Iσχυρή ανάπτυξη της ελληνικής κρουαζιέρας για το 2022 δείχνουν όλα τα στοιχεία που έχουν στη διάθεσή τους υπουργείο Τουρισμού και φορείς του κλάδου.
Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Τουρισμού, η προβλεπόμενη αύξηση της κρουαζιέρας είναι 118% για το λιμάνι του Πειραιά και 189% για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ενώ τα λιμάνια αυτά θα είναι home ports σε ένα ποσοστό που ξεπερνά το 50% των κρουαζιερόπλοιων που θα προσεγγίσουν σε αυτά.
Αξίζει να τονιστεί ότι φέτος, πέραν των παγκοσμίως γνωστών προορισμών (Σαντορίνη, Μύκονος, Κέρκυρα, Ηράκλειο), στόχος του υπουργού Τουρισμού σε όλες του τις επαφές με φορείς και εταιρείες του κλάδου ήταν να αρχίσουν να βρίσκουν θέση στον χάρτη της κρουαζιέρας μικρότεροι προορισμοί, νησιωτικοί και ηπειρωτικοί.
Η στρατηγική αυτή φαίνεται να αποδίδει, καθώς φέτος μπαίνουν δυναμικά προορισμοί κρουαζιέρας όπως η Καβάλα, η Πάργα, το Γύθειο, η Πύλος, οι Σπέτσες, η Φολέγανδρος, η Ίος, η Σκιάθος, η Νάξος, η Σάμος, η Άνδρος, η Κάλυμνος και πολλοί άλλοι.
Στο θέμα της κρουαζιέρας αναφέρεται με δήλωσή του στην εφημερίδα Real News, o υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας.
«Στηρίζουμε από την πρώτη στιγμή την κρουαζιέρα στη χώρα μας, και ενισχύουμε τα λιμάνια μας ως home port προορισμούς. Οι επισκέπτες κρουαζιέρας, δίνουν προστιθέμενη αξία στην τοπική οικονομία και κοινωνία. Από τα εμπορικά καταστήματα και τις επιχειρήσεις εστίασης, μέχρι τα μουσεία και τους αρχαιολογικούς χώρους. Σκεφτείτε λοιπόν πόσα επαγγέλματα απασχολούνται όταν καταπλέει ένα κρουαζιερόπλοιο», επισημαίνει ο υπουργός.
Υπογραμμίζει ότι σύμφωνα με έρευνα της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), «6 στους 10 επισκέπτες κρουαζιέρας επιστρέφουν στην πόλη που πρωτοξεκίνησαν την κρουαζιέρα για να ξανακάνουν διακοπές» και σημειώνει:
«Μαζί με τους φορείς, επενδύουμε στην κρουαζιέρα, αναβαθμίζοντας τις υπηρεσίες, αναδεικνύοντας νέους προορισμούς, έχοντας πάντα ως γνώμονα τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ