Ποσοστό μικρότερο από αυτό που είχε προβλεφθεί στον αρχικό σχεδιασμό ενδεχομένως να αποκτήσει η κινεζική Cosco σε τερματικό σταθμό του λιμανιού του Αμβούργου, σύμφωνα με όσα ανέφεραν στο Reuters κυβερνητικές πηγές της Γερμανίας, επιδιώκοντας έναν συμβιβασμό που θα δώσει τη δυνατότητα να προχωρήσει η συμφωνία.
Σημειώνεται πως το 2021, ο κινεζικός ναυτιλιακός κολοσσός ζήτησε να αποκτήσει ποσοστό 35% σε έναν από τους τρεις τερματικούς σταθμούς της εταιρίας logistics HHLA στο μεγαλύτερο λιμάνι της Γερμανίας, το Αμβούργο, αλλά ο γερμανικός συνασπισμός είναι διχασμένος ως προς το εάν θα εγκρίνει τη συμφωνία ή όχι.
Ο συμβιβασμός που συζητείται θα έχει ως αποτέλεσμα το Βερολίνο να εγκρίνει την πώληση του 24,9% του τερματικού σταθμού στην Cosco, αν και πηγές δήλωσαν ότι τα γερμανικά υπουργεία Οικονομίας και Εξωτερικών συμβουλεύουν να μην προχωρήσει η συμφωνία, ακόμα και με τους τροποποιημένους όρους.
«Τα εμπλεκόμενα υπουργεία της ομοσπονδιακής κυβέρνησης θεωρούν το όριο του 24,9% ως ‘λύση έκτακτης ανάγκης’ για να αποφευχθούν τα χειρότερα», δήλωσε πηγή του υπουργείου Οικονομίας, προσθέτοντας ότι ένα μικρότερο ποσοστό θα έδινε στην Cosco μικρότερο δικαίωμα γνώμης στη διαχείριση του τερματικού σταθμού.
«Φυσικά αυτό δεν επιλύει το ίδιο το θέμα των κινδύνων, άρα τα υπουργεία συνεχίζουν να πιστεύουν ότι μια πλήρης απαγόρευση είναι η σωστή κίνηση», δήλωσε η πηγή.
Το πώς ο συνασπισμός διαχειρίζεται το ζήτημα θεωρείται μέτρο αναφοράς για το πόσο μακριά είναι διατεθειμένη να φθάσει η Γερμανία σε ό,τι αφορά τη σκλήρυνση της στάσης προς την Κίνα, τον κορυφαίο εμπορικό της εταίρο, λόγω των ανησυχιών ότι είναι υπερβολικά εξαρτημένη από τη χώρα.
Οι πηγές δήλωσαν ότι οι διαπραγματεύσεις δεν έχουν ακόμα οριστικοποιηθεί. Η είδηση έγινε γνωστή μία εβδομάδα πριν ο Γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς πραγματοποιήσει επίσκεψη στην Κίνα.
Το Πεκίνο έχει δηλώσει στο παρελθόν πως ελπίζει ότι η Γερμανία θα δει τη συμφωνία «από μια αντικειμενική και λογική οπτική γωνία» χωρίς να πολιτικοποιεί τις οικονομικές σχέσεις.