Μέρα ορόσημο για την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης στη Γερμανία η σημερινή, καθώς εγκαινιάστηκε στην Κάτω Σαξονία ο πλωτός τερματικός σταθμός LNG στο Βιλχελμχάφεν παρουσία εκπροσώπων της τοπικής κυβέρνησης του κρατιδίου, της πόλης, αλλά και της λιμενικής αρχής.
Χρειάστηκαν μόλις 194 ημέρες από την στιγμή που ξεκίνησαν οι εργασίες για να ολοκληρωθεί το έργο. Από την αρχή έως το τέλος, οι εργασίες έγιναν με πρωτοφανή ταχύτητα που άνθρωποι του κλάδου χαρακτήρισαν ως «υποδειγματική», σύμφωνα με την Handelsblatt. Το Βίλχελμχάφεν είναι μόλις ένα από τα τερματικά που βρίσκονται υπό κατασκευή και που σχεδιάζεται να τεθούν σε λειτουργία εντός μάλιστα του 2022.
Με απαράμιλλη ταχύτητα προχωρά η κατασκευή στο Λούμπνιν, ούτως ώστε και αυτό το τερματικό να τεθεί σε λειτουργία φέτος, με τη διαχειρίστρια εταιρεία Deutsche ReGas να αναφέρει πως «πληρούνται όλες οι προϋποθέσεις, ούτως ώστε εντός του 2022» να λειτουργήσει η μονάδα.
Οι μηχανές όμως έχουν «ανάψει» για τα καλά και σε άλλες περιοχές της Γερμανίας και αν όλα πάνε βάσει του προγραμματισμού, συνολικά επτά πλωτά τερματικά LNG (FSRU) θα έχουν συνδεθεί με το δίκτυο έως το τέλος του 2023. Οι επτά τερματικοί σταθμοί αναμένεται να έχουν συνολική ετήσια παραγωγική δυναμικότητα άνω των 30 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων φυσικού αερίου.
Η σημασία του ρόλου των τερματικών σταθμών LNG για την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης στην Γερμανία είχε καταστεί σαφής και κατά την πρόσφατη επίσκεψη του Γερμανού καγκελάριου Όλαφ Σολτς στην Αθήνα στα τέλη Οκτωβρίου. Τότε στο πλαίσιο της κοινής συνέντευξης Τύπου ο Όλαφ Σολτς είχε χαρακτηρίσει την Ελλάδα «πρότυπο» αναφορικά με τις εγκαταστάσεις υγροποιημένου αερίου της χώρας, και είχε αναφερθεί ιδιαιτέρως στις αποφάσεις της Γερμανίας για άμεση κατασκευή τερματικών για LNG.