Στο τραπέζι επιχειρούν να βάλουν και πάλι οι εκπρόσωποι των μικρομεσαίων επιχειρήσεων το θέμα της Κυριακάτικης λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων, αλλά και το καθεστώς των εκπτώσεων και των προσφορών.
Τη συζήτηση άνοιξαν οι εκπρόσωποι της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας κατά την πρόσφατη συνάντηση που είχαν με τον νέο Γενικό Γραμματέα Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή Δημήτρη Αυλωνίτη, στη διάρκεια της οποίας κατέθεσαν υπόμνημα προτάσεων και θέσεων στο οποίο περιλαμβάνονται τα αιτήματα για αλλαγές στο ισχύον θεσμικό πλαίσιο.
Ειδικότερα, οι μικρομεσαίοι ζητούν να παραμείνουν πανελλαδικά ως εργάσιμες τρεις Κυριακές το χρόνο, αντί 7 ή 8 Κυριακών (και συγκεκριμένα οι δυο τελευταίες Κυριακές του χρόνου και η Κυριακή των Βαΐων) και να αποδοθεί αποκλειστικά στις τοπικές αγορές το δικαίωμα να ανοίγουν με απόφασή τους τα τοπικά καταστήματα ορισμένες Κυριακές του χρόνου κρίνοντας, όπως επισημαίνουν, κατά τις ειδικές συνθήκες της κάθε περιοχής (τοπικές εκδηλώσεις, τουριστικοί περίοδοι κτλ).
Μάλιστα στην απόφαση του υπουργού Οικονομίας με την οποία επεκτάθηκε ο αριθμός των Κυριακών σε συγκεκριμένες περιοχές της χώρας, εκκρεμεί και προσφυγή των μικρομεσαίων εμπόρων αλλά και εργαζομένων στο Συμβούλιο της Επικρατείας, η εκδίκαση της οποίας έχει οριστεί για τις 27 Φεβρουαρίου 2018.
Παράλληλα θέμα εγείρουν οι μικρομεσαίοι και στο θέμα των εκπτώσεων, έχοντας διατυπώσει αίτημα για την κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτωτικών περιόδων, ζητώντας μόνο να διατηρηθούν οι τακτικές εκπτώσεις του Ιανουαρίου και του Ιουλίου όπως ισχύει σήμερα, ενώ για τις προσφορές ζητούν να υπάρχει δικαίωμα δυο δεκαήμερων το χρόνο.
Την ίδια ώρα, χθες, σε συνάντηση που είχαν οι εκπρόσωποι του Εμπορικού Συλλόγου της Αθήνας στο Μέγαρο Μαξίμου με τον Υπουργό Επικρατείας κ. Αλέξανδρο Φλαμπουράρη έθεσαν το θέμα της «ανάληψης πρωτοβουλίας για την αναβάθμιση του κέντρου της Αθήνας». Συγκεκριμένα, επισήμαναν τα κύρια σημεία παρεμβάσεων, που είναι η εμπέδωση κλίματος ασφάλειας σε καταναλωτές, επιχειρηματίες και κατοίκους, η βελτίωση της εικόνας του δημόσιου χώρου και η ανάπτυξη των υποδομών, ώστε το εμπορικό κέντρο της πόλης να μπορέσει να ανταποκριθεί στις αυξανόμενες ανάγκες Ελλήνων και ξένων καταναλωτών και επισκεπτών.
Μάλιστα, ιδιαίτερη αναφορά έκαναν και στην ανάγκη έναρξης προσπάθειας αναβίωσης εμπορικών αξόνων που έχουν κλειστά καταστήματα, δημιουργώντας κίνητρα για τους ιδιοκτήτες των ακινήτων και τους επιχειρηματίες, με σκοπό την επαναλειτουργία της τοπικής αγοράς. Μάλιστα ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών κ. Σταύρος Καφούνης ζήτησε από τον υπουργό Επικρατείας την συμμετοχή των εμπόρων της Αθήνας στο σχεδιασμό και την υλοποίηση των δράσεων και επιπροσθέτως έκανε έκκληση στον Υπουργό, για τον συντονισμό όλων των συναρμόδιων Υπουργείων και φορέων που εμπλέκονται στην προσπάθεια αναβάθμισης του εμπορικού και τουριστικού κέντρου της πρωτεύουσας.