Σε εορταστικούς ρυθμούς εισέρχεται η αγορά - Χριστούγεννα «ξανά» με καλάθια και το στοίχημα του λιανεμπορίου

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Σε εορταστικούς ρυθμούς εισέρχεται η αγορά - Χριστούγεννα «ξανά» με καλάθια και το στοίχημα του λιανεμπορίου
Σε θέση μάχης οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων και λοιπά εμπορικά καταστήματα με το βλέμμα στη ζήτηση της εορταστικής περιόδου. Ο «δυνατός» Δεκέμβριος από πλευράς πωλήσεων και το στοίχημα για τη νέα χρονιά

Στην πιο δυναμική της περίοδο εισέρχεται η αγορά, καθώς ενόψει των εορτών των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, ο Δεκέμβριος θεωρείται παραδοσιακά ένας από τους πιο «δυνατούς» μήνες από πλευράς κατανάλωσης.

Οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων και λοιπά εμπορικά καταστήματα έχουν ήδη βάλει τα γιορτινά τους, μπαίνουν στην τελική ευθεία της εορταστικής περιόδου, προσδοκώντας τόνωση της ζήτησης και επιχειρώντας να «ξορκίσουν» την αβεβαιότητα που γεννά η αισθητή μείωση της αγοραστικής δύναμης του καταναλωτή μετά από τρία και πλέον χρόνια πληθωριστικών πιέσεων.

Σε θέση «μάχης» τα σούπερ μάρκετ με το «καλάθι των Χριστουγέννων»

Τα σούπερ μάρκετ θα προχωρήσουν κι εφέτος στη δημιουργία εορταστικών «καλαθιών» συνεχίζοντας τη σχετική πρωτοβουλία του υπουργείου Ανάπτυξης, με στόχο να διευκολυνθούν οι αγορές των ελληνικών νοικοκυριών ενόψει των εορτών, ώστε να προμηθευτούν σε προσιτές τιμές προϊόντα που παραδοσιακά καταναλώνονται κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου.

Όπως ανακοινώθηκε επισήμως την περασμένη Πέμπτη, το «καλάθι των Χριστουγέννων» αναμένεται να τεθεί σε ισχύ την Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2024 και να διαρκέσει έως και τις 3 Ιανουαρίου 2025, ενώ θα περιλαμβάνει αρνί, κατσίκι, γαλοπούλα, τσουρέκι, βασιλόπιτα και σοκολάτα.

Υπενθυμίζεται εδώ ότι το «καλάθι των Χριστουγέννων» αποτελεί την εορταστική εκδοχή της πρωτοβουλίας «καλάθι του νοικοκυριού» με στόχο τη μέγιστη δυνατή συγκράτηση των ανατιμήσεων στα βασικά είδη διατροφής που χρειάζεται κάθε νοικοκυριό για να στρώσει το παραδοσιακό εορταστικό τραπέζι. Η σχετική δράση θα εφαρμοστεί για τρίτη διαδοχική χρονιά, ενώ, σύμφωνα με το υπουργείο Ανάπτυξης «οι τιμές στα προϊόντα του καλαθιού αναμένεται να είναι από τις καλύτερες της αγοράς και -στις περισσότερες περιπτώσεις- σε τιμές ίδιες ή χαμηλότερες από τις περσινές».

«Εμάς αυτό που μας ενδιαφέρει είναι να μειώνεται το κόστος στα τρόφιμα και τα βασικά είδη διαβίωσης», δήλωσε χαρακτηριστικά ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, μιλώντας στην τηλεόραση του ΣΚΑΙ πριν από μερικές ώρες.

Άλλωστε, μπορεί το τελευταίο εξάμηνο ο πληθωρισμός στα τρόφιμα να κινείται κάτω του 1%, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που στέλνουν τα σούπερ μάρκετ στο υπουργείο Ανάπτυξης, ωστόσο, σε πολλά βασικά είδη διατροφής οι τιμές παραμένουν σε υψηλότερα επίπεδα έναντι του 2021, προκαλώντας μια διαρκή κόπωση στο καταναλωτικό κοινό από το γενικευμένο αίσθημα οικονομικής ανασφάλειας.

Μια εβδομάδα αργότερα το «καλάθι της Πρωτοχρονιάς»

Σύμφωνα με τον κ. Θεοδωρικάκο, μια εβδομάδα μετά την έναρξη της εφαρμογής της πρωτοβουλίας «καλάθι των Χριστουγέννων», αναμένεται να τεθεί σε ισχύ και το «καλάθι της Πρωτοχρονιάς».

Όπως είπε, το Καλάθι των Χριστουγέννων ξεκινάει την ερχόμενη Τετάρτη στις 11 Δεκεμβρίου και τελειώνει με το νέο έτος στις 3 Ιανουαρίου, ενώ μία εβδομάδα μετά αναμένεται και το Καλάθι της Πρωτοχρονιάς, που θα έχει μέσα και τα παιχνίδια για τα παιδιά. Πρόκειται για το αντίστοιχο «καλάθι του Άη Βασίλη» που αφορά στην αγορά παιδικών παιχνιδιών αποκλειστικά για την περίοδο των γιορτών και σε αυτό συμμετέχουν πολλές αλυσίδες παιχνιδιών – μικρότερες και μεγαλύτερες – καθώς και γνωστές αλυσίδες ηλεκτρονικών ειδών. Πέρυσι, το «καλάθι του Αη Βασίλη» τέθηκε σε ισχύ στις 15 Δεκεμβρίου 2023 και διήρκησε έως και τις 11 Ιανουαρίου 2024. Οι κατηγορίες, όπως ίσχυαν πέρυσι, είναι οι εξής: Επιτραπέζια / Παζλ, Παιχνίδια με κούκλες, κουκλόσπιτα και άλλα αξεσουάρ (παιχνίδια μίμησης), Βρεφικά παιχνίδια, Φιγούρες δράσης, Παιχνίδια κατασκευών και δημιουργίας (π.χ. παιχνίδια με τουβλάκια), Οχήματα – Τηλεκατευθυνόμενα, Ηλεκτρονικά παιχνίδια, Αθλητικά παιχνίδια (π.χ. μπάλες, παιδικές μπασκέτες και τέρματα), Λούτρινα, Μουσικά παιχνίδια.

Πάνω από 600 κωδικοί με μειωμένες τιμές στο ράφι

Πέρα από τα προϊόντα που θα βρίσκονται στα καλάθια και στα οποία θα γίνει προσπάθεια συγκράτησης των ανατιμήσεων, οι καταναλωτές μπορούν επίσης να στραφούν και στα προϊόντα με μειωμένη τιμή στο ράφι των σούπερ μάρκετ. Πρόκειται για τη νέα πρωτοβουλία του υπουργείου Ανάπτυξης που αφορά σε μειώσεις τιμών στο ράφι που «τρέχει» από τις 22 Οκτωβρίου.

Όπως προκύπτει από την ανανεωμένη λίστα που δόθηκε στη δημοσιότητα, περισσότεροι από 600 κωδικοί - και συγκεκριμένα 671 - φιγουράρουν πλέον στα ράφια των σούπερ μάρκετ όλης της χώρας με μειώσεις τιμών από 5% έως 24%.

Υπενθυμίζεται ότι ο αρχικός στόχος της πρωτοβουλίας ήταν να ενταχθούν σε αυτήν τουλάχιστον 600 κωδικοί προϊόντων.

Πού «ποντάρει» ο εμπορικός κόσμος

Εκτός από τα σούπερ μάρκετ, στην εορταστική περίοδο ποντάρει σύσσωμος ο κλάδος του λιανικού εμπορίου, αφού αυτό το διάστημα πραγματοποιείται το ένα τέταρτο του ετήσιου τζίρου των εμπορικών καταστημάτων. Οι επιχειρήσεις προσβλέπουν σε μια σημαντική «ανάσα» ρευστότητας, καθώς, παρά το ασφυκτικό βάρος που «σηκώνουν» τα ελληνικά νοικοκυριά με φόντο τη μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος λόγω πληθωρισμού, η εορταστική περίοδος είναι για τους καταναλωτές μια πραγματική ευκαιρία για επιλεκτικές και στοχευμένες αγορές, προκειμένου να καλύψουν μέρος των αναγκών τους. Κλάδοι όπως η ένδυση, η υπόδηση, το παιδικό παιχνίδι και είδη δώρων, αναμένεται να έχουν την τιμητική τους το προσεχές διάστημα.

«Η κινητικότητα κατά τη διάρκεια του θεσμού της Black Friday αναμένεται να αποτελέσει προάγγελο της αγοραστικής κίνησης που αναμένεται να σημειωθεί στα εμπορικά καταστήματα ενόψει των εορτών των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς», εξηγούσε πρόσφατα, μιλώντας στο insider.gr, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιώς, Θεόδωρος Καπράλος. «Ο εμπορικός κόσμος το έχει ανάγκη», τόνιζε, σημειώνοντας πως «πρέπει να επιστρέψει το χαμόγελο στα χείλη του εμπορικού κόσμου».

«Το δίμηνο Νοεμβρίου – Δεκεμβρίου έχει πολύ μεγάλο βάρος σε όλα τα πολυκαταστήματα, αφού αντιστοιχούν στο 25% των ετήσιων πωλήσεων», σχολίαζε, πριν από μερικές ημέρες, μιλώντας στους εκπροσώπους του Τύπου ο Διευθύνων Σύμβουλος των Πολυκαταστημάτων Attica, Δημοσθένης Μπούμης. «Πέρυσι αυτό το διάστημα πήγαμε πάρα πολύ καλά ενώ για εφέτος προβλέπουμε ότι θα συνεχίσουμε στον ίδιο ρυθμό», τόνισε.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Πράσινα τιμολόγια: Οι τιμές Δεκεμβρίου με την επιδότηση – Από 14 έως 18,5 λεπτά ανά kWh

Χριστουγεννιάτικος μποναμάς: Mega πληρωμή στις 20 Δεκεμβρίου - Οι δικαιούχοι και τα ποσά

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider