Σε απεργία 8 ημερών κατέρχονται από σήμερα οι εργαζόμενοι στο λιμάνι Felixstowe της Βρετανίας, το μεγαλύτερο της χώρας, ζητώντας την αύξηση μισθών εν μέσω του κύματος ακριβείας που μαστίζει τη βρετανική οικονομία, καθώς ο πληθωρισμός κινείται πάνω από το 10%.
Σύμφωνα με το Press Association, πρόκειται για την πρώτη απεργία που σημειώνεται στο Felixstowe από το 1989 με περίπου 1.900 εργαζόμενους να συμμετέχουν σε αυτή.
Σημειώνεται πως το Felixstowe διαχειρίζεται περίπου το 50% του όγκου των κοντέινερ που εισέρχονται στη Βρετανία, με 4 εκατ. κοντέινερ από 2.000 πλοία κάθε χρόνο.
Σε σχετική ανακοίνωση της, η διοίκηση του λιμανιού αναφέρει πως οι 24ωρες απεργίες θα έχουν επίπτωση στη λειτουργία του Felixstowe αλλά δεν θα είναι καταστροφή, καθώς «οι διαταραχές είναι πλέον η νέα κανονικότητα».
Υπενθυμίζεται πως ο πληθωρισμός στη Βρετανία διαμορφώθηκε στο 10,1% τον Ιούλιο από 9,4% τον Ιούνιο. Αυτός ήταν ο υψηλότερος ρυθμός πληθωρισμού σε περισσότερες από τέσσερις δεκαετίες και η ταχύτερη αύξηση των τιμών που έχει καταγραφεί σε χώρα της Ομάδας των Επτά από τότε που ξεκίνησε η τρέχουσα κρίση στις αρχές του 2021.
«Το λιμάνι Φίλιξστοου είναι ιδιαίτερα κερδοφόρο. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, το 2020 είχε κέρδη 61 εκ. λίρες (σχεδόν 72 εκ. ευρώ)», δήλωσε η Σάρον Γκρέιαμ γενική γραμματέας του Unite.
«Η διαχειρίστρια εταιρεία του Hutchinson Ports είναι τόσο πλούσια που την ίδια χρονιά διένειμε 99 εκ. λίρες στους μετόχους της. Κατά συνέπεια μπορεί να δώσει στους εργαζόμενους στο Φίλιξστοου μια σωστή αύξηση μισθού», πρόσθεσε.
Από την πλευρά της η εταιρεία δήλωσε «απογοητευμένη που το Unite δεν δέχθηκε την πρότασή μας να αναστείλει την απεργία και να έρθει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων για να έχουμε εποικοδομητικές συνομιλίες ώστε να βρεθεί μια λύση».
Η Hutchinson Ports σημείωσε ότι πρότεινε αύξηση μισθών 8% κατά μέσο όρο και σχεδόν 10% για τους πιο χαμηλόμισθους, την οποία χαρακτήρισε «δίκαιη».
Η εταιρεία «λυπάται για τις επιπτώσεις που θα έχουν οι κινητοποιήσεις στις βρετανικές αλυσίδες ανεφοδιασμού» και πρόσθεσε ότι εργάζεται με τους πελάτες της προκειμένου «να περιορίσει τα προβλήματα».
Πηγή από το λιμάνι επεσήμανε ωστόσο ότι οι απεργίες θα είναι κάτι «ενοχλητικό, αλλά όχι καταστροφικό», καθώς η αλυσίδα ανεφοδιασμού έχει συνηθίσει στα προβλήματα μετά την πανδημία covid-19.