Η ενεργειακή κρίση που επηρεάζει την Ευρώπη τους τελευταίους μήνες έχει προκαλέσει μεγάλη αύξηση στη ζήτηση των τερματικών υγροποιημένου φυσικού αερίου, οδηγώντας τις τιμές ναύλων για τα ειδικά πλοία LNG σε διπλασιασμό, όπως μετέδωσε το Bloomberg.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, ο ενεργειακός πόλεμος μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Ρωσίας για την εισβολή της τελευταίας στην Ουκρανία έχει οδηγήσει σε αναζήτηση άλλων πηγών ενεργειακής τροφοδοσίας την ευρωπαϊκή αγορά, καθώς προχωρά η προσπάθεια για απεξάρτηση της ΕΕ από το φυσικό αέριο της Ρωσίας.
Σύμφωνα με την εταιρεία ακτοπλοϊκών ναύλων Fearnley της Νορβηγίας, για τα πλοία πλωτών μονάδων αποθήκευσης και επαναεριοποίησης (FSRU), καταγράφεται έλλειμμα στη διάθεση τους και η ναύλωση τους γίνεται ολοένα και πιο δύσκολη.
Υπάρχουν 48 FSRU που λειτουργούν παγκοσμίως και μόλις τα 6 δεν είναι δεσμευμένες σε μακροχρόνια project.
Είναι χαρακτηριστικό πως η τιμή χρέωσης για τα FSRU στη Γερμανία έχει διπλασιαστεί μέσα σε ένα χρόνο, με τη μίσθωση να ανέρχεται σε 200.000 ημερησίως.
Σύμφωνα με τον Καουσάλ Ραμές, αναλυτή στη συμβουλευτική Rystad Energy, αυτή η έλλειψη αναμένεται να συνεχιστεί καθώς τα ναυπηγεία είναι «γεμάτα» και η μετατροπή απλών πλοίων μεταφοράς LNG σε FSRU μπορεί να διαρκέσει έως και 3 χρόνια, με την κατασκευή νέων FSRU να διαρκεί αρκετά περισσότερο.