Βρετανία: «Ταβάνι» στην ανάπτυξη της λιανικής τροφίμων στο 5% το 2023

Newsroom
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Βρετανία: «Ταβάνι» στην ανάπτυξη της λιανικής τροφίμων στο 5% το 2023
Το 2023 θα είναι δύσκολο για τα νοικοκυριά του Ηνωμένου Βασιλείου, καθώς το 33% έχει μόνο αρκετά χρήματα για βασικές δαπάνες με μόλις το 5% να μπορεί να ξοδεύει ελεύθερα.

Η συμπίεση του διαθέσιμου εισοδήματος των βρετανικών νοικοκυριών και η αβεβαιότητα γύρω από την οικονομία πρόκειται να επηρεάσουν την ανάπτυξη των λιανικών πωλήσεων τροφίμων κατά περίπου 5% το 2023, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών αγοράς NielsenIQ.

Τον Νοέμβριο, η ΒοΕ προέβλεψε ότι η Βρετανία οδεύει σε μια παρατεταμένη ύφεση, με τον πληθωρισμό να τρέχει στο 10,7%, να μην επιστρέφει στον στόχο του 2% μέχρι τις αρχές του 2024 ενώ ο εποπτικός φορέας του προϋπολογισμού της κυβέρνησης προέβλεψε τη μεγαλύτερη πίεση στο βιοτικό επίπεδο από τότε που άρχισαν να τηρούνται αρχεία τη δεκαετία του 1950.

«Αναμένουμε επίσης ότι η ύφεση θα αρχίσει να επηρεάζει τη συμπεριφορά των αγοραστών και να αναπροσαρμόσει τις συνολικές δαπάνες λιανικής», δήλωσε την Τρίτη ο Mike Watkins της NielsenIQ.

Προσέθεσε ότι το 2023 θα είναι δύσκολο για τα νοικοκυριά του Ηνωμένου Βασιλείου, καθώς το 33% έχει μόνο αρκετά χρήματα για βασικές δαπάνες με μόλις το 5% να μπορεί να ξοδεύει ελεύθερα. Οι καταναλωτές στο μέσο της κλίμακας είναι εκείνοι που ζουν άνετα αλλά εξακολουθούν να προσέχουν το πορτοφόλι τους.

Η NielsenIQ είπε ότι οι πωλήσεις ειδών παντοπωλείου στο Ηνωμένο Βασίλειο αυξήθηκαν 10,9% τις τέσσερις εβδομάδες έως τις 31 Δεκεμβρίου σε ετήσια βάση, συγκαλύπτοντας την πτώση των όγκων πωλήσεων όταν συνυπολογίζεται ο πληθωρισμός.

Τα σούπερ μάρκετ επωφελήθηκαν από τον πολύ κρύο καιρό στις αρχές Δεκεμβρίου και επίσης από τη συνεχιζόμενη διακοπή των σιδηροδρομικών μεταφορών λόγω των απεργιών των εργαζομένων που περιόρισαν τις δαπάνες στα φυσικά καταστήματα βοηθώντας τους λιανοπωλητές τροφίμων να κερδίσουν μερίδιο από τα «απομακρυσμένα» κανάλια διανομής.

Απηχώντας δεδομένα από την ανταγωνιστική Kantar που δημοσιεύθηκαν την περασμένη εβδομάδα, η NielsenIQ είπε ότι οι εκπτωτικές αλυσίδες Aldi και Lidl είχαν τις καλύτερες επιδόσεις με αύξηση πωλήσεων 19,3% και 15,7% αντίστοιχα στις 12 εβδομάδες έως τις 31 Δεκεμβρίου.

Από τους παραδοσιακούς μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ της Βρετανίας, ο Νο. 2 «παίκτης» Sainsbury's είχε τις καλύτερες επιδόσεις με πωλήσεις αυξημένες κατά 8,5% τις 12 εβδομάδες, ακολουθούμενος από τον ηγέτη της αγοράς Tesco με αύξηση πωλήσεων 8% και το Νο. 3 Asda με άνοδο πωλήσεις 7,9%. Η Morrisons ήταν η «χαμένη» με τις πωλήσεις να υποχωρούν 1,1%.

Η Marks & Spencer είχε επίσης καλές επιδόσεις με πωλήσεις άνοδο 9%.

Η Tesco, η Sainsbury's και η M&S αναμένεται να ενημερώσουν για όλες τις χριστουγεννιάτικες συναλλαγές αυτή την εβδομάδα.

Η NielsenIQ είπε ότι ενώ οι διαδικτυακές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 2,8% τον Δεκέμβριο, το μερίδιό της στην αγορά τροφίμων μειώθηκε στο 10,4%, έναντι 11,2% πριν από ένα χρόνο.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

BoE: Ο «επίμονα υψηλός πληθωρισμός» θα διατηρηθεί πολύ περισσότερο απ' ότι αναμέναμε

Πληθωρισμός: Βραδύτερη άνοδος 7,6% στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο – Μόνο 4,7% η άνοδος τιμών ενέργειας, 12,9% στα τρόφιμα

Κικίλιας: Τη δυναμική πορεία του θα συνεχίσει ο τουρισμός και το 2023

gazzetta
gazzetta reader insider insider