Τα super market ψάχνουν την ιδανική «χρέωση ευκολίας» - Το μεγάλο παιχνίδι με το delivery

Κώστας Κετσιετζής
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Τα super market ψάχνουν την ιδανική «χρέωση ευκολίας» - Το μεγάλο παιχνίδι με το delivery
Μια νέα πραγματικότητα δημιουργεί η στροφή μερίδας των καταναλωτών στις online αγορές και για τις αγορές του από τα σουπερμάρκετ. Η αλλαγή πολιτικής από τον Σκλαβενίτη και τι χρεώνουν οι άλλες αλυσίδες. Ο ρόλος των e-food, wolt και box.

«Πόσα χρήματα είστε διατεθειμένοι να πληρώσετε για να μην πάτε στο σούπερ μάρκετ και να σας έρθουν τα ψώνια σπίτι;». Την απάντηση σε αυτή την ερώτηση ψάχνουν οι μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ για να διαμορφώσουν τις τιμολογιακές τους πολιτικές στις online παραγγελίες και την παράδοση προϊόντων κατ’ οίκον., μια πρακτική που έγινε συνήθεια από την εποχή των λοκντάουν με αποτέλεσμα το ηλεκτρονικό εμπόριο να αποκτά σημαντικά μεγέθη.

Οι ηλεκτρονικές αγορές παρουσίασαν εκρηκτική ανάπτυξη κατά την περίοδο της πανδημίας και παρά την υποχώρηση που καταγράφηκε με την επιστροφή στην κανονικότητα του λιανεμπορίου, έχει δημιουργηθεί ένα κοινό που σταθερά πλέον επιλέγει να κάνει τις αγορές του ηλεκτρονικά. Στην πραγματικότητα, βέβαια, ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου βρίσκεται στο μόλις 2% με 3% του συνολικού τζίρου του οργανωμένου λιανεμπορίου στη χώρα μας.

«Η πραγματικότητα είναι πως ακόμη δεν υπάρχει μπούσουλας. Τα πάντα εξαρτώνται από το πόσο σημαντικό γίνεται το online κανάλι πώλησης και τελικά πόσο κοστίζει τόσο για τις βασικές αγορές, αυτό που λέμε τα ψώνια της εβδομάδας ή του μήνα ενός νοικοκυριού όσο και για τις συμπληρωματικές», αναφέρει στο insider.gr στέλεχος της αγοράς σχολιάζοντας την κίνηση του «Σκλαβενίτης» να αλλάξει την πολιτική χρεώσεων στις παραδόσεις παραγγελιών και να αυξήσει σημαντικά το όριο για τις δωρεάν παραδόσεις παραγγελιών. Η αλυσίδα σουπερμάρκετ μέχρι την προηγούμενη Δευτέρα δεν επέβαλλε χρέωση για παραγγελίες άνω των 30 ευρώ. Πλέον η χρέωση είναι 5 ευρώ για τις αγορές έως 30 ευρώ, για αγορές από 30 έως 100 ευρώ η χρέωση είναι 2,5 ευρώ και οι παραγγελίες για αγορές άνω των 100 είναι δωρεάν.

Είναι πολύ πιθανό σε αντίστοιχες κινήσεις να προχωρήσουν και άλλες αλυσίδες σουπερμάρκετ, οι οποίες προσπαθούν να αξιολογήσουν διάφορες παραμέτρους όπως η ελάχιστη παραγγελία, το κόστος παράδοσης και το όριο για δωρεάν μεταφορικά. Αυτό φαίνεται και από τις διαφορετικές πολιτικές που ακολουθούν σήμερα οι μεγάλες αλυσίδες. Η «ΑΒ Βασιλόπουλος» έχει ελάχιστη παραγγελία τα 25 ευρώ και χρεώνει μεταφορικά 2 ευρώ για παραγγελίες έως 45 ευρώ και για τις μεγαλύτερες παραγγελίες δεν υπάρχει χρέωση. Ελάχιστο όριο παραγγελίας 25 ευρώ έχει και το ηλεκτρονικό κατάστημα της «MyMarket» και επιβάλλει χρέωση 2 ευρώ για παραγγελίες έως 58,99 ευρώ, ενώ για παραγγελίες από 59 ευρώ και πάνω δεν χρεώνει μεταφορικά. Δωρεάν μεταφορικά προσφέρει η «Μασούτης» με ελάχιστο ποσό παραγγελίας τα 40 ευρώ. Η «Κρητικός» για την υπηρεσία Easy Delivery χρεώνει 3 ευρώ για παραγγελίες κάτω από 40 ευρώ, ενώ για την υπηρεσία Express Delivery υπάρχει χρέωση 3 ευρώ ανεξάρτητα από το ύψος της παραγγελίας. To αποκλειστικά online σουπερμάρκετ «e-fresh» έχει ελάχιστη παραγγελία 25 ευρώ με χρέωση 3 ευρώ, για παραγγελίες έως 55 ευρώ με ειδικές χρεώσεις για δυσπρόσιτες περιοχές.

Τι ψάχνουν οι καταναλωτές

Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η Exceed Consulting και η οποία παρουσιάστηκε πρόσφατα στο 15ο συνέδριο του ECR Hellas η εξοικονόμηση χρόνου και η ευκολία είναι οι δύο βασικοί λόγοι επιλογής online αγορών έναντι της επίσκεψης σε ένα σουπερμάρκετ. Ειδικότερα, η εξοικονόμηση χρόνου αποτελεί το βασικό κριτήριο επιλογής για σχεδόν επτά στους δέκα καταναλωτές, με δεύτερη την ευκολία που προσφέρει ο ηλεκτρονικός τρόπος αγορών (55,7%). Ακολουθούν η ευκολότερη σύγκριση τιμών και ευκολότερος εντοπισμός των προϊότων. Τα πιο σημαντικά κριτήρια για την επιλογή του online supermarket είναι οι χαμηλές τιμές, οι προσφορές και η δυνατότητα διάφορων επιλογών πληρωμής.

«Αυτό που βλέπουμε είναι μια νέα πραγματικότητα με ένα online καταναλωτικό κοινό που θα συνεχίζει να ωριμάζει. Προς το παρόν αυτό που ψάχνει αυτό το κοινό είναι η ευκολία και μετρά τις επιδόσεις των εφαρμογών που χρησιμοποιούν, το πόσο εύκολα μπορούν να βρουν αυτά που αναζητούν και να κάνουν τις παραγγελίες τους. Όσο ωριμάζει η αγορά θα δούμε και άλλες κινήσεις όπως τα προγράμματα πιστότητας και επιβραβεύσεων να μπαίνουν στο ηλεκτρονικό εμπόριο», σημειώνει στο insider.gr ο Γιάννης Λαβδιώτης, γενικός διευθυντής της Exceed Consulting.

Στο πλαίσιο αυτό αναμένεται το επόμενο διάστημα να υπάρξει μια σχέση συνεργασίας αλλά και ανταγωνισμού μεταξύ των σουπερμάρκετ και των εταιρειών που λειτουργούν πλατφόρμες last mile όπως efood, Wolt, Box κλπ. Και αυτό γιατί από τη μία το κόστος μεταφοράς των προϊόντων είναι ιδιαίτερα σημαντικό και έτσι τα σουπερμάρκετ θα στηρίζονται σε μεγάλο βαθμό στις πλατφόρμες για την εργασία αυτή και από την άλλη οι πλατφόρμες αποκτούν μεγαλύτερη διαπραγματευτική ισχύ, ενώ διαθέτουν και τα δικά τους «dark stores», ειδικά για τις συμπληρωματικές αγορές.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider