Ρεύμα: Στασιμότητα στη λιανική το 3ο τρίμηνο – Πόσους πελάτες έχει κάθε προμηθευτής

Κώστας Δεληγιάννης
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Ρεύμα: Στασιμότητα στη λιανική το 3ο τρίμηνο – Πόσους πελάτες έχει κάθε προμηθευτής
Πρακτικά αμετάβλητο το χαρτοφυλάκιο της ΔΕΗ, στα 4,97 εκατ. στη χαμηλή τάση στο διασυνδεδεμένο σύστημα, με κέρδος μόλις 1.400 «ρολογιών» για τους ιδιώτες παρόχους, οι οποίες στα τέλη Σεπτεμβρίου εκπροσωπούσαν 1,68 εκατ. νοικοκυριά και μικρές επιχειρήσεις. Οι κερδισμένοι και χαμένοι του 3ου τριμήνου.

Τον περιορισμό της κινητικότητας στην εγχώρια λιανική αγορά ρεύματος πιστοποιούν τα στοιχεία του ΔΕΔΔΗΕ για τον αριθμό των μετρητών κάθε προμηθευτή στη χαμηλή τάση στο διασυνδεδεμένο σύστημα κατά το 3ο τρίμηνο του έτους, με τα νούμερα να δείχνουν ότι για την πλειονότητα των παρόχων υπήρξαν οριακές διακυμάνσεις, έναντι των τριών μηνών που προηγήθηκαν.

Είναι ενδεικτικό ότι, συγκριτικά με το 2ο τρίμηνο, στο διάστημα Ιούλιος-Σεπτέμβριος 2022 οι ιδιώτες πάροχοι είδαν τα «ρολόγια» που εκπροσωπούν να ενισχύονται κατά μόλις 1.400 περίπου, όταν για παράδειγμα το 2ο τρίμηνο του 2021 είχαν κερδίσει περί τους 67.500 καταναλωτές.

Επίσης, το πελατολόγιο της ΔΕΗ παρουσίασε ανεπαίσθητη αύξηση, της τάξης των 850 μετρητών, όταν πριν από ένα χρόνο είχε μειωθεί κατά 47.000. Ακόμη όμως κι ένα τρίμηνο νωρίτερα, οι ιδιώτες είχαν κερδίσει στο σύνολό τους 8.500 καινούριους μετρητές, ενώ η ΔΕΗ απώλεσε περίπου 43.000 πελάτες.

Τα παραπάνω στοιχεία επιβεβαιώνουν τις πληροφορίες που είχε δημοσιεύσει το Insider.gr, σχετικά με το γεγονός ότι προς το παρόν δεν έχει επηρεάσει τις αλλαγές παρόχου το νέο μοντέλο στη λιανική ρεύματος με την απόσυρση των ρητρών αναπροσαρμογής, το οποίο τέθηκε σε εφαρμογή από τον Αύγουστο. Μάλιστα, η μείωση της κινητικότητας τον Ιούλιο, εν αναμονή του νέου μοντέλου, σε συνδυασμό με τον περιορισμό κατά 6,5% των αλλαγών παρόχου τον Σεπτέμβριο, υπεραντιστάθμισαν την αύξηση κατά 30% που είχε καταγραφεί τον Αύγουστο. Ως συνέπεια, το 3ο τρίμηνο έκλεισε με εικόνα στασιμότητας.

Τα «ρολόγια» κάθε εταιρείας

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΔΕΔΔΗΕ, στα τέλη Σεπτεμβρίου η ΔΕΗ εκπροσωπούσε 4,97 εκατ. νοικοκυριά και μικρές επιχειρήσεις, με το πελατολόγιο όλων των ιδιωτών να διαμορφώνεται στα 1,68 εκατ. Ο συνολικός αριθμός των ενεργοποιημένων μετρητών στη χαμηλή τάση ανήλθε σε 6,84 εκατ.

Στο 3ο τρίμηνο, τη μεγαλύτερη πρόσκτηση πελατών είχε η ZeniΘ, που «κέρδισε» πάνω από 17.000 «ρολόγια». Κερδισμένες ήταν επίσης οι ΗΡΩΝ (με ενίσχυση κατά 7.700 πελάτες), η Αέριο Αττικής (με 4.200) και η Elpedison (με 2.300 περίπου μετρητές). Από την άλλη πλευρά, τη μεγαλύτερη μείωση πελατολογίου είχε η Volton (με απώλεια 13.600 περίπου καταναλωτών). Ακολούθησε η ΚΕΝ (η οποία έχασε 4.000 «ρολόγια»), η Volterra (με παρόμοια απώλεια) και η Watt & Volt (που απώλεσε 3.950 μετρητές).

Ανεξάρτητα πάντως από το κέρδος ή τις απώλειες κάθε εταιρείας, οι αυξομειώσεις δεν ήταν τόσο μεγάλες ώστε να υπάρξει το 3ο τρίμηνο αλλαγή στην κατάταξή τους – αν και σε ορισμένες περιπτώσεις, μειώθηκαν οι μεταξύ τους διαφορές. Έτσι, την 1η θέση κατέλαβε η Protergia (Mytilineos) με 287.000 μετρητές, ενώ ακολούθησαν η Elpedison με 276.000 και η ΗΡΩΝ με 249.000 «ρολόγια».

Στις επόμενες θέσεις βρέθηκαν οι υπόλοιποι (μη καθετοποιημένους) προμηθευτές, με τη ZeniΘ να φτάνει τους 239.000 πελάτες, την NRG τους 176.000 και τη Watt & Volt τους 164.000. Τις επόμενες θέσεις κατέλαβαν η Αέριο Αττικής με 123.000, η Volton με 93.000 ρολόγια, η Volterra (28.000), η ΚΕΝ (26.600), τα ΕΛΤΑ (8.900) και η ΕΛΙΝΟΪΛ (3.400).

«Φρένο» στην ενίσχυση της Καθολικής Υπηρεσίας

Στα θετικά του 3ου τριμήνου συμπεριλαμβάνεται η ανάσχεση της αύξησης των καταναλωτών που υπάγονται στην Καθολική Υπηρεσία, καθώς δεν ξεπέρασαν τους 3.500 τα νέα νοικοκυριά και μικρές επιχειρήσεις που «πέρασαν» στο εν λόγω καθεστώς εκπροσώπησης. Υπενθυμίζεται ότι μόλις ένα τρίμηνο νωρίτερα, τα «ρολόγια» της Καθολικής Υπηρεσίας είχαν ενισχυθεί κατά 35.500, επομένως η νέα αύξηση μπορεί να θεωρηθεί αμελητέα.

Ακόμη πάντως και με το «φρένο» που μπήκε το 3ο τρίμηνο, το πρόβλημα με την Καθολική Υπηρεσία εξακολουθεί να χρήζει λύσης, καθώς στα τέλη Σεπτεμβρίου έφτασε να αριθμεί 186.000 μετρητές. Επομένως, αν ήταν πάροχος, θα κατατασσόταν στην 5η θέση με βάση το μέγεθος του «πελατολογίου» του, με μόλις τέσσερις ιδιώτες προμηθευτές και τη ΔΕΗ να εκπροσωπούν μεγαλύτερο αριθμό μετρητών.

Στάση αναμονής από τους καταναλωτές

Σε πρώτη προσέγγιση, η στασιμότητα στη λιανική έρχεται σε αντίθεση με την «απελευθέρωση» των μετακινήσεων που τέθηκε σε εφαρμογή από τον Αύγουστο με το νέο μοντέλο λιανικής, σύμφωνα με το οποίο κάθε νοικοκυριό ή μικρή επιχείρηση μπορεί να αλλάζει προμηθευτή ακόμη και κάθε μήνα για να εκμεταλλευθεί τη φθηνότερη χρέωση, χωρίς κανένα οικονομικό «πέναλτι».

Ωστόσο, όπως έχει γράψει το Insider.gr, στελέχη της αγοράς επισημαίνουν πως τα σκαμπανεβάσματα στις χρεώσεις που έχουν ανακοινώσει έως τώρα οι προμηθευτές (λόγω των σκαμπανεβασμάτων των χονδρεμπορικών τιμών) έχει λειτουργήσει ανασταλτικά για τους περισσότερους καταναλωτές, στο να αποφασίσουν να αλλάξουν πάροχο.

Έτσι, η αλλαγή προμηθευτή φαίνεται να αφορά σε αρχική φάση κυρίως τα νοικοκυριά και τις μικρές επιχειρήσεις που θα είναι διατεθειμένα ακόμη και κάθε μήνα να μπαίνουν στη διαδικασία μετακίνησης σε άλλο πάροχο, αν πρόκειται να περιορίσουν έτσι τους λογαριασμούς τους.

Αυτή η μερίδα όμως των «ευέλικτων» καταναλωτών φαίνεται να αποτελεί ένα μικρό ποσοστό στο σύνολο της εγχώριας πελατειακής βάσης. Αντίθετα, η συντριπτική πλειονότητα φαίνεται πως έχει επιλέξει να περιμένει να περάσουν κάποιοι μήνες με το νέο μοντέλο, ώστε να γίνει πιο σαφής η στρατηγική που ακολουθεί κάθε εταιρεία.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Καύσιμα: Σταθερά πάνω από τη βενζίνη το πετρέλαιο κίνησης - Από τι θα κριθούν οι αποφάσεις για την επιδότηση στην αντλία

Εξοικονομώ για κλειστά ακίνητα: Ποιους αφορά, ποιοι είναι οι στόχοι

Mytilineos: «Σήμα» δυναμικής ανάπτυξης από τη σταθερά υψηλή κερδοφορία

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider