«Βγαίνουν» τα 4 δημόσια οδικά έργα συνολικού ύψους 1 δισ. ευρώ – Πότε αναμένονται οι προσφορές

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
«Βγαίνουν» τα 4 δημόσια οδικά έργα συνολικού ύψους 1 δισ. ευρώ – Πότε αναμένονται οι προσφορές
Ανεβάζει ρυθμούς το υπ. Υποδομών και Μεταφορών. «Στέλνει» στην επίσημη εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης την επέκταση της Λ. Κύμης, το Μπράλος- Άμφισσα, την Παράκαμψη Χαλκίδας και το τμήμα «Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος» του ΒΟΑΚ. Το Φεβρουάριο το επόμενο βήμα.

Τέσσερα μεγάλα οδικά έργα που προωθούνται με κλασσικό δημόσιο μοντέλο «παίρνουν σειρά» για δημοπράτηση μετά το «πακέτο» των οδικών ΣΔΙΤ για τα οποία (για 2) κατατέθηκαν χτες προσφορές.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προωθεί, ακόμα και σήμερα αν δεν το έχει ήδη κάνει, τη δημοσίευση στην επίσημη εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης των δημοπρατήσεων για τα σημαντικά οδικά έργα «Μπράλος – Άμφισσα», «επέκταση της Λ. Κύμης μέχρι την Εθνική Οδό», «Παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών» και το τμήμα «Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος» του ΒΟΑΚ, συνολικού ύψους σχεδόν 1 δισ. ευρώ. Έτσι, εφόσον προλάβουν οι υπηρεσίες του υπουργείου και αυτοί οι διαγωνισμοί θα εκκινήσουν εντός του 2021, έστω και στην εκπνοή του (αλλιώς αρχές 2022).

Σχετικά με τις εξελίξεις στα τέσσερα μεγάλα οδικά έργα που προχωρούν ως δημόσια έργα, ο υφυπουργός Υποδομών κ. Γ. Καραγιάννης μόλις μέσα στην εβδομάδα τόνιζε ότι δημοπρατούνται εντός των ημερών. Μάλιστα, αποκάλυψε ότι η επέκταση της Λ. Κύμης και η σύνδεσή της με την ΠΑΘΕ πολύ πιθανόν θα δημοπρατηθεί εντός του Δεκεμβρίου. Όπως και το τμήμα του ΒΟΑΚ «Άγιος Νικόλαος – Νεάπολη», η «Παράκαμψη Χαλκίδας – Ψαχνών» και ο Οδικός Άξονας Μπράλος – Άμφισσα». «Δουλεύουμε εντατικά προκειμένου όλα τα μεγάλα, δημόσια οδικά έργα να βγουν στον «αέρα» έως το τέλος του Δεκεμβρίου», υπογράμμισε.

Σύμφωνα με πληροφορίες το υπουργείο προετοιμάζεται ώστε να επιταχύνει τις εξελίξεις για αυτά τα 4 οδικά έργα που δημοπρατούνται ως δημόσια έργα, με στόχο οι ενδιαφερόμενοι όμιλοι να υποβάλλουν προσφορές εντός Φεβρουαρίου 2022 (μεταξύ 15 και 25 του μήνα). Εάν όλα πάνε βάσει σχεδιασμού του υπουργείου, καθώς «τρέχουν» παράλληλα πολλοί διαγωνισμοί, ενδεχομένως και μέσα στο 2022 να υπάρχουν όχι μόνο ανάδοχοι αλλά και… εργοτάξια σε αυτά τα 4 μέτωπα.

Το σημαντικότερα είναι η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, μέχρι τον κόμβο Καλυφτάκη στην Ε.Ο. Αθηνών-Λαμίας στο ύψος της Λυκόβρυσης, καθώς θεωρείται πως με τη λειτουργία της θα αποσυμφορήσει τον κορεσμένο κόμβο στη Μεταμόρφωση. Το έργο κόστους 434 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ) θα δημοπρατηθεί ως δημόσιο έργο και ως εκ τούτου δεν θα έχει διόδια. Η χρηματοδότηση του έργου θα καλυφθεί από το ΕΣΠΑ 2021-2027 μέσω του Ε.Π. «Μεταφορές». Ο νέος οδικός άξονας των 3,8 χιλιομέτρων θα καταλήγει στον κόμβο Καλυφτάκη και θα περιλαμβάνει δύο σήραγγες, μία 1.260 μέτρων και μία περίπου 1.000 μέτρων. Θα χρησιμοποιείται από περίπου 35.000 οδηγούς ημερησίως.

Ήδη, λίγες ημέρες πριν την εκπνοή του 2021 το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχώρησε στην έγκριση της διενέργειας ανοικτού διαγωνισμού για την σύναψη δημόσιας σύμβασης που αφορά στο σημαντικό για την περιοχή έργο «Οδικό τμήμα Μπράλος – Άμφισσα του διαγώνιου άξονα Λαμία- Ιτέα - Αντίρριο», προϋπολογισμού 285.500.000,00€ (µε Φ.Π.Α. 24%).Το αντικείμενό του αφορά στην μελέτη και κατασκευή των έργων βελτίωσης του οδικού άξονα «ΛΑΜΙΑ – ΙΤΕΑ – ΑΝΤΙΡΡΙΟ», στο τμήμα «ΜΠΡΑΛΟΣ – ΑΜΦΙΣΣΑ», μήκους 25 περίπου χλμ. Το υπόψη έργο αποτελεί τμήμα του διαγώνιου Οδικού Άξονα «Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο», ο οποίος συνιστά τμήμα του διεθνούς οδικού δικτύου «Ε-65» και είναι μείζον έργο υποδομής και ανάπτυξης καθώς συμβάλλει στην σημαντική αναβάθμιση των συνθηκών κυκλοφορίας και ασφάλειας της χρήσης του άξονα.

Το έργο της Παράκαμψης Χαλκίδας και Παράκαμψης Ψαχνών εκτιμάται ότι είναι ύψους 150 εκατ. ευρώ και θα προκηρυχθεί ως δημόσιο έργο με πόρους από το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027. Στόχο έχει τη βελτίωση της σύνδεσης της Αθήνας και της Χαλκίδας με τη βόρεια Εύβοια, στην αποσυμφόρηση του αστικού ιστού της Χαλκίδας, της Ν. Αρτάκης και των Ψαχνών. Το μεγάλο οδικό έργο, συνολικού μήκους 26,2 χλμ. αποτελείται από τα τμήματα: «Υψηλή Γέφυρα – Νέα Λάμψακος», μήκους 2,5 χλμ. περίπου, με αρχή στο ευβοϊκό τέλος της Γέφυρας Στενού και «Νέα Λάμψακος – Ψαχνά (Ι.Κ. Ψαχνών στη διασταύρωση με την υφιστάμενη Εθνική Οδό 77: Χαλκίδα – Ιστιαία – Αιδηψός – Λουτρά Αιδηψού) μήκους 16,7 χλμ.

Το τέταρτο project, αλλά όχι... τελευταίο σε σημασία, είναι η προκήρυξη του ανατολικού τμήματος του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, με προϋπολογισμό περίπου 145 εκατ. ευρώ. Είναι μήκους 14 χιλιομέτρων περίπου, ενώ αναφορικά με τα χαρακτηριστικά του, η τυπική διατομή του αυτοκινητόδρομου έχει πλάτος οδοστρώματος 21,5 μέτρα, με 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ, προβλέπονται 6 γέφυρες μήκους 865 μέτρων. Η χρηματοδότησή του καλύπτεται από το Ταμείο Ανάκαμψης αλλά και από πόρους του ΕΣΠΑ 2021-2027.

Σε κάθε περίπτωση, ανεξάρτητα αν το υπουργείο προλάβει να προωθήσει τις διαδικασίες σήμερα ή αυτό γίνει αρχές του 2022, είναι σαφές ότι τόσο ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κ. Καραμανλής, όσο και ο υφυπουργός Υποδομών, Γ. Καραγιάννης, έχουν δείξει σαφή πρόθεση να επιταχύνουν τις διαδικασίες για μια σειρά από έργα και διαγωνισμούς πολλών δισ. ευρώ και μέσα στο 2022.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών: Ποιες είναι οι μεταρρυθμίσεις – «ορόσημα» του 2022

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider