Κατά την cult πλέον φράση «Το ΠΑΣΟΚ έκανε έργα», κάπως έτσι και ο πρωθυπουργός επιχειρεί, πέραν του ανοίγματος σε επενδυτές και του αφηγήματος για επιστροφή στην κανονικότητα, να προβάλλει ότι και ο ΣΥΡΙΖΑ…έκανε έργα, επενδύοντας στην ολοκλήρωση σειράς έργων υποδομών. Άλλωστε, στο Μέγαρο Μαξίμου έχουν εξαιρετική άποψη για το έργο που επιτελεί το υπουργείο Υποδομών και ο υπουργός κ. Σπίρτζης, με κυβερνητικές πηγές να σημειώνουν ότι ο ρυθμός εκτέλεσης και παράδοσης πολυαναμενόμενων έργων, ακόμα και αν τα ξεκίνησαν άλλες κυβερνήσεις, είναι θεαματικός.
Κάπως έτσι, από τα Ιωάννινα και την τελετή παράδοσης του τελευταιου τμήματος της Ιονίας Οδού, ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στις μεγάλες εκπτώσεις που πέτυχε η κυβέρνηση το τελευταίο διάστημα στη διαπραγμάτευση με τους εργολάβους. «Καταφέραμε να αλλάξουμε την εντύπωση που υπάρχει στη συλλογική συνείδηση ότι τα μεγάλα έργα και η προστασία του δημοσίου συμφέροντος είναι έννοιες ασύμβατες», υπογράμμισε ο κ. Τσίπρας, ενώ στο ίδιο μήκος κύματος ο Χρήστος Σπίρτζης είπε «συγνώμη γιατί κόψαμε ένα δις ευρώ περίπου από τις αποζημιώσεις, για την ακρίβεια 900 εκατομμύρια, όταν για 330 εκατομμύρια κόπηκαν οι συντάξεις και ανέβηκαν οι εισφορές, συγνώμη γιατί θα συνεχίσουμε τα έργα και θα κόψουμε τα διόδια».
Παράλληλα, ο πρωθυπουργός δεν έμεινε μόνο στις…κορδέλες, αλλά εξήγγειλε και μια σειρά νέων παρεμβάσεων στις υποδομές της Ηπείρου, οι οποίες θα ολοκληρώσουν το προφίλ αλλαγών στην περιφέρεια, όπως υποσχέσεις για τη σύνδεση της Ιόνιας οδού με την Πρέβεζα και το Αγρίνιο αλλά και την επέκτασή της μέχρι την Κακαβιά, ενώ παράλληλα αναφέρθηκε και στην αναβάθμιση του λιμένος της Ηγουμενίτσας. Υπενθυμίζεται ότι η Ιόνια οδός που συνδέει το Αντίρριο με τα Ιωάννινα παραδόθηκε στην κυκλοφορία στις 3 Αύγουστου, ενώ ως το τέλος του έτους αναμένεται να παραδοθούν οι τέσσερις ΣΕΑ που προβλέπονται κατά μήκος της διαδρομής.
Σήμερα, μια μέρα πριν την έλευση του Εμανουέλ Μακρόν στην Αθήνα, ο κ. Τσίπρας συνεχίζει την εκστρατεία προβολής των έργων υποδομής, καθώς από χθες βρίσκεται στην Καβάλα για να παραστεί στην υπογραφή της σιδηροδρομικής σύνδεσης Καβάλας-Αλεξανδρούπολης-Μπουργκάζ-Βάρνα. Σύμφωνα με προ ημερών δηλώσεις του κ. Σπίρτζη Στο Κόκκινο 105,5, η σιδηροδρομική γραμμή θα ξεκινά Από τον Δούναβη και διαμέσου των λιμανιών Βάρνας και Μπουργκάς θα φτάνει σε Αλεξανδρούπολη, Καβάλα και Θεσσαλονίκη, με το έργο να αναλαμβάνει να υλοποιήσει ελληνοβουλγαρική κοινοπραξία. Σύμφωνα με πληροφορίες, το ύψος της επένδυσης ανέρχεται περίπου στα 3,5 με 4 δις ευρώ.
Στην Καβάλα, ο κ. Τσίπρας θα έχει την ευκαιρία να συναντήσει και τον Βούλγαρο ομόλογό του Μπόικο Μπορίσοφ, με τον οποίον θα υπογράψουν τη σύμβαση. Πρόσφατα, πάντως, οι δύο άνδρες είχαν την ευκαιρία να τα πουν με τη συμμετοχή και του Σέρβου πρωθυπουργού Αλεξάντερ Βούτσιτς, ενώ στο επίκεντρο της συζήτησης θα βρεθεί κατά βάση η κατάσταση στα Βαλκάνια, ενώ στα ενεργειακά ζητήματα υπάρχει ακόμα η εκκρεμότητα με τον ελληνοβουλγαρικό αγωγό, με τους τρεις άνδρες να συμφωνούν προ διμήνου για την προοπτική επέκτασής του και στη Σερβία. Είναι, πάντως, σαφές, όπως επισημαίνουν ελληνικές διπλωματικές πηγές στο Insider.gr, ότι τόσο η ελληνική όσο και η βουλγαρική κυβέρνηση θεωρούν τα έργα υποδομής ως βασικό μέσο διασύνδεσης των χωρών των Βαλκανίων, λόγω της δημιουργίας αμοιβαίων οικονομικών συμφερόντων, με άμεσο αντίκτυπο και στις γεωπολιτικές ισορροπίες στην περιοχή. Υπενθυμίζεται, άλλωστε, ότι στις αρχές του 2018 η Βουλγαρία θα αναλάβει την προεδρία της Ε.Ε., διαδεχόμενη την Εσθονία, με τον πρωθυπουργό της γείτονος να έχει ξεκαθαρίσει ότι η βουλγαρική προεδρία θα επενδύσει πολύ στη λεγόμενη «στρατηγική του Δούναβη» που ήδη έχει εκκινήσει η Ε.Ε.