Αστικές Συγκοινωνίες: Έρχονται 125 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία – «Τρέχει» διαγωνισμός 88 εκατ. ευρώ

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Αστικές Συγκοινωνίες: Έρχονται 125 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία – «Τρέχει» διαγωνισμός 88 εκατ. ευρώ
Το υπ. Υποδομών και Μεταφορών προωθεί διαγωνισμό για την προμήθεια 125 Ηλεκτρικών Αστικών Οχημάτων, με στόχο τον εκσυγχρονισμό του στόλου των Μέσων Μεταφοράς, καθώς και η προμήθεια 63 φορτιστών βραδείας φόρτισης. Πώς θα είναι τα νέα λεωφορεία.

Στην περαιτέρω ενίσχυση του νέου «πράσινου» στόλου οχημάτων των Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας προχωρούν υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών και αρμόδιοι φορείς (ΟΑΣΑ, ΟΣΥ). Χτες, «βγήκε» νέα προκήρυξη για την επιλογή αναδόχου για την προμήθεια 125 Ηλεκτρικών Αστικών Οχημάτων, 12 μέτρων με στόχο τον εκσυγχρονισμό του στόλου των Μέσων Μεταφοράς, καθώς και των παρελκομένων (φορτιστών βραδείας φόρτισης) αυτών.

Στο αντικείμενο της προμήθειας συμπεριλαμβάνεται και η κατάρτιση έκθεσης εγκατάστασης των φορτιστών βραδείας φόρτισης στα αμαξοστάσια της Αττικής. Επίσης, στην προμήθεια συμπεριλαμβάνονται όλα τα εγχειρίδια, τα τεχνικά έγγραφα και οι εικονογραφημένοι κατάλογοι εξαρτημάτων που είναι απαραίτητα για την εκπαίδευση οδηγών, τη λειτουργία, τη συντήρηση, τη γενική επισκευή, την ανίχνευση και αποκατάσταση βλαβών και την επισκευή των οχημάτων, των παρελκομένων, καθώς και του βιβλίου «ιστορικού» του κάθε οχήματος. Προσφορές υποβάλλονται για το σύνολο της προμήθειας, δηλαδή για την προμήθεια 125 οχημάτων και των παρελκομένων τους (63 φορτιστές). Η παρούσα σύμβαση δεν υποδιαιρείται σε τμήματα και ανατίθεται ως ενιαίο σύνολο καθότι αφορά σε ένα είδος αγαθού προς προμήθεια (ηλεκτρικό αστικό όχημα με τα παρελκόμενα του).

Το ύψος της προμήθειας ανέρχεται σε 88,35 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ). Η δαπάνη του διαγωνισμού βαρύνει τις πιστώσεις του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων και ειδικότερα το έργο «ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ - ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ», που έχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Πρόσφατα, το insider.gr είχε αναδείξει αυτές τις ενέργειες. Προσφορές από ενδιαφερόμενους μπορούν να υποβληθούν έως τις 13 Μαρτίου 2025. Ο συνολικός χρόνος παράδοσης του συνόλου των Λεωφορείων, στην Αττική, ορίζεται σε 270 ημερολογιακές ημέρες από την ημερομηνία υπογραφής της Σύμβασης.

Πώς θα είναι τα Λεωφορεία

Το κάθε λεωφορείο θα πρέπει να πληροί τα παρακάτω χαρακτηριστικά ως προς τους μεταφερόμενους επιβάτες από αυτό: ελάχιστος συνολικός αριθμός 70 επιβατών (χωρίς τον οδηγό και τον ΑμεΑ), ελάχιστος αριθμός 27 καθήμενων επιβατών (χωρίς τον οδηγό και τον ΑμεΑ) και τουλάχιστον 1 θέση ΑμεΑ.

Σύμφωνα με τα προδιαγραφές της προκήρυξης, κάθε όχημα θα μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα, τουλάχιστον 70km/h, ενώ θα έχει δυνατότητα να εκκινήσει από στάση και να αναπτύξει ταχύτητα 12km/h, σε ανωφέρεια με κλίση τουλάχιστον 12%, με το μέγιστο αριθμό επιβατών του και λειτουργία της κλιματιστικής συσκευής του, στην ονομαστική της ισχύ.

Το λεωφορείο θα έχει αυτονομία κίνησης 200 km, τουλάχιστον, σε δρόμο, με κλίσεις έως ±5%, χωρίς επαναφόρτιση ή αντικατάσταση των συσσωρευτών του: • στις αστικές συνθήκες της πόλης της Αθήνας, με στάσεις, κατά μέσο όρο, ανά 300m και εμπορική ταχύτητα 15 km/h (+/-10%), παραμονή σε στάση 20 δευτερόλεπτα, • υπό πλήρες φορτίο, • με τα συστήματα κλιματισμού, εσωτερικού-εξωτερικού φωτισμού καθώς και τα υπόλοιπα βοηθητικά συστήματα του οχήματος σε λειτουργία, στην ονομαστική τους ισχύ.

Η ανωτέρω αυτονομία κίνησης, θα υπολογίζεται από την πιστοποιημένη κατανάλωση που θα προσκομίσει κάθε Διαγωνιζόμενος κατά πρότυπο e-SORT (electric bus “Standardised On-Road Test”) σε αντιστοίχιση με SORT – Cycle 2. Ο κύκλος 2 του προτύπου e-SORT θεωρείται ο πλέον αντιπροσωπευτικός ως προσομοίωση των εκτιμώμενων μέσων πραγματικών συνθηκών κυκλοφορίας στις περιοχές Αθήνας, με τις ακόλουθες συνοπτικές λειτουργικές παραμέτρους: μέση εμπορική ταχύτητα περί τα 18 χλμ./ώρα , μέση συχνότητα στάσεων 3,3 ανά χλμ. (ήτοι μία στάση κάθε 300m), ποσοστό χρόνου σε στάση: 33,4% (ήτοι 20 δευτερόλεπτα ανά λεπτό).

Σε όλη την επιφάνεια του δαπέδου, της οροφής και των πλευρών του αμαξώματος τους, τα λεωφορεία θα φέρουν θερμομόνωση. Η θερμομόνωση θα εξασφαλίζει, σε συνδυασμό με το σύστημα κλιματισμού, τις θερμοκρασιακές συνθήκες στο εσωτερικό του λεωφορείου.

Σε περίπτωση ύπαρξης ανοικτής θύρας, το λεωφορείο δε θα μπορεί να εκκινήσει. Θα υπάρχει όμως διακόπτης απενεργοποίησης του παραπάνω συστήματος ασφαλείας στον κεντρικό ηλεκτρικό πίνακα, με χειρισμό κατά προτίμηση μέσα στο λεωφορείο, ώστε το λεωφορείο να μπορεί να κινηθεί σε περίπτωση βλάβης.

Τα λεωφορεία θα φέρουν στη δεύτερη (μεσαία) θύρα τους κεκλιμένο αναδιπλούμενο επίπεδο (ανακλινόμενη ράμπα), ώστε να διευκολύνεται η επιβίβαση και αποβίβαση ΑμεΑ. Η ανάπτυξη και η επαναφορά της ανακλινόμενης ράμπας θα γίνεται είτε με αυτόματο χειρισμό από τον πίνακα οργάνων (ταμπλό) του οδηγού, είτε με τηλεχειριστήριο, είτε με τοπικό χειροκίνητο χειρισμό από τον οδηγό.

Η εσωτερική διακόσμηση του λεωφορείου θα γίνεται με υλικά που (α) διευκολύνουν τον καθαρισμό και (β) έχουν αντιβανδαλιστικές ιδιότητες και προστασία έναντι των "γκράφιτις". Οι συνδυασμοί αποχρώσεων που θα χρησιμοποιηθούν, θα πρέπει να διευκολύνουν άτομα με προβλήματα οράσεως. Ο χώρος των επιβατών θα έχει εγκατεστημένες θύρες usb (type C) σε όλες τις θέσεις καθήμενων επιβατών.

Πτυσσόμενα καθίσματα μπορούν να τοποθετηθούν στο χώρο ΑμεΑ. Τα καθίσματα θα είναι αντιβανδαλιστικού τύπου, θα επιτρέπουν την ελεύθερη πρόσβαση των κάτω άκρων των επιβατών κάτωθεν αυτών και θα διευκολύνουν τον καθαρισμό του δαπέδου. Τα καθίσματα θα πρέπει να είναι επενδεδυμένα, σε όλο το πλάτος τους, σε πλάτη και έδρα, με δύσφλεκτη ταπετσαρία. Ανάμεσα σε πλάτη και έδρα των καθισμάτων δεν θα πρέπει να υπάρχει κενό.

Τα λεωφορεία θα πρέπει να έχουν πλήρες σύστημα ψύξης-θέρμανσης, καθώς και βεβιασμένης και φυσικής, προσαγωγής νωπού αέρα.

Η εγγύηση καλής λειτουργίας έχει διάρκεια πέντε (5) έτη από την ημερομηνία της οριστικής ποσοτικής και ποιοτικής παραλαβής των οχημάτων. Για τους φορτιστές βραδείας φόρτισης των ηλεκτρικών λεωφορείων, καθώς και για τους συσσωρευτές αυτών, η εγγύηση καλής λειτουργίας έχει διάρκεια έξι (6) έτη.

Σήμερα, στην Αττική λειτουργούν ήδη τέσσερα (4) αμαξοστάσια που υποστηρίζουν φόρτιση ηλεκτρικών λεωφορείων, μετά από την επιτυχή προμήθεια των πρώτων 140 οχημάτων και θέση σε κυκλοφορία το Μάιο/Ιούνιο 2024. Ο ανάδοχος έχει την υποχρέωση κατάρτισης και κατάθεσης στην Αναθέτουσα Αρχή των Μελετών Εγκατάστασης Φορτιστών (όσον αφορά στους υπό προμήθεια φορτιστές) για τα αμαξοστάσια που θα υποδείξει η Αναθέτουσα Αρχή.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider