Άνοιξαν οι προσφορές των 3 ομίλων, δηλαδή των ΑΒΑΞ - Alstom, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - Intrakat - Siemens και Ελλάκτωρ - Μυτιληναίος, και για το έργο «ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΝΕΑΣ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΗΣ ΡΑΦΗΝΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΑ ΡΑΦΗΝΑΣ ΜΕ ΤΟ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ» προϋπολογισμού περίπου 309 εκατ. ευρώ, ενός από τα 6 projects που προωθούν ΕΡΓΟΣΕ και υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μέσω ανταγωνιστικού διαλόγου (ύψους 4 δισ. ευρώ συνολικά).
Για σήμερα είχε οριστεί η αποσφράγιση των φακέλων από την αρμόδια επιτροπή διαγωνισμού της ΕΡΓΟΣΕ, διαδικασία που ξεκίνησε την περασμένη Παρασκευή και θα ολοκληρωθεί στο τέλος της εβδομάδας, όπως από καιρό έχει αναφέρει το insider.
Σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ, ο προϋπολογισμός δημοπράτησης του Έργου, ανέρχεται σε ποσό 309 εκ € (χωρίς ΦΠΑ) και ο Ανάδοχος που θα επιλεγεί θα αναλάβει την μελέτη και κατασκευή της σιδηροδρομικής σύνδεσης της πόλης και του λιμένα Ραφήνας με την υφιστάμενη σιδηροδρομική προαστιακή γραμμή.
Σύμφωνα με τις υπάρχουσες μελέτες, έχουν εξετασθεί δύο εναλλακτικές χαράξεις:
- Κατασκευή εξ ολοκλήρου νέας σιδηροδρομικής γραμμής, ως επέκταση της υφιστάμενης γραμμής από τον τερματικό Σιδηροδρομικό Σταθμό στο Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, μέχρι τον Λιμένα Ραφήνας, όπου προβλέπεται η κατασκευή τερματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού στο Λιμένα Ραφήνας. Περιλαμβάνονται πέντε νέες Σιδηροδρομικές Στάσεις (Συνεδριακού Κέντρου Αεροδρομίου, Σπάτων, Αρτέμιδος, Διασταύρωσης, Ραφήνας) και ενός νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού (Λιμένα Ραφήνας)
- Σιδηροδρομική σύνδεση του Λιμένα Ραφήνας από την περιοχή Γέρακα αρχικά κατά μήκος της ζώνης της παλιάς γραμμής Λαυρίου και στη συνέχεια σε συνδυασμό με τον αυτοκινητόδρομο Σταυρού – Ραφήνας με χρήση της (κατασκευασμένης σε ένα τμήμα) νησίδας. Περιλαμβάνονται πέντε νέες Σιδηροδρομικές Στάσεις (Γέρακα, Αγ. Γερασίμου, Αρτέμιδος, Διασταύρωσης, Ραφήνας) και ενός νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού (Λιμένα Ραφήνας).
Το έργο δημοπρατείται με τη διαδικασία του Ανταγωνιστικού διαλόγου, όπου μέσα από τον διάλογο με τους υποψηφίους, θα προκύψει και η τελική επιλεγείσα λύση (ως προς την χάραξη και ως προς την χωροθέτηση των στάσεων) λαμβάνοντας υπόψη των προαναφερθέντων υφιστάμενων μελετών.
Σε όλους τους σιδ. Σταθμούς και Στάσεις προβλέπεται χώρος στάθμευσης, ώστε να εξυπηρετούνται ευρύτερες ζώνες οικιστικής ανάπτυξης με δυνατότητα πρόσβασης με αυτοκίνητο ή με άλλο τοπικό μέσο μαζικής μεταφοράς.
ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑ
- Υποστήριξη και αξιοποίηση των υποδομών του λιμένα Ραφήνας.
- Υποστήριξη ανάπτυξης της τουριστικής βιομηχανίας. Συνδυασμένες Μετακινήσεις (Μετεπιβίβαση) – Σύνδεση αεροδρομίου Ελ. Βενιζέλος με λιμένα Ραφήνας
- Βελτίωση πρόσβασης - εξυπηρέτησης οικισμών ανατολικής Αττικής
- Υποστήριξη ανάπτυξης παράκτιας ζώνης και γενικότερα ανατολικής Αττικής
- Συμβολή στη Βιώσιμη Κινητικότητα. Ο προαστιακός σιδηρόδρομος υποστηρίζει ιδιαιτέρως την περιβαλλοντική, την κοινωνική και την οικονομική συνιστώσα των μετακινήσεων
- Βελτίωση ποιότητας κυκλοφοριακής ροής – Επιπέδου Εξυπηρέτησης. Δραστική μείωση χρόνου διαδρομής
- Περιορισμός δαπανών χρήσεως και γενικότερα κόστους μετακινήσεων
- Περιορισμός των δαπανών μεταφοράς αγαθών
- Βελτίωση της ασφάλειας των Μεταφορών και περιορισμός του κόστους ατυχημάτων
- Περιορισμός εκπομπών αερίων θερμοκηπίου (CO2, N2O, CH4)
- Περιορισμός ατμοσφαιρικής ρύπανσης (NOX, SO2, CO, VOC κλπ)
- Ανάπτυξη και απασχόληση από την κατασκευή και λειτουργία των συγκοινωνιακών Έργων.