Τελευταία ημέρα των εκπτώσεων σήμερα και οι έμποροι σε όλη τη χώρα κάνουν ταμείο για να δουν τα αποτελέσματα της θερινής εκπτωτικής περιόδου με τα πρώτα δείγματα πάντως να μην είναι ενθαρρυντικά. Και αυτό διότι παρά τις σημαντικές μειώσεις τιμών που έδωσαν ευκαιρίες για πιο οικονομικές αγορές, το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών για αγορές πέρα των βασικών ειδών είναι ελάχιστο, ενώ επιβαρυντικά λειτούργησαν σύμφωνα με εκπροσώπους της αγοράς και οι ημέρες καύσωνα.
Οι πρώτοι επίσημοι απολογισμοί αναμένονται τις επόμενες ώρες και αυτό που μένει να φανεί είναι το αν έχει επιτευχθεί ο στόχος που είχε τεθεί για φέτος. Δηλαδή, το αν ο συνολικός τζίρος του διμήνου Ιουλίου-Αυγούστου έχει ξεπεράσει τα 6 δισ. ευρώ που είχαν εισπραχθεί πέρσι. Η έναρξη της φετινής εκπτωτικής περιόδου δεν ήταν ιδανική για τους εμπόρους, ειδικά της Αττικής καθώς λόγω του κύματος καύσωνα που χτύπησε τη χώρα τις πρώτες δύο εβδομάδες των εκπτώσεων, που παραδοσιακά είναι και οι πιο «δυνατές», η κίνηση στα εμπορικά καταστήματα δεν ήταν η αναμενόμενη. Μετά ξεκίνησε και η περίοδος των διακοπών μειώνοντας σημαντικά το αγοραστικό κοινό της πρωτεύουσας.
Πάντως, στα εμπορικά καταστήματα της Αττικής, και ειδικά του κέντρου της Αθήνας έχει καταγράψει σύμφωνα με πληροφορίες τουλάχιστον αντίστοιχη κατανάλωση από πέρυσι, κυρίως λόγω του αυξημένου τουρισμού που φέρνει μια επιπλέον «εισαγόμενη κατανάλωση» στα μαγαζιά. Η εικόνα που μεταφέρεται από τα υπόλοιπα αστικά κέντρα της χώρας δεν προσφέρει μεγάλη αισιοδοξία. Στη Θεσσαλονίκη και στην Πάτρα επιχειρηματίες αναφέρουν πως οι προσδοκίες για υψηλούς τζίρους το προηγούμενο διάστημα δεν εκπληρώνονται, και εκφράζουν έντονο προβληματισμό για το επόμενο διάστημα.
Σειρά παίρνουν τα σχολικά
Την περίοδο των εκπτώσεων οι μεγάλοι κερδισμένοι είναι συνήθως τα καταστήματα ένδυσης και υπόδησης, και αυτό αναμένεται να ισχύσει και φέτος. Από εδώ και πέρα όμως την σκυτάλη παίρνουν τα σχολικά είδη. Οι προσφορές στα καταστήματα που πωλούν σχολικά, από τα τοπικά βιβλιοπωλεία, τις αλυσίδες παιχνιδιών (Jumbo, Μουστάκας) και ειδών γραφείου-τεχνολογίας (Πλαίσιο, Public) έως και τα σουπερμάρκετ έχουν ξεκινήσει.
Σε ισχύ έχει μπει από χθες και το «Καλάθι των Μαθητών» το οποίο περιλαμβάνει εννέα σχολικά είδη: Τσάντες, κασετίνες, τετράδια, μολύβια, χρωματιστούς μαρκαδόρους, στυλό, γόμες, ξύστρες και διαβήτες/χάρακες. Όλες οι επιχειρήσεις με τζίρο άνω των 90 εκατ. ευρώ υποχρεούνται να αποστέλλουν σε εβδομαδιαία βάση, κάθε Τετάρτη έως τις 9:00 π.μ., κατάλογο με τα προϊόντα και τις τιμές που περιλαμβάνονται στο «Καλάθι».