Συνολικά 233 προϊόντα από 21 βασικές κατηγορίες ειδών πρώτης ανάγκης εμφανίζονται με μειωμένη τιμή στα ράφια των σούπερ μάρκετ, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας για «μόνιμη μείωση τιμής» που «τρέχει» το υπουργείο Ανάπτυξης με στόχο τη συγκράτηση της ακρίβειας.
Σύμφωνα με το υπουργείο Ανάπτυξης, τα στοιχεία αφορούν μέχρι και σήμερα 25 Οκτωβρίου, ενώ οι μειώσεις τιμών ξεκινούν από 5% και φτάνουν έως και 23%.
Δείτε αναλυτικά ΕΔΩ τη λίστα με τα 233 προϊόντα.
Στο μέτρο της «μόνιμης μείωσης τιμής» κατ’ ελάχιστο 5% για διάστημα τουλάχιστον έξι μηνών μπαίνουν κυρίως εταιρείες τροφίμων από όλους τους κλάδους (αλεύρι, αλλαντικά, γάλα, γιαούρτι, δημητριακά, επιδόρπια, ζάχαρη, κρέμες, μέλι, γλυκά, ρύζι, τυριά, χυμοί), καθώς και εταιρείες βρεφικών και παιδικών ειδών, αλλά και προϊόντων καθαριότητας, οικιακής φροντίδας και προσωπικής υγιεινής.
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία, στις μειώσεις τιμών πρωτοστατεί το αλεύρι, με μέσο όρο μείωσης τιμής 10% σε συνολικά 18 κωδικούς. Το αλεύρι είναι άλλωστε ένα προϊόν που δέχθηκε μεγάλες ανατιμήσεις το προηγούμενο διάστημα στη σκιά της όξυνσης του πολέμου στην Ουκρανία. Ακολουθεί η κατηγορία των χυμών και ροφημάτων με μέσο όρο μείωσης τιμής 8% σε συνολικά 22 κωδικούς.
Σε επίπεδο κωδικών ο κλάδος που πρωτοστατεί είναι εκείνος των προϊόντων προσωπικής υγιεινής με 46 κωδικούς. Ακολουθούν οι κλάδοι καθαριότητας και οικιακής φροντίδας και έτοιμων συσκευασμένων φαγητών με 25 και 22 κωδικούς αντίστοιχα.
Ακολουθούν οι 21 κατηγορίες που εντάσσονται τα 233 προϊόντα καθώς και ο μέσος όρος μείωσης τιμής:
Ο Υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, δήλωσε: «Με την πρωτοβουλία «Μόνιμη μείωση τιμής» επιδιώκουμε τη σταθερή μείωση των τιμών στο ράφι, σε είδη βασικής ανάγκης για τα νοικοκυριά. Συνεχίζουμε την προσπάθεια στήριξης της ελληνικής οικογένειας απέναντι στην ακρίβεια, υλοποιώντας μέτρα πρωτοποριακά σε όλη την Ευρώπη. Παράλληλα, δημιουργούμε συνθήκες άμεσης ενίσχυσης του υγιούς ανταγωνισμού ενώ συνεχίζουμε τους εντατικούς ελέγχους για την πάταξη της αισχροκέρδειας. Ο αγώνας απέναντι στην ακρίβεια δε σταματά».