικών οχημάτων «ανοίγει το παιχνίδι» των ενδιαφερόμενων που κινούνται στον τομέα της εν λόγω τεχνολογίας.
Η ανοικτή δημόσια διαβούλευση με τίτλο «Ανανέωση του στόλου αστικών λεωφορείων για τις μείζονες περιοχές της Αττικής και της Θεσσαλονίκης» θα διαρκέσει 20 ημέρες και έχει στόχο την διαμόρφωση δημόσιας σύμβασης που θα είναι ρεαλιστική με βάση τις υπάρχουσες τεχνολογικές δυνατότητες και παράλληλα θα ικανοποιεί την στρατηγική για τις αστικές συγκοινωνίες στις περιοχές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.
Ειδικότερα, σχεδιάζεται η προμήθεια α) 200 απλών αστικών λεωφορείων 12m υβριδικής τεχνολογίας EURO VI, β) 200 απλών αστικών λεωφορείων 12m συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) EURO VI, γ) 100 αρθρωτών αστικών λεωφορείων 18m συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) EURO VΙ και δ) 300 απλών αστικών ηλεκτρικών λεωφορείων 12m και των παρελκόμενων αυτών (φορτιστών βραδείας φόρτισης).
Από τα τελευταία αυτά 300 ηλεκτρικά λεωφορεία, τα 80 θα έχουν ελάχιστη αυτονομία 150 χλμ και τα υπόλοιπα 220 ελάχιστη αυτονομία 200 χλμ. Οι υποψήφιοι μπορούν να υποβάλλουν προσφορές για το ένα ως και για τα τέσσερα τμήματα της προμήθειας, σε κάθε περίπτωση όμως, και επί ποινή αποκλεισμού, για το σύνολο των οχημάτων που προβλέπει κάθε τμήμα (ή παρτίδα τμήματος όσον αφορά στα ηλεκτρικά). Ειδικά για τα ηλεκτρικά οχήματα, προσφορές μπορούν να υποβληθούν μόνο για μία από τις δύο παρτίδες, συμπεριλαμβανομένων και των αναλογούντων παρελκομένων. (ή τα 80 ή τα 120 οχήματα).
Ο συνολικός χρόνος παράδοσης των λεωφορείων ορίζεται σε 430 ημερολογιακές ημέρες. Η σύμβαση θα ανατεθεί με το κριτήριο της πλέον συμφέρουσας από οικονομικής άποψης προσφορά σε σχέση με τη βέλτιστη σχέση ποιότητας-τιμής, υπολογιζόμενης με βάση συντελεστή βαρύτητας τόσο για την τεχνική όσο και για την οικονομική προσφορά. Η σύμβαση θα χρηματοδοτηθεί από τη ΕΕ και από εθνικούς πόρους μέσω του ΠΔΕ. Η εγγύηση καλής λειτουργίας κάθε τμήματος της προμήθειας ορίζεται σε 5 έτη από την παράδοση.