Τα διαχρονικά διαρθρωτικά προβλήματα της ελληνικής οικονομίας τα οποία απασχόλησαν την ομάδα που προετοίμασε το «Ελλάδα 2.0» -όπως βαφτίστηκε το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης, παρουσίασε ο υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργό Άκης Σκέρτσος.
Όπως τόνισε ο υπουργός το σχέδιο «Ελλάδα 2.0» με τις 58 μεταρρυθμίσεις που περιλαμβάνει δίνει απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα και πολλά ακόμη αντίστοιχα με προτεραιότητες την πράσινη ανάπτυξη , την ενίσχυση της απασχόλησης και της κοινωνικής συνοχής , τη στήριξη της επιχειρηματικότητας, την προσέλκυση ιδιωτικών επενδύσεων, την προώθηση της καινοτομίας και τον ψηφιακό μετασχηματισμό και την τεχνολογική αναβάθμιση δημόσιου και ιδιωτικού τομέα . «Είναι, ένα σχέδιο που έχει ως στόχο "να κάνει την Ελλάδα πιο δίκαιη, πιο πράσινη, πιο ψηφιακή, πιο εξωστρεφή και πιο παραγωγική».
- Σκυλακάκης: Ποιες είναι οι βασικές επενδύσεις του Σχεδίου Ανάκαμψης
Μητσοτάκης: Το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης αλλάζει το υπόδειγμα της ελληνικής οικονομίας
Τα δώδεκα ερωτήματα είναι τα εξής:
1. Γιατί παράδειγμα η Ελλάδα διαχρονικά καταναλώνει περισσότερα από όσα παράγει;
2. Πώς μπορεί να αλλάξει αυτό;
3. Γιατί έχουμε συστηματικά χαμηλότερους δείκτες ιδιωτικών επενδύσεων στην οικονομία από την υπόλοιπη Ευρώπη;
4. Τι πρέπει να αλλάξει στο επιχειρηματικό και ρυθμιστικό μας περιβάλλον για να προσελκύσουμε περισσότερες και καλύτερες εγχώριες και ξένες ιδιωτικές επενδύσεις;
5. Γιατί υπολειπόμαστε κατά 10 μονάδες στις εξαγωγές από την υπόλοιπη Ευρώπη;
6. Γιατί οι επιχειρήσεις μας είναι λιγότερο παραγωγικές για παράδειγμα από τις γερμανικές επιχειρήσεις και πως μπορούμε να βελτιώσουμε την παραγωγικότητά τους;
7. Γιατί οι γυναίκες συμμετέχουν λιγότερο από τους άνδρες στην αγορά εργασίας;
8. Πώς μπορούμε να εξισορροπήσουμε την οικογενειακή με την επαγγελματική ζωή και να εξαλείψουμε τις ανισότητες στις επιχειρήσεις για να δώσουμε περισσότερες ευκαιρίες στις γυναίκες στον επαγγελματικό στίβο;
9. Γιατί έχουμε τόσο υψηλό ποσοστό αδήλωτης ή ημι-δηλωμένης εργασίας;
10. Πώς θα δώσουμε κίνητρα για να φέρουμε στην επιφάνεια ένα σημαντικό μέρος της παραοικονομίας, να «ασπρίσουμε» δηλαδή την οικονομία της Ελλάδας και να βελτιώσουμε τα δημόσια έσοδα;
11. Πώς εξηγείται το παράδοξο του χάσματος δεξιοτήτων, δηλαδή να έχουμε τόσο υψηλό ποσοστό αποφοίτων από ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα αλλά παρόλ' αυτά οι επιχειρήσεις να δυσκολεύονται να βρουν εργαζόμενους με τις δεξιότητες που ψάχνουν;
12 Πώς θα γίνει καλύτερη σύζευξη της αγοράς εργασίας με την κατάρτιση;