Ενδεχόμενο πλεόνασμα λιθίου θα μπορούσε να υπάρξει το 2023, καθώς οι υψηλότεροι όγκοι προσφοράς πρόκειται να υπερκεράσουν την ζήτηση για το μέταλλο, δήλωσε ο επικεφαλής βασικών υλικών Ασίας-Ειρηνικού της Bank of America, Matty Zhao.
«Βλέπουμε πολλή προσφορά να έρχεται από τα ορυχεία λιθίου... Αναμένουμε αύξηση της προσφοράς λιθίου κατά 38% φέτος. Γι' αυτό το 2023 είναι πιθανό να μετατραπεί σε έτος πλεονάσματος για το λίθιο», δήλωσε ο Zhao στο CNBC.
Ο ίδιος ανάφερε επίσης ότι αναμένεται η αύξηση της ζήτησης ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα να επιβραδυνθεί από 95% πέρυσι σε 22% φέτος. Το λίθιο είναι βασικό συστατικό των μπαταριών για EV, για τις οποίες ο Zhao είπε ότι γίνεται μια όλο και πιο ανταγωνιστική βιομηχανία.
Από το 2021, οι αυξημένες τιμές λιθίου έχουν δώσει κίνητρα για να προστεθούν και νέες ροές εφοδιασμού, όπως το εργοστάσιο Ngungaju της Pilbara Minerals στο Pilgangoora, το ορυχείο Wodgina της Albermarle και το ορυχείο Greenbushes της Tianqi Lithium, σύμφωνα με τον Zhao.
«Εντωμεταξύ, υπάρχουσες παραγωγικές ικανότητες όπως το Salar de Atacama της Sociedad Química y Minera, το όρος Marion της Mineral Resources επεκτείνονται επίσης επιθετικά», είπε.
Διαβάστε ακόμη:
Στη διετία που έληξε τον Δεκέμβριο του 2021, οι τιμές της spot αγοράς ανθρακικού λιθίου αυξήθηκαν κατά 5% και διαμορφώθηκαν στα 277.500 γιουάν ανά τόνο. Στη συνέχεια εκτινάχθηκαν σε υψηλό ρεκόρ σχεδόν 600.000 γιουάν ανά τόνο τον Νοέμβριο του 2022, πάνω από 12 φορές τις τιμές Ιανουαρίου 2021.
Τον Μάιο του περασμένου έτους, η Goldman Sachs προέβλεψε ότι η προσφορά λιθίου θα αυξηθεί κατά μέσο όρο 33% ετησίως μεταξύ 2022 και 2025.
Η εταιρεία είπε επίσης ότι η επιτάχυνση των πωλήσεων EV και οι εγκαταστάσεις σταθερής αποθήκευσης θα συμβάλουν επίσης στη ζήτηση.
Ενώ ο Zhao εξακολουθεί να βλέπει τη ζήτηση EV να αυξάνεται κατά 20% παγκοσμίως, είπε ότι θα είναι ελαφρώς πιο αργή από τον περσινό ρυθμό.
«Ένας από τους λόγους που περιμένουμε ότι η ανάπτυξη των EV θα είναι πιο αργή φέτος είναι επειδή πέρυσι έθεσαν μια πολύ υψηλή βάση», είπε.
Αναμένει ότι οι τιμές του λιθίου στην Κίνα θα είναι κατά μέσο όρο περίπου 400.000 γιουάν ανά τόνο, πριν πέσουν από 350.000 γιουάν έως 400.000 γιουάν βραχυπρόθεσμα.
Οι τιμές του ανθρακικού λιθίου διαπραγματεύονται την Τρίτη στα περίπου 382.500 γιουάν ανά τόνο.