Σταθερή θέση στην αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών κατέχει το online κανάλι των σούπερ μάρκετ, με τα ελληνικά νοικοκυριά να συνεχίζουν να επιλέγουν τα online καταστήματα για τις ανάγκες τους.
Σύμφωνα με το εξαμηνιαίο report που δημοσίευσε σήμερα η Convert Group, ηγέτιδα εταιρεία στον τομέα των data & analytics για το πολυκαναλικό εμπόριο, στο πρώτο εξάμηνο του 2024, η αύξηση του τζίρου των online σούπερ μάρκετ ήταν 7% και άγγιξε τα 164 εκατ. ευρώ σε τιμές λιανικής συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ χωρίς όμως να περιλαμβάνονται Q-Commerce παίκτες με δικές τους αποθήκες όπως eFood Market και Wolt Market που κερδίζουν συνεχώς μερίδιο στην ελληνική αγορά.
Αξιοσημείωτη είναι επίσης η αύξηση τεμαχίων ανά καλάθι, κατά 6%, δηλαδή οι καταναλωτές τοποθέτησαν 34 αντί 32 τεμάχια στην ηλεκτρονική παραγγελία τους σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023. Η μέση αξία των αγαθών που αγοράστηκαν online αυξήθηκε κατά 3% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023, όπου είχε παρατηρηθεί αύξηση 9% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022.
Τι αγοράσαμε περισσότερο online
Σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023 οι κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία οnline αγορών το πρώτο εξάμηνο του 2024 ήταν: +15% σε ποτά και αναψυκτικά, +14% σε προϊόντα για κατοικίδια, +10% σε κατεψυγμένα τρόφιμα ενώ τα συσκευασμένα τρόφιμα αυξήθηκαν σε αξία online αγορών κατά 7%.
Παρατηρήθηκε επίσης ότι το ποσοστό της δαπάνης που πηγαίνει σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αποτελεί το 15% του συνόλου των online αγορών που πραγματοποιήθηκαν το πρώτο εξάμηνο του 2024.
Τέλος, η Παρασκευή αποτέλεσε την πιο δημοφιλή ημέρα για τα οnline ψώνια του νοικοκυριού, αφού το 16,8% των συνολικών παραγγελιών έγιναν τη συγκεκριμένη ημέρα.