Η πρόοδος του Μετρό Θεσσαλονίκης και το επικείμενο ΣΔΙΤ
Πότε τελειώνει η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης; «Η πρόοδος των εργασιών από άποψη έργων πολιτικού μηχανικού βρίσκεται στο στάδιο των αρχιτεκτονικών τελειωμάτων, με εξαίρεση τον Σταθμό Βενιζέλου. Οι περισσότεροι σταθμοί βρίσκονται στο στάδιο εγκατάστασης και δοκιμών των Η/Μ και σιδηροδρομικών συστημάτων. Ειδικά στο ανατολικό τμήμα του έργου, στο ΚΕΛ και στο αμαξοστάσιο Πυλαίας, εκτελούνται ήδη εκτεταμένες δοκιμές σε όλα τα Η/Μ και σιδηροδρομικά συστήματα. Επίσης, στο ίδιο τμήμα εκτελούνται δοκιμές συρμών. Η τρέχουσα συμβατική προθεσμία ολοκλήρωσης του βασικού έργου είναι η 30η Δεκεμβρίου 2023».
Αυτά προκύπτουν από απάντηση της Αττικό Μετρό σε ενδιαφερόμενους που έθεσαν διευκρινιστικά ερωτήματα στο πλαίσιο ενός άλλου διαγωνισμού (ΣΔΙΤ, ύψους 292 εκατ. ευρώ), για την είσοδο ιδιώτη φορέα στη λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης (όπως έχουμε αναδείξει από καιρό η εκδήλωση ενδιαφέροντος έχει μεταφερθεί για τις 12/12/2022, εάν και δεν δοθεί νέα παράταση). Βέβαια, τα ερωτήματα και οι διευκρινήσεις που υπεβλήθησαν ξεπερνούν συνολικά τον αριθμό … «340» και αφορούν σε θέματα από το ενεργειακό κόστος, τις πληρωμές έως τεχνικά ζητήματα, προδιαγραφές κ.α. Η Αττικό Μετρό κοινοποίησε προ εβδομάδας τις σχετικές απαντήσεις (για όποιον ενδιαφέρεται) αλλά φαίνεται ότι οι εγχώριοι και ξένοι ενδιαφερόμενοι έχουν πολλές απορίες...
Aναμείνατε και νέο MREL
Είδατε το χθεσινό ομολογάκι της Eurobank! Μην αποκλείετε να δείτε ένα ακόμη από άλλη τράπεζα πριν το κλείσιμο της χρονιάς.
Λάρισα: Δυνατό γεωγραφικό brand
Η Optima Bank άνοιξε ένα κατάστημα στη Λάρισα. Η Λάρισα δεν είναι τυχαία πόλη. Πέρα από τη δραστηριότητα της τοπικής οικονομίας όπου μέσα από τα επερχόμενα προγράμματα θα πέσουν πολλά μα πάρα πολλά λεφτά στην παραγωγή, έχει και στρατιωτική βάση η οποία ενισχύει όλες τις επιμέρους δραστηριότητες στην πόλη και τον τουρισμό. Πληρότητα κοντά στο 100% έχουν τα καταλύματα της πόλης μέσα στα Χριστούγεννα.
Πρωταθλητές e-shoppers οι Έλληνες
Έκθεση της Pay Pal αναφέρει πως την 2η θέση στη λίστα των πιο τακτικών e-shoppers, κατέχουν οι Έλληνες καθώς το 76% αγοράζει και πληρώνει online τουλάχιστον άπαξ εβδομαδιαίως, πραγματοποιώντας κατά μέσο όρο 4,8 αγορές σε διάστημα 7 ημερών. Βέβαια τα ποσά δεν είναι τεράστια. Καταδεικνύουν ωστόσο την τάση η οποία καταγράφει πόσο δυνατή είναι η εξέλιξη για τις πλατφόρμες πληρωμών και στη χώρα μας.
Το Carousel του Ήλιου
Διάβαζα χθες για γνωστή εταιρία τεχνολογίας που είχε εμπλακεί σε υπόθεση με Carοusel. Έψαξα καλύτερα την υπόθεση και εταιρία τεχνολογίας δεν μου προκύπτει. Το αντίθετο μάλιστα καθώς βλέπω μια εταιρία που αν δεις το όνομα νομίζεις ότι πρόκειται για επιχείρηση που ασχολείται με φωτοβολταϊκά, αλλά αν πας στο αντικείμενο έχει από τεχνολογία μέχρι απορρυπαντικά. Το κορυφαίο της υπόθεσης είναι ότι υπάρχουν καμιά τρακοσαριά εταιρίες με το ίδιο όνομα για να μπερδεύεται όποιος επιχειρήσει να ψάξει. SOLάρουν οι άνθρωποι.
Απλά «γράψε λάθος»
Βλέπω εσχάτως να γίνονται αναμορφώσεις, αναδιατυπώσεις, διόρθωση λαθών και άλλα τέτοια σε οικονομικές καταστάσεις. Και αναρωτιέμαι αν όλα περνούν έτσι απλά έως πολύ απλά. Δηλαδή οι ορκωτοί που εμπλέκονται κάνουν καλά τη δουλειά τους. Προκύπτουν ή όχι θέματα χειραγώγησης; Γιατί αν είναι όλα καλά τότε θα αρχίσουν να γράφουν όλοι ό,τι θέλουν και όταν τους πιάνουν, απλά θα λένε γράψε λάθος. Με κάτι τέτοιες πρακτικές βέβαια αργά ή γρήγορα θα έχουμε και μεγάλα λάθη τύπου Folli ή MLS. Αλήθεια με την τελευταία τι γίνεται; Όλα έγιναν καλώς και στην Ελλάδα σκάνδαλα έκαναν μόνο οι Κουτσολιούτσοι επειδή το τσίμπησαν οι ξένοι και είχαν μεγάλο μέγεθος;
Ανέκδοτα Βιώσιμης Ανάπτυξης
Μου αρέσει που αρχίζω να διαβάζω εκθέσεις Βιώσιμης Ανάπτυξης για τις εισηγμένες. Μόνο που αυτό που δεν φαίνεται στον ορίζοντα είναι συγκεκριμένα πρότυπα και έλεγχος μέσω αυτών των προτύπων της Βιώσιμης Ανάπτυξης και η υπόθεση απλά κοντεύει να καταλήξει ανέκδοτο γραμμένο σε χαρτί.
Ελλάκτωρ: Οι ΑΠΕ, το ομόλογο και το χρηματοοικονομικό προφίλ
Για σήμερα το πρωί έχει προγραμματιστεί η έκτακτη Γ.Σ. της Ελλάκτωρ με βασικό της θέμα, όπως έχει αναφέρει το insider.gr, την έγκριση της διάσπασης της εταιρείας με απόσχιση του κλάδου ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, με σύσταση νέου φορέα, δηλαδή, με απλά λόγια, της μεταβίβασης του τομέα ΑΠΕ στον όμιλο Motor Oil (Βαρδινογιάννης). Και μέσα στο προσεχές 15θήμερο η εισηγμένη ολοκληρώνει και την αποπληρωμή του «αλμυρού» δανείου. Όπως λένε πηγές κοντά στη διοίκηση του ομίλου, αυτή έχει καταφέρει μέσα σε δύο χρόνια να αλλάξει το χρηματοοικονομικό προφίλ της Ελλάκτωρ με στρατηγικές κινήσεις για την εξυγίανση του ισολογισμού, οι οποίες ήδη διαφαίνονται στα οικονομικά αποτελέσματα. Η αποπληρωμή του Ομολογιακού Δανείου 670εκατ. ευρώ και μάλιστα δύο χρόνια νωρίτερα, αποτελεί μία ακόμα στρατηγική κίνηση κεφαλαιακής θωράκισης, ενώαπαλλάσσει τον όμιλο από ένα ετήσιο κόστος περίπου 45εκατ. ευρώ.
Αυτό σε συνδυασμό με την επερχόμενη πώληση του κλάδου των ΑΠΕ ενισχύει ταμειακές ροές και ρευστότητα. Βέβαια, ο όμιλος σε ένα βαθμό θα απωλέσει μεγάλο μέρος του κερδοφόρου τομέα ΑΠΕ. Ενώ προ διμήνου η ΕΛΛΑΚΤΩΡ προέβη στην έκδοση κοινού ομολογιακού δανείου ύψους 500 εκατ., διάρκειας 18 μηνών, το οποίο καλύφθηκε στο σύνολό του από την Eurobank, με σκοπό τη μερική χρηματοδότηση της αποπληρωμής πρώτης τάξεως (senior) ομολογιών του διεθνούς ομολόγου, η δε θυγατρική ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις έλαβε δάνειο 275 εκατ. ευρώ, μέρος του οποίου κατευθύνεται στον ίδιο σκοπό. Και έτσι όμως, ο όμιλος ενδυναμώνει το χρηματοοικονομικό του προφίλ εν όψει των μελλοντικών προκλήσεων. Και κινήσεων, μπορούμε να συμπληρώσουμε.
Η (αναμενόμενη) προσφορά για το «Θριάσιο ΙΙ»
Μία τελικά προσφορά (βάσει όσων είχαν γίνει γνωστά χτες) υπεβλήθη στον νέο διαγωνισμό για την ανάπτυξη εμπορευματικού κέντρου σε ακίνητο σχεδόν 1.450 στρεμμάτων ιδιοκτησίας του ΟΣΕ, project γνωστού και ως «Θριάσιο ΙΙ». Η στήλη δεν αναφέρθηκε τυχαία χτες στον προηγούμενο διαγωνισμό που «ναυάγησε» όταν την τελευταία στιγμή αποσύρθηκε το σχήμα Hellenic Train – Damco, καθώς, όπως κυκλοφορούσε στην αγορά, η εν λόγω κοινοπραξία (πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ – Κοπελούζος) ήταν το φαβορί για να δώσει εκ νέου το παρών, όπως και έγινε χτες, παρά τα αόριστα σενάρια που κυκλοφορούσαν σκόρπια στην αγορά για πρόσθετο διεθνές ενδιαφέρον. Πρόκειται για τον τρίτο διαγωνισμό που αφορά στη λειτουργία, συντήρηση, εκμετάλλευση, ολοκλήρωση των μελετών, κατασκευής έργων και προμήθειας εξοπλισμού για τον Εμπορευματικό Σιδηροδρομικό Σταθμό και Σταθμό Διαλογής Θριασίου Πεδίου, ύψους 561 εκατ. ευρώ (σύμβαση παραχώρησης). Εφόσον αυτή τη φορά ολοκληρωθεί ομαλά η διαδικασία, στην έκταση θα αναπτυχθεί ένα μεγάλο έργο (logistics, σιδηρόδρομος κ.α.). Για να δούμε αυτή την φορά αν φτάσει μέχρι τέλους.
Το Ελληνικό και τα αρχαία ευρήματα
Το Ελληνικό έχει και την... πολιτιστική πλευρά του. Μάλιστα, εντός χώρου έκτασης 550 τ.μ. (σε κτήριο συνολικής επιφάνειας 2,4 χιλ. τ.μ.) του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού – Αγίου Κοσμά θα γίνει η χωροθέτηση μόνιμων εγκαταστάσεων που εξυπηρετούν τις ανάγκες στέγασης της Εφορείας Αρχαιοτήτων Πειραιώς και Νήσων, καθώς και η οριστική εγκατάσταση των αρχαιολογικών αποθηκών και του εργαστηρίου συντήρησης μέσα στην έκταση του Ελληνικού. Προς την κατεύθυνση αυτή δρομολογούνται σχετικές διαδικασίες αλλά και μνημόνιο συναντίληψης ανάμεσα στον φορέα και το υπ. Πολιτισμού. Μάλιστα, ενδέχεται να αξιοποιηθεί επιπλέον υπαίθριος χώρος περιμετρικά του κτιρίου για τη δημιουργία υπαίθριας έκθεσης γλυπτών, με στέγαστρα και υποδομές ασφαλείας κ.α. Το σύνολο της δαπάνης για τη μετεγκατάσταση αυτή βαρύνει την Ελληνικό ΜΑΕ.
Το μετοχικό κεφάλαιο της «Lamda Vouliagmenis Mall»
Μια και μιλάμε περί Ελληνικού και Lamda, το Δ.Σ. της «LAMDA VOULIAGMENIS MALL» (θυμίζουμε ότι η εταιρεία έχει «σπάσει» τις αναπτύξεις στην έκταση σε διάφορες θυγατρικές) λαμβάνοντας υπόψη του και τις προγενέστερες μερικές καταβολές του μετοχικού κεφαλαίου και της ονομαστικής αξίας κάθε μετοχής, κι αφού έγιναν εγγραφές 35,2 εκατ. ευρώ πρόσφατα, πιστοποίησε προ ημερών την ολική καταβολή του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας ύψους 178 εκατ. ευρώ.
Πληρώνω όπως πετάω
Aν δεν το ξέρετε, ένα πρόγραμμα «πληρώνω όπως πετάω» θα σας κάνει να μειώσετε τα απόβλητά σας θέλοντας και μη αφού αν πετάτε πολλά θα πληρώνετε και πολλά. Με το πρόγραμμα αυτό οι δήμοι θα μπορούν να διαμορφώσουν τα δημοτικά τους τέλη και περισσότερες λεπτομέρειες θα μάθουμε στην αυριανή εκδήλωση της Περιφέρειας Αττικής.
Το εμπορικό project στην Κρήτη
Μου έλεγαν κάποιοι φίλοι από την Κρήτη ότι άκουσαν για επικείμενες εξελίξεις σε σχέση με ένα εμπορικό project που προωθείται στο νησί, μάλλον προς Ηράκλειο μεριά. Και έχει σχέση με γνωστό όμιλο. Να είναι και εισηγμένος, άραγε; Μου λένε για τον Fourli, πάντως οι σύντεκνοι, ο οποίος τελευταία συνεργάζεται πολύ, μέσω της ΑΕΕΑΠ του Trade Estates, με την Ten Brinke. Για να δούμε...
Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης BACKSTORY
Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.