Στις προϋποθέσεις και τα κίνητρα για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Αθήνα αναφέρθηκε ο Δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας, μιλώντας στο 7ο Συνέδριο Ηλεκτροκίνησης που συνδιοργανώνουν η HAEE (Hellenic Association for Energy Economics) και το insider.gr.
O κ. Δούκας επεσήμανε ότι η Αθήνα βρίσκεται μεταξύ των 28 πρώτων θέσεων παγκοσμίως με το μεγαλύτερο δίκτυο επιβατικών οχημάτων ανά κάτοικο και συγκαταλέγεται στις πόλεις με την μεγαλύτερη κυκλοφοριακή συμφόρηση. Όπως τόνισε, στόχος είναι η πόλη να καταστεί ανθρωποκεντρική και όχι αυτοκινητοκεντρική και για το λόγο αυτό θα επιστρατευθούν όλες οι διαθέσιμες διεθνείς πρακτικές.
Στο πλαίσιο αυτό παραδείγματα πόλεων προς μίμηση θα μπορούσαν να είναι η ισπανική πόλη Ποντεβέδρα όπου εδώ και 20 χρόνια το 70% των μετακινήσεων στο κέντρο γίνεται με τα πόδια με αποτέλεσμα να έχει μειωθεί η ατμοσφαιρική ρύπανση κατά 70% και να έχουν μηδενιστεί οι θάνατοι, η Βαρκελώνη με τις ζώνες καθαρού αέρα όπου με κεφάλαια από το Ταμείο ανάκαμψης χρηματοδοτεί την απόσυρση των ρυπογόνων οχημάτων και ενισχύει τα μέσα μαζικής μεταφοράς, το Παρίσι με την απαγόρευση κυκλοφορίας σε ολόκληρες περιοχές τις Κυριακές και τις αργίες κλπ.
Αναφερόμενος στις προϋποθέσεις για την μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα σημείωσε ότι κρίσιμη συνιστώσα αποτελούν οι υποδομές φόρτισης και οι επενδύσεις. Στο πλαίσιο αυτό θα γίνουν συζητήσεις με το υπουργείο για να προχωρήσει και ο διαγωνισμός ΣΦΗΟ και να εξεταστεί το πως θα μπουν και οι ιδιώτες για να αυξηθούν οι σταθμοί.
Όπως τόνισε, απαιτούνται περισσότεροι δημόσιοι φορτιστές με σωστό προγραμματισμό και πρέπει να δοθεί βαρύτητα σε οχήματα που το κράτος μπορεί να ελέγχει όπως είναι τα λεωφορεία. Η ηλεκτροκίνηση πρέπει να αξιοποιηθεί σε συνάρτηση με το γεγονός ότι η Αθήνα αποτελεί έναν κορυφαία τουριστικό προορισμό και οι υποδομές φόρτισης ευθυγραμμίζονται με προορισμούς ελκυστικούς για ταξιδιώτες με οικολογική συνείδηση.
Τέλος, ο κ. Δούκας ανέλυσε τα κίνητρα που απαιτούνται για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. «Για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Αθήνα, χρειαζόμαστε κίνητρα όπως τα πλεονεκτήματα φόρου ταξινόμησης, οι απαλλαγές από τον φόρο ιδιοκτησίας και τα οφέλη φόρου εταιρειών και φυσικά κίνητρα για τις υποδομές φόρτισης, αυτά νομίζω θα μπορέσουν να δημιουργήσουν μια συνολικότερη πολιτική που μαζί με την επένδυση στις δημόσιες συγκοινωνίες θα αλλάξει νομίζω την κινητικότητα στην πόλη και θα την κάνει περισσότερο βιώσιμη και αυτός είναι ένας τρόπος ζωής, υπαρξιακός για τους κατοίκους. Ως δήμος είμαστε αποφασισμένοι να πράξουμε το καθήκον μας στο μέτρο που μας αναλογεί και να προωθήσουμε την βιώσιμη κινητικότητα και την ηλεκτροκίνηση», σημείωσε.