Η παρουσίαση του Apple Watch «έριξε» τη Swatch!

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Η παρουσίαση του Apple Watch «έριξε» τη Swatch!

Οι μετοχές του ομίλου Swatch σημείωσαν πτώση μέχρι 3,2% εξαιτίας των ανησυχιών ότι ο μεγαλύτερος ωρολογοποιός της Ελβετίας θα έχει έντονο ανταγωνισμό από την τελευταία έκδοση του Apple Watch, που μπορεί να πραγματοποιήσει κλήσεις και να στείλει μηνύματα χωρίς να απαιτείται κινητό τηλέφωνο.

Η Apple αποκάλυψε την Series 3 του έξυπνου ρολογιού της την Τρίτη, με τις τιμές να αρχίζουν από τα 329 δολάρια. Οι μετοχές της Swatch το επόμενο πρωινό έφτασαν στα 377,3 ελβετικά φράγκα.

«Το γεγονός ότι το νέο ρολόι είναι ανεξάρτητο από το τηλέφωνο έχει τη δυνατότητα να αλλάξει το παιχνίδι», επισημαίνει ο Τζον Κοξ, αναλυτής στην Kepler Cheuvreux. «Γίνεται πόλεμος για μια θέση στον καρπό μας, και μία προηγμένη, άψογα λειτουργική συσκευή έρχεται αντιμέτωπη με ένα απλό ρολόι quartz. Σε πολλές περιπτώσεις το ρολόι quartz θα χάσει».

Το smartwatch που σχεδιάστηκε στο Κουπερτίνο της Καλιφόρνια τρώει το μερίδιο αγοράς των χαμηλού και μέσου κόστους ρολογιών, ενώ τα high end ρολόγια δεν έχουν επηρεαστεί, σύμφωνα με τον Ρενέ Βέμπερ, αναλυτή στην τράπεζα Vontobel. Τα brands της Swatch περιλαμβάνουν τα ομώνυμα πλαστικά ρολόγια των 50 δολαρίων καθώς και τα Tissot, με λειτουργίες όπως υψόμετρο και πυξίδα. Το 2016 οι ελβετικές εξαγωγές ρολογιών quartz έπεσαν στα 18,5 δισ. φράγκα, το χαμηλότερο ποσό της τελευταίας επταετίας.

«Τα έξυπνα ρολόγια δεν είναι μια περαστική μόδα, έχουν έρθει για να μείνουν και θα συνεχίσουν να αναβαθμίζουν τη λειτουργικότητά τους – το νέο Apple Watch το αποδεικνύει», υποστηρίζει ο Λούκα Σόλκα, αναλυτής στην Exane BNP Paribas.

Ανάμεσα στις άλλες εταιρείες που έχουν πληγεί περισσότερο από τα έξυπνα ρολόγια είναι ο ελβετικός όμιλος Movado, η Fitbit που ειδικεύεται σε fitness-bands και η Fossil Group.

Τον περασμένο Μάρτιο ο όμιλος Swatch είχε ανακοινώσει ότι αναπτύσσει μια εναλλακτική πρόταση για έξυπνα ρολόγια έναντι των λειτουργικών συστημάτων iOS και Android που κυκλοφορούν στην αγορά. Συγκεκριμένα η Tissot θα παρουσιάσει ένα μοντέλο smartwatch που θα χρησιμοποιεί δικό τους λογισμικό στα τέλη του 2018. Στα ατού της νέας τεχνολογίας που αναπτύσσει ο όμιλος θα είναι η απαίτηση λιγότερης ενέργειας από μπαταρία και η καλύτερη προστασία των προσωπικών δεδομένων των χρηστών της.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider