Οι καταστροφές στην Θεσσαλία επηρεάζουν και την αγορά των καυσίμων, ειδικά το πετρέλαιο κίνησης το οποίο χρησιμοποιείται στις αγροτικές εργασίες αλλά και στις μεταφορές και τα τουριστικά λεωφορεία ή τα ΚΤΕΛ που διέρχονται από τις πληγείσες περιοχές.
Η Θεσσαλία έχει χάσει περίπου το 1/4 της καλλιεργήσιμης γης και παρ’ όλο που κάποιες εκτάσεις θα είναι καλλιεργήσιμες μετά από την αποστράγγιση των υδάτων, η ολοκληρωτική αποκατάσταση του εδάφους θα είναι χρονοβόρα.
Όπως ήδη έχει γράψει σε σχετικό ρεπορτάζ το Insider.gr, το χώμα έχει αναμειχθεί με φερτά υλικά και σε πολλές περιπτώσεις το «χρήσιμο» στρώμα του εδάφους έχει καταστραφεί ολοσχερώς. Αυτό σημαίνει ότι στον χρόνο που ήδη μετράει από όταν ανεστάλησαν (ή ακυρώθηκαν) οι αγροτικές εργασίες θα προστεθεί και ο χρόνος αποκατάστασης πλήττοντας κατ’ επέκταση και την ζήτηση για πετρέλαιο κίνησης σε μια περίοδο όπου η ζήτηση ήταν σε καλή πορεία.
Υπό κανονικές συνθήκες, η εσωτερική ζήτηση, ειδικά για πετρέλαιο κίνησης, έβαινε αυξανόμενη και οι καταναλωτές και οι επιχειρήσεις ανησυχούσαν κυρίως για την άνοδο των τιμών, οι οποίες με τη σειρά τους ασκούν έντονες πληθωριστικές πιέσεις καθώς αυξάνονται τα μεταφορικά και κατ’ επέκταση οι τιμές των προϊόντων στα ράφια των σούπερ μάρκετ, στα καταστήματα καθώς και η παροχή υπηρεσιών μειώνοντας περαιτέρω το διαθέσιμο εισόδημα.
Αυτή τη στιγμή η τιμή του πετρελαίου κίνησης διαμορφώνεται στα 1,848 ενώ την ίδια αντίστοιχη ημερομηνία του Ιουνίου ήταν στα 1,571 και η ανοδική τάση ισχύει και για την βενζίνη η οποία έχει σπάσει το ψυχολογικό όριο των 2 ευρώ το λίτρο. Υπό αυτά τα δεδομένα, στις υψηλές τιμές των καυσίμων έρχονται να προστεθούν και επιπλέον παράγοντες που λειτουργούν ανασταλτικά στη ζήτηση (καταστροφές στη Θεσσαλία) με την αγορά να αναγνωρίζει και αυτή από την πλευρά της το πρόβλημα.
Εστιάζοντας στο πετρέλαιο κίνησης, πηγές της αγοράς μιλώντας στο Insider.gr αναφέρουν ότι «είναι λογικό η ζήτηση στην περιοχή της Θεσσαλίας να είναι μειωμένη, καθώς το diesel κίνησης χρησιμοποιείται σε αγροτικές εργασίες, αλλά αυτή θα επανέλθει όταν αποκατασταθούν οι βασικές ζημιές. Σε κάποιες περιπτώσεις η ανάκαμψη θα επέλθει άμεσα, σε άλλες θα χρειαστεί περισσότερος χρόνος».
Φυσικά, οι πλημμύρες στη Θεσσαλία, όπως συμβαίνει και σε άλλες περιοχές του κόσμου οι οποίες βιώνουν έντονα πλημμυρικά φαινόμενα, δεν έπληξαν μόνο τη ζήτηση από την πλευρά του αγροτικού κλάδου αλλά και από άλλους άμεσα και έμμεσα εμπλεκόμενος τομείς όπως είναι οι κατασκευές κλπ.
Για παράδειγμα, φέτος το καλοκαίρι, στο Νέο Δελχί της Ινδίας, οι πωλήσεις βενζίνης και ντίζελ των ινδικών κρατικών λιανοπωλητών μειώθηκαν τον Ιούλιο σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα, καθώς οι βροχές των μουσώνων μείωσαν την κινητικότητα και τις κατασκευαστικές εργασίες, σύμφωνα με τα στοιχεία πωλήσεων.
Η ζήτηση καυσίμων στην Ινδία, τον τρίτο μεγαλύτερο εισαγωγέα και καταναλωτή πετρελαίου στον κόσμο, συνήθως μειώνεται κατά τη διάρκεια της τετράμηνης περιόδου των μουσώνων που αρχίζει τον Ιούνιο, καθώς τμήματα της χώρας πλήττονται από ισχυρές πλημμύρες.