Το όραμά του για την Παιδεία ανέλυσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης

Γιώργος Ευγενίδης
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Το όραμά του για την Παιδεία ανέλυσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης
Το όραμα της ΝΔ για την Παιδεία ανέλυσε ο πρόεδρος του κόμματος Κυριάκος Μητσοτάκης, σε εκδήλωση στο Κέντρο Πολιτισμού Ελληνικός Κόσμος, αποκωδικοποιώντας τους άξονες της πρότασης του κόμματος για όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες.

Ο κ. Μητσοτάκης, παράλληλα, έστειλε και ένα μήνυμα σύμπλευσης προς την εκπαιδευτική κοινότητα, τονίζοντας την εμπιστοσύνη του, αλλά και σημειώνοντας ότι «χάθηκε πολύς χρόνος», ο οποίος πρέπει να κερδηθεί, μέσα από «μια μεγάλη πολιτική αλλαγή».

«Η δημόσια Παιδεία αποτελεί τον καλύτερο κοινωνικό ανελκυστήρα», είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, προτάσσοντας ειδικά τις δυνατότητες που παρέχονται για τα παιδιά φτωχότερων οικογενειών. Ο κ. Μητσοτάκης υπογράμμισε ότι η Παιδεία θα πρέπει να παράγει τις προϋποθέσεις για να διακριθούμε στο μέλλον. Έκανε λόγο για «Παιδεία που θα αναδεικνύει τον καλύτερο εαυτό μας. Που θα ενθαρρύνει τα ταλέντα και θα βελτιώνει και αδυναμίες» και τόνισε ότι πρέπει να είναι «σε απόλυτη πρώτη εθνική προτεραιότητα».

Ο κ. Μητσοτάκης επεφύλαξε δριμεία κριτική στη σημερινή κατάσταση. Σταχυολόγησε, μεταξύ άλλων: τον αποκλεισμό από παιδικούς σταθμούς αρκετών παιδιών, την υποβάθμιση του ολοήμερου και του ψηφιακού σχολείου, τις αλλαγές στα προγράμματα με την απαξίωση της ελληνικής γραμματείας και τα πειράματα στο μάθημα της ιστορίας, τη μείωση ύλης των φυσικών επιστημών, το «ράβε-ξήλωνε» στα εκπαιδευτικά συστήματα, την ουσιαστική κατάργηση των πρότυπων σχολείων, την απορρύθμιση επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης. Αναφέρθηκε, ακόμα, στο πλήγμα στον τεχνολογικό χαρακτήρα της ανώτατης Παιδείας, αλλά και στην εκδίωξη των Συμβουλίων Ιδρυμάτων από τα ΑΕΙ για να επιστρέψουν οι αιώνιοι φοιτητές. Προσέθεσε την υποβάθμιση της αξιολόγησης, την εκλογή πρυτάνεων από διαφορετικά ψηφοδέλτια, αλλά και το μείζον ζήτημα της ασφάλειας.

Ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε και στη χθεσινή του παρουσία στη Βουλή, λέγοντας ότι έθεσε το ζήτημα της ασφάλειας στον κ. Τσίπρα, «για να δω έναν αμήχανο πρωθυπουργό να παρουσιάζει ξανά μια εικονική πραγματικότητα, σαν να μην κατοικεί σε αυτή τη χώρα και να αδυνατεί να παρουσιάσει ένα σχέδιο για την αντιμετώπιση του προβλήματος». «Η ασφάλεια αποτελεί δημοκρατικό και ατομικό δικαίωμα των πολιτών, ευθύνη και υποχρέωση του κράτους», υπογράμμισε, προαναγγέλλοντας εκ νέου κατάργηση του ασύλου. «Τα πανεπιστήμια θα αποδοθούν στους φοιτητές και στους καθηγητές», τόνισε και προσέθεσε ότι «η χώρα θα αποκτήσει ακόμα καλύτερα δημόσια και εξωστρεφή πανεπιστήμια, θα αποκτήσει ξενόγλωσσα προγράμματα και θα τονώσει την έρευνα και την καινοτομία».

Ο πρόεδρος της ΝΔ, όμως, τόνισε ότι η πρόταση της ΝΔ δεν σημαίνει επιστροφή στην προ-ΣΥΡΙΖΑ κατάσταση. «Το γεγονός ότι καταγγέλλω το χειρότερο που ισχύει σήμερα, δεν σημαίνει ότι συμβιβάζομαι με το μέτριο που ίσχυε χθες. Αναγεννημένη Ελλάδα σημαίνει αναγεννημένη Παιδεία», υπογράμμισε ο κ. Μητσοτάκης, προσθέτοντας ότι «στο σημερινό βάλτωμα, αντιπροτείνω μια επανάσταση στην Παιδεία».

«Η σκληρή δουλειά σήμερα είναι προϋπόθεση για να πάμε μπροστά. Η σκληρή δουλειά επιβραβεύεται, είναι το μήνυμα που στέλνω στα νέα παιδιά», είπε σε άλλο σημείο ο κ. Μητσοτάκης, αναφερόμενος στις προτεραιότητες του προγράμματος του κόμματος για όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες. Αναφέρθηκε στην παραχώρηση μεγαλύτερης αυτονομίας στις εκπαιδευτικές μονάδες, σε όλες τις βαθμίδες, αλλά και στην ενθάρρυνση της αριστείας και των βέλτιστων πρακτικών. Τόνισε, βεβαίως, σε αυτό το πλαίσιο και την ανάγκη αναθεώρησης του άρθρου 16. Υπογράμμισε ότι η σύγκριση του προγράμματος της ΝΔ με τη δευτερολογία του πρωθυπουργού χθες στη Βουλή είναι ενδεικτική ως προς το «ποιος θέλει να σπρώξει τη χώρα στο αύριο και ποιος θέλει να την κρατήσει καθηλωμένη στο χθες».

Επιπρόσθετα, ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε στην ανάγκη διασύνδεσης των δομών εκπαίδευσης με την οικονομία και την αγορά εργασίας, ενώ τόνισε την ανάγκη, ειδικά η τριτοβάθμια εκπαίδευση, να καταστεί πόλος «δημιουργικής καινοτομίας και εξωστρέφειας». Μίλησε για την ανάγκη σημαντικής αναβάθμισης της τεχνικής εκπαίδευσης, αλλά και για μια μεγάλη καμπάνια προβολής της επαγγελματικής εκπαίδευσης.

Περαιτέρω, ο πρόεδρος της ΝΔ εξήρε την ανάγκη για διαρκή επιμόρφωση, κίνητρα προόδου, αλλά και αξιολόγηση παντού και για όλους, σε ό,τι αφορά την εκπαιδευτική κοινότητα. Τόνισε ότι ό δάσκαλος και ο καθηγητής αποκτούν περισσότερη αρμοδιότητα στην ύλη. «Το στοίχημα της αξιολόγησης πρέπει να το κερδίσουμε, θα το κάνουμε έχοντας τους συμμάχους σε αυτή την προσπάθεια. Ο καλός εκπαιδευτικός δεν έχει να φοβηθεί τίποτε από την αξιολόγηση, είναι ο μόνος τρόπος να αναγνωριστεί η προσπάθειά του εντός και εκτός τάξης», είπε σε άλλο σημείο. Ξεκαθάρισε, δε, ότι συνδέεται η αξιολόγηση και με πιο γρήγορες μισθολογικές προαγωγές.

Ο κ. Μητσοτάκης έστειλε μήνυμα εμπιστοσύνης στην εκπαιδευτική κοινότητα, λέγοντας ότι τη σέβεται απεριόριστα. «Ελπίζω σ’ εσάς, σας εμπιστεύομαι», είπε ο κ. Μητσοτάκης. Ξεκαθάρισε, δε, ότι η συζήτηση που γίνεται δεν μπορεί παρά να είναι και πολιτική, μιας και η Παιδεία δεν είναι αυτόνομη νησίδα. Υπό αυτό το πρίσμα, ανέφερε ότι η Παιδεία ευημερεί μόνο «σε συνθήκες κράτους δικαίου, αλήθειας και πραγματικού πλουραλισμού» και αυτό περνά μέσα «από μια μεγάλη πολιτική αλλαγή».

«Σας καλώ σε ένα ευρύ ρεύμα αναγέννησης της χώρας, σε μια μεγάλη πολιτική αλλαγή αλήθειας, εκσυγχρονισμού και προόδου. Χάθηκε πολύς χρόνος και μαζί πρέπει να τον κερδίσουμε», ανέφερε καταληκτικά ο κ. Μητσοτάκης.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider