Ο τρίτος μεγαλύτερος μεταφορέας εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο δήλωσε ότι «παγώνει» τα ναύλα για τις θαλάσσιες μεταφορές για τους επόμενους πέντε μήνες, υποκύπτοντας στην πίεση ορισμένων πελατών και αρχών που ανησυχούν ότι οι παγκόσμιες εμπορικές ανωμαλίες έχουν ωθήσει το κόστος αποστολής πολύ ψηλά.
«Παρόλο που οι αυξήσεις των ναύλων με γνώμονα την αγορά αναμένεται να συνεχιστούν τους επόμενους μήνες, ο όμιλος αποφάσισε να θέσει φραγμό σε τυχόν περαιτέρω αυξήσεις των ναύλων για όλες τις υπηρεσίες του», ανέφερε η CMA CGM σε ανακοίνωσή της.
Η απόφαση, η οποία θα έχει αντίκτυπο σε ολόκληρο τον κλάδο, τέθηκε σε ισχύ την Πέμπτη και θα διαρκέσει έως την 1η Φεβρουαρίου. Η εταιρεία δήλωσε ότι «δίνει προτεραιότητα στη μακροπρόθεσμη σχέση της με τους πελάτες μπροστά σε μια άνευ προηγουμένου κατάσταση στη ναυτιλία».
Το κόστος αποστολής ενός κοντέινερ 40 ποδιών από τη Σαγκάη στο Λος Άντζελες έφτασε τα 11.569 δολάρια την περασμένη εβδομάδα, σχεδόν οκτώ φορές υψηλότερα από τα επίπεδα πριν από την πανδημία, σύμφωνα με το Bloomberg.
Οι παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες, με την αποστολή κοντέινερ να είναι η ραχοκοκαλιά τους, αγωνίζονται να συμβαδίσουν με τη ζήτηση για αγαθά και να ξεπεράσουν τις «αναταράξεις» που προκαλούνται από την πανδημία. Μια απεικόνιση της τεταμένης κατάστασης είναι η ουρά πλοίων έξω από τα «δίδυμα» λιμάνια της Καλιφόρνιας, του Λος Άντζελες και του Λονγκ Μπιτς, η οποία έφτασε το ρεκόρ των 49 πλοίων αργά την Πέμπτη.