Ήπια βελτίωση κατέγραψε η καταναλωτική εμπιστοσύνη στη Γερμανία, λόγω των αυξανόμενων προσδοκιών για το εισόδημα, παρόλο που το οικονομικό κλίμα παραμένει υποτονικό, αναφέρει σε δημοσίευμά του το Marketwatch.
Ο δείκτης μελλοντικού καταναλωτικού κλίματος προβλέπει ότι η εμπιστοσύνη θα αυξηθεί ελαφρά στο μείον 29 τον Μάρτιο από μείον 29,6 αυτόν τον μήνα. Ο δείκτης ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες των οικονομολόγων, σύμφωνα με δημοσκόπηση που συνέταξε η Wall Street Journal.
Η συνολική μέτρηση βασίστηκε στο μέτρο για τις προσδοκίες εισοδήματος, οι οποίες αυξήθηκαν κατακόρυφα, πηδώντας 15,2 μονάδες στις μείον 4,8 μονάδες, την υψηλότερη τιμή από τον Φεβρουάριο του 2022, ενόψει της ευρείας κλίμακας εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία, έδειξαν τα στοιχεία την Τρίτη.
Ωστόσο, ο δείκτης προθυμίας για αγορά παρέμεινε σχετικά σταθερός, ενώ αυτός της προθυμίας για αποταμίευση σημείωσε την υψηλότερη τιμή του από την οικονομική κρίση του 2008.
«Υπάρχει μεγάλη αβεβαιότητα μεταξύ των καταναλωτών. Εκτός από τις συνεχώς αυξανόμενες τιμές, οι ασθενέστερες οικονομικές προβλέψεις για τη γερμανική οικονομία φέτος είναι πιθανό να είναι ένας άλλος σημαντικός λόγος για αυτό», δήλωσε ο Rolf Buerkl, ειδικός καταναλωτών στη NIM.
Η κυβέρνηση της Γερμανίας μείωσε την περασμένη εβδομάδα τις προβλέψεις της για την οικονομική ανάπτυξη το 2024 σε 0,2%, από 1,3% που ήταν προηγουμένως.
Οποιαδήποτε ταχεία ανάκαμψη των καταναλωτικών δαπανών δεν αναμένεται, με τον πληθωρισμό και την αβεβαιότητα μεταξύ των καταναλωτών να πρέπει να πέσει πριν επενδύσουν ή κάνουν μεγάλες αγορές ξανά, ανέφερε η έκθεση GfK/NIM.