Καλάθι του νοικοκυριού: Εν αναμονή της υπουργικής απόφασης – Τι συζητήθηκε με τη βιομηχανία τροφίμων

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Καλάθι του νοικοκυριού: Εν αναμονή της υπουργικής απόφασης – Τι συζητήθηκε με τη βιομηχανία τροφίμων
Μικρές αλλαγές στις λίστες των προϊόντων φέρνει η νέα υπουργική απόφαση που θα εκδοθεί τις επόμενες ώρες, σε συνέχεια της ψήφισης της τροπολογίας για τις διορθώσεις των αστοχιών των πρώτων ημερών. Τι συζήτησαν χθες υπουργείο Ανάπτυξης και βιομηχανία τροφίμων.

Θέμα ωρών κρίνεται πλέον η έκδοση της υπουργικής απόφασης που θα ορίζει ορισμένες αλλαγές αναφορικά με τις λίστες των προϊόντων που συνθέτουν το καλάθι του νοικοκυριού.

Η έκδοση της υπουργικής απόφασης έρχεται σε συνέχεια της ψήφισης χθες από τη Βουλή της τροπολογίας του υπουργείου Ανάπτυξης που προβλέπει τη διασφάλιση της επάρκειας των προϊόντων που απαρτίζουν το καλάθι, καθώς και τη βελτίωση της ειδικής σήμανσής τους, ώστε να γίνονται ορατά από τους καταναλωτές.

Κατά τις πληροφορίες, η υπουργική απόφαση θα εξειδικεύει το περιεχόμενο της τροπολογίας, ενώ δεν αποκλείεται να περιλαμβάνει και ορισμένες αλλαγές ως προς τις κατηγορίες που συνθέτουν το καλάθι, προκειμένου, όπως έχει ήδη προαναγγείλει η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, να ενταχθούν σε αυτό προϊόντα που απευθύνονται σε συγκεκριμένες πληθυσμιακές ομάδες που έχουν ιδιαίτερες διατροφικές ανάγκες, όπως οι διαβητικοί.

Τι προβλέπει η τροπολογία

Όπως έχει ήδη γράψει το insider.gr, σύμφωνα με την τροπολογία, τα σούπερ μάρκετ πρέπει να τοποθετούν ευκρινές ειδικό σήμα στο χώρο πώλησης (ράφι) των προϊόντων που συμμετέχουν στο καλάθι, καθώς και ευκρινή κατάλογο των προϊόντων σε εμφανές σημείο στην είσοδο του καταστήματος που συμπεριλαμβάνει τις τιμές στις οποίες προσφέρονται τα προϊόντα. Επιπρόσθετα, πρέπει να διασφαλίζουν ότι τα προϊόντα που συμμετέχουν στο καλάθι βρίσκονται στα καταστήματά τους σε επάρκεια και διατίθενται απρόσκοπτα στο καταναλωτικό κοινό. Για κάθε παράβαση που θα διαπιστώνεται είτε σε θέματα σήμανσης, είτε επάρκειας των προϊόντων, θα επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο από 1.000 έως 50.000 ευρώ.

«Ναι» στην τροπολογία ψήφισαν η ΝΔ και το Κίνημα Αλλαγής, «παρών» δήλωσαν ο ΣΥΡΙΖΑ, το ΚΚΕ και η Ελληνική Λύση, ενώ το ΜέΡΑ25 ψήφισε «όχι».

Τι συζητήθηκε με τους εκπροσώπους της βιομηχανίας τροφίμων

Στο μεταξύ, χθες το μεσημέρι πραγματοποιήθηκε σύσκεψη μέσω τηλεδιάσκεψης μεταξύ της ηγεσίας του υπουργείου Ανάπτυξης και του διοικητικού συμβουλίου του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (ΣΕΒΤ), σε μια προσπάθεια να αναζητηθούν λύσεις ώστε οι εκπρόσωποι της βιομηχανίας τροφίμων να «βάλουν μεγαλύτερη πλάτη» και να επανεξετάσουν τα κόστη των προϊόντων τους, ώστε να συγκρατηθούν οι ανατιμήσεις στα αγαθά που συνθέτουν το καλάθι του νοικοκυριού.

Η προσπάθεια αυτή δεν είναι καθόλου εύκολη, αν αναλογιστεί κανείς την εκτόξευση του λειτουργικού κόστους για κάθε επιχείρηση που δραστηριοποιείται στη βιομηχανία τροφίμων το τελευταίο διάστημα.

Μιλώντας άλλωστε χθες ο κ. Γεωργιάδης στην επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, ανέφερε ότι στη συνάντηση που είχε με τη βιομηχανία τροφίμων, του επισημάνθηκε ο κίνδυνος για κλείσιμο επιχειρήσεων. «Δεν θα κλείσουν. Τα δύο χρόνια της πανδημίας και τα σούπερ μάρκετ και η βιομηχανία τροφίμων βγάλανε τεράστια κέρδη, τα περισσότερα της τελευταίας δεκαετίας. Θα αντέξουνε να χάσουν λίγα από τα κέρδη τους, ακόμα και αν έχουν λίγες ζημίες φέτος, αρκεί ο καταναλωτής να πάρει, τώρα που είναι ο δύσκολος χειμώνας, με χαμηλότερες τιμές τα προϊόντα που έχει ανάγκη και να βγάζει το μήνα του», σχολίασε ο υπουργός Ανάπτυξης.

Μάλιστα γνωστοποίησε ότι τις επόμενες ημέρες θα έχει συνάντηση και με τους εκπροσώπους των πολυεθνικών εταιρειών, «προκειμένου να διευκρινιστεί γιατί είναι ακριβότερα ομοειδή προϊόντα». «Όλοι θα συμβάλλουν στη μάχη για να προστατεύσει ο καταναλωτής του εισόδημα του. Δεν υπάρχουν εύκολες λύσεις, θαύματα δεν μπορεί να κάνει κανένας», φέρεται να υπογράμμισε ο κ. Γεωργιάδης.

Την ίδια στιγμή, από την πλευρά της, η Ελληνική Βιομηχανία Τροφίμων & Ποτών δηλώνει πως «προσφέρει σταθερά στους καταναλωτές προϊόντα επώνυμα, ασφαλή, υψηλής ποιότητας, με διαρκείς προωθητικές ενέργειες, διασφαλίζοντας παράλληλα την επάρκεια σε προϊόντα διατροφής», καθώς σύμφωνα με στοιχεία της NielsenIQ, «από τις αρχές του τρέχοντος έτους, το ποσοστό της προωθητικής έντασης για τα επώνυμα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα στην κατηγορία τρόφιμα και ποτά ανήλθε στο 42,3%, με σταθερά ανοδική τάση».

«Συμμεριζόμενη την κρισιμότητα της κατάστασης, η Βιομηχανία Τροφίμων & Ποτών θα συνεχίσει να στηρίζει τον Έλληνα καταναλωτή, προκειμένου τα προϊόντα που παράγει να αποτελούν τη συνειδητή επιλογή του. O ΣΕΒΤ, στο πλαίσιο του θεσμικού του ρόλου, ενθαρρύνει τα μέλη του να εντατικοποιήσουν τις ενέργειές τους, διευρύνοντας τη συμμετοχή τους στο καλάθι του νοικοκυριού».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider