Τις πιο ζοφερές προοπτικές από την κρίση του 2008 εκφράζουν για το μέλλον τους οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, καθώς ο σχετικός δείκτης του Ifo «κατρακύλησε» περαιτέρω τον Ιούνιο. Και αυτό, καθώς η «ατμομηχανή» της γερμανικής οικονομίας δέχεται πιέσεις από τον συνδυασμό του υψηλού πληθωρισμού, της αδύναμης ανάπτυξης και του ανταγωνισμού από την Tesla αλλά και κινεζικές εταιρείες του κλάδου.
Σύμφωνα με σχετική έρευνα του Ifo, οι προσδοκίες των αυτοκινητοβιομηχανιών στη Γερμανία έχουν πέσει στα χαμηλότερα επίπεδα από την οικονομική κρίση του 2008.
Συγκεκριμένα, οι εκτιμήσεις γερμανικών εταιρειών και «κολοσσών» του αυτοκινήτου - όπως είναι η Volkswagen, η Mercedes-Benz και η BMW - επιδεινώθηκαν, για πέμπτο διαδοχικό μήνα, τον Ιούνιο, σημειώνοντας «βουτιά» στις -56,9 μονάδες, από τις -10,3 μονάδες του προηγούμενου μήνα. Τα εν λόγω επίπεδα δεν απέχουν, μάλιστα, πολύ από τα χαμηλά του 2008 και τη μέτρηση των -67,8 μονάδων.
- Διαβάστε ακόμα: Γερμανία: Σε χαμηλό 5 ετών οι συμφωνίες για εμπορικά ακίνητα - Πτώση 50% σε έξι μήνες
Οι δυσοίωνες αυτές εκτιμήσεις έρχονται στη σκιά των υψηλών επιτοκίων, αλλά και εν μέσω των αυξανόμενων προειδοποιήσεων από τις εταιρείες σχετικά με τα κέρδη τους, με πολλές γερμανικές βιομηχανίες να βρίσκονται αντιμέτωμες με υποτονική ζήτηση.
«Οι αυτοκινητοβιομηχανίες βιώνουν μεγάλη αβεβαιότητα, συγκρίσιμη με τις πρώτες ημέρες του πολέμου στην Ουκρανία» δήλωσε ο Oliver Falck, επικεφαλής του Κέντρου Βιομηχανικής Οργάνωσης και Νέων Τεχνολογιών του Ifo. «Για να αντισταθμίσουν (σ.σ. την αβεβαιότητα), οι αυτοκινητοβιομηχανίες σχεδιάζουν να αυξήσουν τις τιμές, ιδιαίτερα για τα premium και ηλεκτρικά μοντέλα οχημάτων» ανέφερε ακόμα ο ίδιος.
Η αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας αυξάνει την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά δυσκολεύεται να συμβαδίσει με τους ανταγωνιστές.
Συγκεκριμένα, η VW έχει δεχθεί πιέσεις στην Κίνα από την Tesla, αλλά και τοπικούς κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων, όπως η BYD, η οποία σημειωτέον ξεπέρασε τις πωλήσεις της Volkswagen για πρώτη φορά φέτος.
Οι απαισιόδοξες εκτιμήσεις για το μέλλον έρχονται πάντως σε αντίθεση με τις εκτιμήσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών για την τρέχουσα κατάστασή τους, οι οποίες βελτιώθηκαν σημαντικά από τον Μάιο, φθάνοντας στις 37,5 μονάδες, από τις 28,4 μονάδες.