Χρ. Σταϊκούρας: Τι συμβαίνει με τον Σιδηρόδρομο προς την Πάτρα - Οι διαγωνισμοί και η χρηματοδότηση

Newsroom
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Χρ. Σταϊκούρας: Τι συμβαίνει με τον Σιδηρόδρομο προς την Πάτρα - Οι διαγωνισμοί και η χρηματοδότηση
Απαντήσεις σε επίκαιρη ερώτηση, που κατέθεσε ο Βουλευτής Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία, Ανδρέας Παναγιωτόπουλος, με θέμα τα έργα των Γραμμών Αιγίου – Ρίου και Ρίου – Ακτής Δυμαίων, έδωσε στη Βουλή ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας.

Απαντήσεις σε επίκαιρη ερώτηση, που κατέθεσε ο Βουλευτής Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία, Ανδρέας Παναγιωτόπουλος, με θέμα τα έργα των Γραμμών Αιγίου – Ρίου και Ρίου – Ακτής Δυμαίων, έδωσε στη Βουλή ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας.

Κατά την πρωτολογία του, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σταϊκούρας ανέφερε:

Σχετικά με τα ερωτήματα που τίθενται στην ερώτησή σας, σας ενημερώνουμε ότι:

1ον. Στην περιοχή από Αίγιο έως Ρίο βρίσκονται σε εξέλιξη τα εξής έργα:

  • Ηλεκτροκίνηση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Κιάτο – Αίγιο και έως την περιοχή Ροδοδάφνης.
  • Κατασκευή σιδηροδρομικών στάσεων (κτίρια, αποβάθρες, στέγαστρα και περιβάλλων χώρος), επιδομής, ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης, ETCS και τηλεπικοινωνιών για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή στα τμήμα Ροδοδάφνη - Ρίο.
  • Παράλληλα, στο τμήμα από Ψαθόπυργο έως Ρίο, έχει κατασκευαστεί μέρος των έργων υποδομής από εργολαβία η οποία δεν κατέστη δυνατό να ολοκληρωθεί και, τον Αύγουστο του 2023, η ΕΡΓΟΣΕ προχώρησε στη διάλυση αυτής.

Κατά τη δευτερολογία του ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας επεσήμανε:

2ον. Για την ολοκλήρωση της γραμμής από Ρίο έως Πάτρα και τη σύνδεσή της με τον νέο Λιμένα Πατρών, είναι σε διαδικασία δημοπράτησης με «Ανταγωνιστικό Διάλογο» η σύμβαση για τη «μελέτη- κατασκευή» του έργου «Ολοκλήρωση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο - Πάτρα στο τμήμα Ρίο - νέος Λιμένας Πατρών», εκτιμώμενου προϋπολογισμού 477 εκατ. ευρώ.

Στο αντικείμενο του έργου είναι η κατασκευή νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Ρίο - Νέος Λιμένας Πατρών, μήκους 10,2 χλμ, με υπογειοποίηση αυτής σε μήκος περίπου 5,2 χλμ, για τη διέλευσή της από την πόλη της Πάτρας (από Κανελλοπούλου έως Αγ. Ανδρέα), με κατασκευή οκτώ (8) στάσεων, εκ των οποίων οι πέντε (5) στο υπόγειο τμήμα.

Τον Δεκέμβριο του 2023 ολοκληρώθηκε το Β Στάδιο (Διάλογος με συμμετέχοντες) του Διαγωνισμού και στην παρούσα χρονική στιγμή είναι σε προετοιμασία τα Τεύχη για την εκκίνηση του Β.ΙΙ Σταδίου (Πρόσκληση για υποβολή οικονομικής δεσμευτικής προσφοράς).

Προϋπόθεση για τη σύναψη σύμβασης είναι η εξασφάλιση συγχρηματοδότησης από πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Υποβλήθηκε, τον Ιανουάριο του 2024, σχετική Αίτηση για χρηματοδότηση από τον «Μηχανισμό Συνδέοντας την Ευρώπη» 2021-2027 και αναμένεται, έως το τέλος του α' εξαμήνου 2024, η αξιολόγησή της από τις υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Σταϊκούρας: Χρειαζόμαστε μια διετία για την οριστική αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου

Θριάσιο 2: Deadline στα τέλη Ιουνίου για Hellenic Train – DAMCO για το logistics center αξίας 561 εκατ. ευρώ

Παπαθανάσης: Στο Ταμείο Ανάκαμψης πρόγραμμα για ταινίες για άτομα με προβλήματα ακοής ή όρασης

gazzetta
gazzetta reader insider insider