Οδικά ΣΔΙΤ: Ετοιμάζονται ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Mytilineos, ΑΒΑΞ, Intrakat για projects 700 εκατ.

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Οδικά ΣΔΙΤ: Ετοιμάζονται ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Mytilineos, ΑΒΑΞ, Intrakat για projects 700 εκατ.
Deadline έως τις 20 Μαρτίου στους «μνηστήρες» για να προχωρήσουν στην επόμενη φάση των διαγωνισμών για τα οδικά έργα «Θεσσαλονίκη – Έδεσσα» και «Δράμα – Αμφίπολη» στη Βόρεια Ελλάδα. Ποιες είναι οι δύο ΣΔΙΤ, ποιο το αντικείμενό τους.

Μέχρι τις 19 με 20 του Μαρτίου, και εφόσον δεν προκύψουν αλλαγές της τελευταίες στιγμής που δεν έχουν γίνει γνωστές, οι κορυφαίου εγχώριοι όμιλοι των κατασκευών – υποδομών οφείλουν να δηλώσουν συμμετοχή στο επόμενο στάδιο, αυτό του ανταγωνιστικού διαλόγου στο οποίο θα «βγει» το οικονομικό / τεχνικό αντικείμενο δύο μεγάλων οδικών ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα), συνολικής αξίας σχεδόν 700 εκατ. ευρώ, στη Βόρεια Ελλάδα.

Οι δύο ΣΔΙΤ – Ανάδοχοι αρχές 2025

Ειδικότερα, για το διήμερο αυτό ορίστηκε από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών το deadline για την υποβολή φακέλου συμμετοχής από ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ – MYTILINEOS, ΑΒΑΞ, INTRAKAT στις περαιτέρω διαγωνιστικές διαδικασίες τόσο για το έργο «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση της Αναβάθμισης του οδικού άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι – Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας) και λειτουργία/ συντήρηση του τμήματος γέφυρας Αξιού ποταμού – Έδεσσας με Σ.Δ.Ι.Τ.», εκτιμώμενης αξίας 445 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ), όσο και για τον «Κάθετο Άξονα Δράμα – Αμφίπολη (Παλαιοκώμη) με Σ.Δ.Ι.Τ», εκτιμώμενης αξίας 248,5 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ). Κανονικά έπρεπε ήδη να έχουν υποβληθεί σχετικοί φάκελοι, ωστόσο, δύο εκ των προεπιλεγέντων φορέων έχουν αιτηθεί παράταση της προθεσμίας υποβολής συμμετοχής στον διάλογο κατά τουλάχιστον δέκα πέντε ημέρες.

Είναι από τους διαγωνισμούς που έχει ψηλά στην ατζέντα του το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο προωθεί τις διαδικασίες, έστω και με όχι φουλ ρυθμούς, καθώς θεωρούνται έργα σημαντικά για την οδική ασφάλεια και την ποιότητα των μεταφορών στη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή. Πρόσφατα ο υπουργός, Χρ. Σταϊκούρας, αναφερόμενος στις μεγάλες παρεμβάσεις στη Θεσσαλονίκη, έκανε μνεία τόσο στον Οδικό άξονας Θεσσαλονίκης – Έδεσσας (το έργο αφορά στην αναβάθμιση του οδικού άξονα συνολικού μήκους 80 χλμ.), όπου η διάρκεια της ΣΔΙΤ θα είναι 3 έτη κατασκευαστική περίοδος και 27 έτη λειτουργία και συντήρηση, ενώ προσωρινός ανάδοχος αναμένεται να αναδειχθεί στο τέλος του 2024 – αρχές 2025, όσο και στον κάθετο άξονα Δράμα – Αμφίπολη (ομοίως, η διάρκεια της ΣΔΙΤ θα είναι 3 έτη κατασκευαστική περίοδος και 27 έτη λειτουργία και συντήρηση, η έγκριση των τευχών του ανταγωνιστικού διαλόγου ολοκληρώθηκε τον προηγούμενο μήνα, προσωρινός ανάδοχος αναμένεται να αναδειχθεί στο 1ο τρίμηνο του 2025).

Οδικός άξονας Θεσσαλονίκης – Έδεσσας

Συνοπτικά ο ιδιώτης φορέας θα αναλάβει:

Α. Τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση των τμημάτων: — Μαυροβούνι – Έδεσσα (συμπεριλαμβανομένης της σύνδεσης του τμήματος με τον ισόπεδο κόμβο της περιφερειακής — οδού Έδεσσας), Α/Κ Μαυροβουνίου Α/Κ Ριζαρίου 9,423 χλμ. — Παράκαμψη Γιαννιτσών Α/Κ Γιαννιτσών , Α/Κ Παραλίμνης 8,913 χλμ. — Παράκαμψη Χαλκηδόνας , Α/Κ Χαλκηδόνας , Α/Κ Ελεούσας 6,340 χλμ.

Β. Τη λειτουργία, συντήρηση, χρηματοδότηση του βασικού οδικού άξονα γέφυρας Αξιού ποταμού – Έδεσσας συνολικού μήκους περίπου 52,326 χιλιομέτρων και όσα επιπλέον τμήματα συμπεριλαμβάνονται στο προαναφερθέν τμήμα Α.

Η αναβάθμιση του οδικού άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι – Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας) σχετίζεται με τρία επιμέρους τμήματα από τα πέντε που διαιρείται η νέα χάραξη της οδού Θεσσαλονίκης – Έδεσσας (και συγκεκριμένα γέφυρα Αξιού ποταμού – Έδεσσας) ως εξής:

(α) Τμήμα παράκαμψης Χαλκηδόνας: νέα χάραξη της Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης – Έδεσσας από την αρχή της οδού (που ορίζεται στο τέλος του υφιστάμενου τεχνικού γεφύρωσης του Αξιού ποταμού και των παραποτάμων του) έως το κατασκευασμένο τμήμα παράκαμψης Πελλαίας χώρας της οδού, συνολικού μήκους ~6,340 χλμ.

(β) Τμήμα παράκαμψης Πελλαίας χώρας: το τμήμα αυτό αποτελεί τμήμα της νέας Εθνικής Οδού αρ. 2 και έχει ήδη κατασκευασθεί με διατομή πλάτους (11 μ.) συμπεριλαμβανομένης ΛΕΑ και (13 μ.) με τα ερείσματα.

(γ) Τμήμα παράκαμψης Γιαννιτσών: το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή παράπλευρων οδών συνολικού μήκους 14.078,33 μ., κάθετων οδών συνολικού μήκους 254,19 μ., δεκατεσσάρων (14) γεφυρών (και κάτω ή άνω διαβάσεων) συνολικού μήκους περίπου 363,41 μ., εικοσιτριών (23) κιβωτοειδών ή σωληνωτών οχετών, ένα τοίχο αντιστήριξης 110 μ. περίπου, δύο (2) ανισόπεδων κόμβων, εξήντα (60) ισόπεδων κόμβων (οι περισσότεροι στις διασταυρώσεις των παράπλευρων οδών) , εικοσιπέντε (25) ιρλανδικών διαβάσεων.

(δ) Τμήμα Μελίσσι – Μαυροβούνι: το τμήμα αυτό αποτελεί τμήμα της νέας Εθνικής Οδού αρ. 2 και έχει ήδη κατασκευασθεί με διατομή πλάτους (11 μ.) συμπεριλαμβανομένης ΛΕΑ και (13 μ.) με τα ερείσματα.

(ε) Τμήμα Μαυροβούνι – Έδεσσα: το προς κατασκευή οδικό έργο, αφορά την βελτίωσης της Ε.Ο.2 στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Έδεσσα και συγκεκριμένα στο οδικό υποτμήμα Μαυροβούνι – Έδεσσα. Ειδικότερα το προς μελέτη τμήμα «Μαυροβούνι – Έδεσσα», ανήκει στο νομό Πέλλας και αποτελεί νέα χάραξη της οδού με παράπλευρες οδούς (service road), για την εξυπηρέτηση των τοπικών μετακινήσεων.

Κάθετος Άξονας Δράμα – Αμφίπολη (Παλαιοκώμη)

Το έργο αφορά στην αναβάθμιση της Εθνικής Οδού Δράμας – Αμφίπολης, είτε με αποκατάσταση και διαπλάτυνση τμημάτων της υπάρχουσας οδού είτε με κατασκευή εντελώς νέων τμημάτων κατά μήκος του τμήματος από Παλιοκώμη σε Μαυρολεύκη, και από Μαυρολεύκη σε Δράμα συνολικού μήκους 43 χλμ.

Συγκεκριμένα, η κύρια αρτηρία θα αναβαθμιστεί σε αυτοκινητόδρομο με αποκατάσταση της υπάρχουσας οδοποιίας για περίπου 13,5 χλμ. και κατασκευή περίπου 29,5 χλμ. νέων τμημάτων.

Τα κύρια χαρακτηριστικά του έργου περιλαμβάνουν την αναβάθμιση της κύριας αρτηρίας, την κατασκευή δύο νέων τμημάτων και τη σύνδεση με τις υφιστάμενες οδούς με 9 κόμβους.

Ειδικότερα, στο πλαίσιο της προτεινόμενης Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης (ΙΦΣ) θα υλοποιήσει :

Α. Την μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση των τμημάτων: • Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη μήκους περίπου 29,5 χλμ. • Μαυρολεύκη – Δράμα μήκους περίπου 13,5 χλμ. • Α/Κ Μεσορράχης • Α/Κ Παλαιοκώμης • Α/Κ Μ. Σουλίου • Α/Κ Ροδολίβους • Α/Κ Πρώτης • Α/Κ Ν. Μπάφρας • Α/Κ (Ημικόμβος) Αγγίτη • Α/Κ Μαυρολεύκης • Α/Κ Περιφερειακής Δράμας • Κ/Κ Δράμας (σύνδεση με το αστικό δίκτυο της Δράμας).

Β. Την λειτουργία, συντήρηση, χρηματοδότηση του βασικού οδικού άξονα Δράμα – Αμφίπολη συνολικού μήκους ~43 χλμ. και όσα επιπλέον τμήματα συμπεριλαμβάνονται στο προαναφερθέν τμήμα Α.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

ΟΛΘ: Τι «παίζει» με τον διαγωνισμό για τον 6ο προβλήτα και τις προσφορές

Ποιο είναι το νέο υπόσκαφο ξενοδοχείο με πισίνες και επίγειο τελεφερίκ στη Σέριφο - Ποιος είναι ο επενδυτής

Σιδηρόδρομος: Νέος διαγωνισμός για το αυτοτελές τμήμα «Νέα Καρβάλη - Τοξότες» - Ποιο είναι το story

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider