Μια ακόμα μικρή παράταση 10-12 ημερών, τη δεύτερη μετά το πρόσθετο χρονικό περιθώριο των 3 εβδομάδων που είχε δώσει πρόσφατα, όρισε ο φορέας Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ) στη διαδικασία για τον μεγάλο διαγωνισμό που προωθεί σχετικά με το επικείμενο «λίφτινγκ» στη γραμμή 1 του ΗΣΑΠ, δηλαδή τον Ηλεκτρικό, ύψους 86,8 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ στα 70 εκατ. ευρώ.
Για τη σύμβαση… «με το κλειδί στο χέρι, που είχε αποκαλύψει τον περασμένο Σεπτέμβριο το insider, η καταληκτική ημερομηνία παραλαβής των προσφορών μεταφέρθηκε για τις 02.12.2021 αντί της ορισθείσας για την 22-11-21, ενώ η ηλεκτρονική αποσφράγιση των προσφορών θα πραγματοποιηθεί στις 08-12- 21 και αντί της ορισθείσας για τις 26-11-21.
Πρόθεση της ΣΤΑΣΥ είναι να προχωρήσει σε αναβάθμιση των συρμών της γραμμής 1 αλλά και σε προμήθεια ανταλλακτικών, σε μια προσπάθεια να βελτιώσει την «εικόνα» του Ηλεκτρικού αλλά και τις παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους πολίτες και τους χρήστες του μέσου. Στόχος είναι μέχρι το 2026 σχεδόν όλοι οι συρμοί της γραμμής 1 (ο γνωστός Ηλεκτρικός) να είναι ανακαινισμένοι και θα προσομοιάζουν λειτουργικά και αισθητικά με εκείνους των γραμμών 2 και 3 (Μετρό). Προφανώς δε, για τον διαγωνισμό αυτό θα δείξουν ενδιαφέρον και μεγάλα διεθνή ονόματα-προμηθευτές βαγονιών, όπως η Alstom, η Siemens κ.α. που έχουν ήδη συμμετέχει και προμηθεύσει συρμούς στο δίκτυο του Μετρό.
Μάλιστα, όπως αναφέρονταν στο τεύχος της διακήρυξης του διαγωνισμού η δημοπρατούμενη σύμβαση, για λόγους καλύτερου λειτουργικού αποτελέσματος, είναι και δημοπρατείται ως σύμβαση «με το κλειδί στο χέρι» (turn-key project). Δηλαδή, ο ανάδοχος αναλαμβάνει στο πλαίσιο των αναλυτικών προδιαγραφών και λειτουργικών απαιτήσεων που ορίζονται στο τεύχος του διαγωνισμού να παραδώσει τους 14 συρμούς των 5 οχημάτων της Γραμμής 1, ήτοι 70 συνολικά οχήματα, πλήρως αναβαθμισμένους και ικανούς για παραγωγική λειτουργία για τα επόμενα 25 χρόνια από την ολοκλήρωση της σύμβασης.
Συνοπτικά το αντικείμενο περιλαμβάνει: αντικατάσταση παραθύρων, καθισμάτων, συντήρηση του συστήματος κλιματισμού, νέο δάπεδο και πλευρικά τοιχώματα, θα εγκατασταθεί φωτισμός LED και νέο κλειστό κύκλωμα καμερών, οθόνες πληροφόρησης κοινού. Οι συρμοί θα είναι προσβάσιμοι στα ΑΜΕΑ ενώ προβλέπεται και η τοποθέτηση ζωνών ασφαλείας για τα αμαξίδια.
Πρόκειται για μια προσπάθεια του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αλλά και του φορέα «Σταθερές Συγκοινωνίες» να εκσυγχρονίσουν το κάπως… πεπαλαιωμένο δίκτυο συρμών του Ηλεκτρικού, φέροντας το εν λόγω μέσο πιο κοντά στο σαφώς πιο σύγχρονο προφίλ του Μετρό, αλλά και φέρνοντας προσεχώς τον Πειραιά πιο κοντά με την Κηφισιά, τις δύο δηλαδή μέχρι τώρα «άκρες» του Ηλεκτρικού.
Υπενθυμίζεται ότι ο ανάδοχος θα αναλάβει την αναβάθμιση (συμπεριλαμβανομένης και της σχετικής μελέτης, προμήθειας/κατασκευής, εγκατάστασης εξοπλισμού, συντήρησης, επισκευής εκπαίδευσης προσωπικού κ.α.) των 14 συρμών (συνολικό κόστος 68 εκατ. ευρώ, χωρίς ΦΠΑ), καθώς και την προμήθεια ανταλλακτικών συρμών αρχικής υποστήριξης (2 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ). Ο συνολικός χρόνος παράδοσης του συμβατικού αντικειμένου υπολογίζεται σε 1.020 ημερολογιακές ημέρες. Η χρηματοδότηση είναι εξασφαλισμένη από το ΕΣΠΑ 2021-2027. Η παράδοση του πρώτου συρμού, που θα γίνει το «πραγματικής κλίμακας ομοίωμα» και για τους υπόλοιπους, υπολογίζεται σε 300 ημέρες. Εν συνεχεία, ο πρώτος ανακαινισμένος λειτουργικός συρμός θα παραδοθεί σε χρόνο 19 μηνών (570 ημερών) από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης, άλλοι τέσσερις στους 25 μήνες, και άλλοι πέντε στους 30 μήνες.