Σούπερ μάρκετ: Στα 14,8 δισ. ευρώ ο τζίρος του 2024 – Μόλις στο 3,1% η συνεισφορά των online πωλήσεων

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Σούπερ μάρκετ: Στα 14,8 δισ. ευρώ ο τζίρος του 2024 – Μόλις στο 3,1% η συνεισφορά των online πωλήσεων
Τι δείχνουν τα στοιχεία της NielsenIQ για το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων στο σύνολο του 2024.

Θετική τάση, της τάξης του 3,6%, παρουσίασε ο τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων για το σύνολο του 2024. Όπως προκύπτει από τα πιο πρόσφατα στοιχεία μετρήσεων της NielsenIQ, την περασμένη χρονιά οι συνολικές πωλήσεις των σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν στα 14,8 δισ. ευρώ, με τις πληθωριστικές πιέσεις να υποχωρούν και την αυξημένη ζήτηση να αποτελεί τον σχεδόν αποκλειστικό μοχλό ανάπτυξης του κλάδου.

Σύμφωνα με τη NielsenIQ, σε όρους ζήτησης και επιπέδου τιμών, το 2024 χαρακτηρίστηκε από τη διαφορετική δυναμική των Τροφίμων και Ποτών, σε σχέση με τις μεγάλες κατηγορίες του Μη Τρόφιμου.

Συγκεκριμένα, η αύξηση του τζίρου για τα Τρόφιμα και Ποτά στο 4,7% οφείλονταν στην αυξημένη ζήτηση κατά κύριο λόγο, με την μεταβολή των τιμών να συνεισφέρει επίσης θετικά στην τάση αυτή. Στον αντίποδα, η πιο συγκρατημένη θετική τάση (1,4%) των κατηγοριών, που αφορούν στην Προσωπική Φροντίδα & Υγιεινή, στο σύνολό τους, οφείλεται αποκλειστικά σε αυξημένη ζήτηση, ενώ οι κατηγορίες Φροντίδας του Νοικοκυριού παρουσίασαν μείωση του τζίρου τους, σε σχέση με το 2023, καθώς η αυξημένη ζήτηση αυτών, στο 2,6%, δεν ήταν ικανή να αντιστρέψει την έντονη αποπληθωριστική τάση τους (-3,8%).

Ο νέος δείκτης για τις online πωλήσεις

Παράλληλα, η NielsenIQ, με διαρκή στόχο την όσο το δυνατόν ταχύτερη παροχή ποιοτικών στοιχείων στην αγορά, αλλά και την παρακολούθηση της ανερχόμενης τάσης των online πωλήσεων για το λιανεμπόριο τροφίμων διαθέτει πλέον έναν Online Index αποτελούμενο από συγκεκριμένους λιανέμπορους.

Με βάση λοιπόν αυτόν τον δείκτη ο online τζίρος ανήλθε στα 278 εκατ. ευρώ το 2024, παρουσιάζοντας έναν εντυπωσιακό διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης στο +21%, ήτοι πέντε φορές πιο υψηλό από τον αντίστοιχο ρυθμό ανάπτυξης των φυσικών καταστημάτων των συμμετεχόντων λιανεμπόρων στον δείκτη.

Παρ’ όλα αυτά, αν και διαρκώς αυξανόμενη, η συνεισφορά των online πωλήσεων στον συνολικό τζίρο παραμένει χαμηλή, φτάνοντας στο 3,1% την περασμένη χρονιά.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider