Deutsche Welle: Η πανδημία ενίσχυσε τη ζήτηση για leasing

Newsroom
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Deutsche Welle: Η πανδημία ενίσχυσε τη ζήτηση για leasing
Η υπηρεσία προστασίας καταναλωτή στο ομόσπονδο κρατίδιο Ρηνανία-Παλατινάτο προειδοποιεί τους καταναλωτές να μην υποτιμούν το κόστος χρονομίσθωσης

Στις αλλαγές που επέφερε στις συνήθειες των καταναλωτών και στην αγορά του leasing η πανδημία του κορονοϊού αναφέρεται η Deutsche Welle.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα της DW, οι προσφορές λίζινγκ στην Γερμανία ξεπερνούν πλέον κατά πολύ την κλασική χρονομίσθωση αυτοκινήτων. Σήμερα οι άνθρωποι προτιμούν το leasing για λόγους που σχετίζονται με τον σύγχρονο τρόπο ζωής, αλλά και τη βιωσιμότητα», εξηγεί ο Ντάνιελ Ισικάβα, διευθύνων σύμβουλος της γερμανικής εταιρίας Lyght Living Furniture Leasing, η οποία εξειδικεύεται στη χρονομίσθωση επίπλων και ηλεκτρονικών ειδών για σπίτια και γραφεία.

Το λίζινγκ ενδιαφέρει κυρίως τους νέους, συμπληρώνει ο επιχειρηματίας. Κατά την εκτίμηση του Ντάνιελ Ισικάβα η πανδημία είχε επίδραση στις ανάγκες καταναλωτών και επιχειρήσεων: «Με τον κορωνοϊό συνειδητοποιήσαμε ότι είναι πιο δύσκολο να σχεδιάσεις τη ζωή σε βάθος χρόνου. Αρκετοί πελάτες δεν θέλουν πια να δεσμεύονται μακροπρόθεσμα».

Υπάρχουν ωστόσο και καταναλωτές, οι οποίοι δεν θέλουν πια να αποχωριστούν αυτό που μίσθωσαν, δηλώνει ο Ντίτερ Σιμάνσκι, ιδρυτής της εταιρίας Bee-Rent από την Κάτω Σαξονία, η οποία ενοικιάζει από το 2015 ολόκληρα σμήνη και κυψέλες μελισσών. Θεωρεί ότι όταν η μελισσοκομία σε κερδίσει δεν μπορείς πια να ζήσεις δίχως μελίσσια: «Για το λόγο αυτό ελάχιστοι πελάτες μας επιστρέφουν τα σμήνη». Στους πελάτες του ανήκουν κυρίως επιχειρήσεις, οι οποίες χρησιμοποιούν την παραγωγή μελιού για διαφημιστικούς λόγους. Εκτός αυτού ο τρύγος του μελιού είναι σημαντικό γεγονός για μια επιχείρηση και τους εργαζόμενους, προσθέτει ο Ντίτερ Σιμάνσκι.

Ο κλάδος μονοπωλείται από τις πωλήσεις οχημάτων

Σύμφωνα με τον Ομοσπονδιακό Σύνδεσμο Γερμανικών Εταιριών Λίζινγκ (BDL), όσο περνά ο χρόνος τόσο αυξάνεται η ζήτηση για χρονομίσθωση: «Μέχρι το ξέσπασμα της πανδημίας οι πωλήσεις οικονομικών αγαθών κατέρριπταν το ένα ρεκόρ μετά το άλλο φθάνοντας το 2019 σε συνολική αξία σχεδόν τα 77 δις ευρώ», δηλώνει η εκπρόσωπος του Συνδέσμου Κάτριν Ντίκχοφ και εξηγεί ότι σχεδόν το 80% της χρονομίσθωσης αφορά, ακόμα και σήμερα, παρά το πλήθος των διαφόρων προσφορών, αυτοκίνητα και οχήματα δημοσίας χρήσεως. Η πανδημία έπληξε ωστόσο και τον οικονομικό κλάδο του λίζινγκ, ο οποίος υποχώρησε το 2020 κατά 8,6%. Το πρώτο εξάμηνο το 2021 όμως ήρθε η πολυπόθητη ανάκαμψη με ανάπτυξη 8,3%.

Η Ιβόν Χόνερ, ιδιοκτήτρια της εταιρίας χρονομίσθωσης έργων τέχνης στην Καρλσρούη Contemp-Rent, κατέγραψε την περίοδο της πανδημίας μεγαλύτερο ενδιαφέρον από ιδιώτες. Όπως λέει, ολοένα και περισσότεροι δίνουν πλέον βάρος σε όμορφους χώρους: «Χρειάζεται χρόνος για να βρεις τον πίνακα που ταιριάζει στο σπίτι σου». Σύμφωνα με την Ιβόν Χόνερ πολλοί πελάτες αξιοποιούν τη δυνατότητα του δοκιμαστικού λίζινγκ έργων τέχνης αποφεύγοντας έτσι μια λάθος αγορά.

Προσοχή στο τελικό κόστος του

Η υπηρεσία προστασίας καταναλωτή στο ομόσπονδο κρατίδιο Ρηνανία-Παλατινάτο προειδοποιεί ωστόσο τους καταναλωτές να μην υποτιμούν το κόστος χρονομίσθωσης. Ο Μαξιμίλιαν Χαϊτκέμπερ δηλώνει ότι για πολλούς η τιμή αγοράς ενός υπολογιστή ή ενός κινητού μοιάζει υπερβολικά υψηλή. Πολλά προϊόντα ωστόσο είναι φθηνότερα, παρά την φαινομενικά υψηλή τιμή αγοράς, διότι το συνολικό κόστος μιας χρονομίσθωσης, το οποίο κατανέμεται σε αρκετούς μήνες, είναι εν τέλει υψηλότερο.

Ένα άλλο μειονέκτημα του λίζινγκ είναι ότι η ευθύνη για το προϊόν βρίσκεται στον καταναλωτή: «Αν χαλάσει, σπάσει ή υποστεί ζημιές τότε επιβαρύνεται ο αγοραστής», εξηγεί ο Μαξιμίλιαν Χαϊτκέμπερ, επισημαίνοντας ότι το κόστος επιδιόρθωσης ή επισκευής, καθώς και η δαπάνη εκμίσθωσης αυξάνουν συχνά το κόστος του λίζινγκ πάνω από εκείνο της τιμής αγοράς.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider