Η Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να περιορίσει την εξάρτησή της από την Κίνα, δήλωσε η Γερμανίδα υπουργός Εξωτερικών Αναλένα Μπέρμποκ, ενώ τάχθηκε υπέρ της έρευνας της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις κρατικές επιδοτήσεις του Πεκίνου στη βιομηχανία των ηλεκτρικών οχημάτων.
«Εάν συνδέεσαι πολύ στενά, μπορεί να θέσεις σε κίνδυνο τον εαυτό σου» δήλωσε η Μπέρμποκ σε συνέντευξή της στην τηλεόραση του Bloomberg την Κυριακή. Πρόσθεσε πως ο «περιορισμός της εξάρτησής μας» από μία χώρα όπως η Ρωσία που εισέβαλε στην Ουκρανία ήταν απαραίτητος, κάτι που ισχύει και τώρα «όσον αφορά την Κίνα».
Η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν προανήγγειλε την περασμένη εβδομάδα έρευνα για τις επιδοτήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων από την Κίνα, κάτι που θα μπορούσε να οδηγήσει όχι μόνο σε επιβολή δασμών στα «made in China» εισαγόμενα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και σε αντίποινα από το Πεκίνο. Μπορεί να αποτελέσει μία επικίνδυνη κλιμάκωση για την Ευρωπαϊκή Ένωση, της οποίας ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας, άμεσα ή έμμεσα, μεταφράζεται σε 14 εκατομμύρια θέσεις εργασίας, περίπου το 6,1% της εργατικής δύναμης της Ένωσης.
Οι εντάσεις ανάμεσα στην Κίνα και την Ευρωπαϊκή Ένωση έχουν αρχίσει να φουντώνουν εδώ και μήνες. Η μετάβαση σε πιο «πράσινες» τεχνολογίες είναι ένα ιδιαίτερο σημείο διαμάχης, με τον βιομηχανικό πυρήνα της Ένωσης να κινδυνεύει να χάσει σημαντικό μερίδιο στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων από την πιο γρήγορη παραγωγή των κινεζικών βιομηχανιών.
Η έρευνα, που είναι στρατηγικής σημασίας για την Ευρώπη, θα συζητηθεί από κινέζους επικεφαλής κατά τη διάρκεια επίσκεψης στην Κίνα την επόμενη εβδομάδα από τον επίτροπο Εμπορίου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Βάλντις Ντομπρόφσκις.
Ειδικά η Γερμανία, θα βρεθεί σε πολύ δύσκολη θέση εάν τα «οφθαλμόν αντί οφθαλμού» αντίποινα, μετατραπούν σε κανονικό εμπορικό πόλεμο. Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες Volkswagen AG, Mercedes-Benz AG και ΒΜW, έχουν χτίσει δεκάδες εργοστάσια στην Κίνα και όλοι οι τρεις κατασκευαστές πωλούν περισσότερα οχήματα στην Κίνα από οποιαδήποτε άλλη αγορά.