Δίωρα μπινελίκια με τις τράπεζες
Που πάει να πει γλυκόλογα. Είμαστε εκτός μνημονίων κύριοι. Αυτό ήταν το νόημα των μπινελικίων που ο ίδιος ο Υπουργός Οικονομικών είπε πως αντάλλαξε με τους τραπεζίτες όταν μίλησε στο περιθώριο της συζήτησης του προϋπολογισμού με τους κοινοβουλευτικούς συντάκτες ώστε τελικώς οι τραπεζίτες να γίνουν πιο γρήγοροι και δραστικότεροι. Αλλά και ένας τόνος αγανάκτησης από την πλευρά Σταϊκούρα φαίνεται να ήταν και προς άλλες πλευρές. Κάποιοι σώζωνται και όλο μεγαλώνουν οι απαιτήσεις.....
Σιγά σιγά!
Ο Χρυσός, η επιτοκιακή ζημία και το κοινό κεφάλαιο της ΤτΕ;
Βλέποντας τη συνοπτική λογιστική κατάσταση της Τράπεζας της Ελλάδος διαπιστώνω μια αύξηση στις επενδύσεις ή για την ακρίβεια στην αξία των επενδύσεων σε χρυσό καμιά 500αριά εκατομμύρια ευρώ από την αρχή του έτους. Αυτό οφείλεται στην άνοδο του χρυσού η οποία φαίνεται ότι θα φάει και τις ζημιές που προκύπτουν από την άνοδο των επιτοκίων. Για να δούμε μιας και έχουμε και το Δεκέμβριο. Επίσης ενδιαφέρον έχει ότι το κοινό κεφάλαιο έχει σημειώσει αύξηση κατά περίπου 7 δισ. ευρώ στα 55 δισ. ευρώ ποσό που δεν ανταποκρίνεται στις αποδόσεις γεγονός που σημαίνει ότι Ταμεία και Οργανισμοί του Δημοσίου έχουν μεγαλύτερη ρευστότητα. Τώρα όσον αφορά στις αποδόσεις από τη διαχείριση καλύτερα να μην το συζητήσουμε...
«Fly Over Θεσσαλονίκης»: Έρχονται υπογραφές για ΑΒΑΞ-Μυτιληναίο
Υπογράφεται, κατά τα φαινόμενα, την ερχόμενη Δευτέρα 19 Δεκεμβρίου 2022 η σύμβαση για την έναρξη κατασκευής του λεγόμενου και ως «Fly Over», δηλαδή η αναβάθμιση του ανατολικού τμήματος της εσωτερικής περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης, που θα κατασκευαστεί μέσω ΣΔΙΤ. Αυτό αναφέρουν σχετικές πληροφορίες που κυκλοφορούν εδώ και 2-3 μέρες στον κατασκευαστικό κλάδο, οι οποίες κάνουν λόγο και για παρουσία του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη. Ανάδοχοι του έργου ύψους 370 εκατ. ευρώ είναι οι όμιλοι ΑΒΑΞ και Μυτιληναίος, με ποσοστό 50% έκαστος. Η υπογραφή της σύμβασης με την κοινοπραξία θα «ανοίξει τον δρόμο» για την έναρξη κατασκευής του έργου (λογικά σε μερικούς μήνες, όχι άμεσα). Συνολικά η διάρκεια της σύμβασης μαζί με την 4ετή κατασκευαστική περίοδο είναι 30 χρόνια, με τον ανάδοχο να αναλαμβάνει την συντήρηση και λειτουργία του νέου αυτού δρόμου (13 χλμ., με ανισόπεδους κόμβους, το Fly Over, νέες γέφυρες, σήραγγες).
Το... μανατζάρισμα της πληροφόρησης των επενδυτών
Διαβάζω και ξαναδιαβάζω την ανακοίνωση της ΚΡΙ-ΚΡΙ για τα αποτελέσματα ενιαμήνου δεν βρίσκω πουθενά κανένα στοιχείο καθαρής κερδοφορίας αλλά μόνο EBITκαι EBITDA. Και αναρωτιέμαι τι διαφορά υπάρχει από πλείονες άλλες εισηγμένες που έχουν ανακοινώσει καθαρή προ φόρων κερδοφορία αν και η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς δεν ζήτησε (γιατί άραγε;) στοιχεία καθαρής κερδοφορίας. Κατά τα λοιπά ο κ. Τσινάβος μαθαίνουμε από ανακοίνωση της ΚΡΙ-ΚΡΙ αναδείχτηκε manager of the year. Προφανώς η κριτική επιτροπή δεν ασχολήθηκε με το μανατζάρισμα της πληροφόρησης των επενδυτών από τον κ. Τσινάβο.
Περί Real Cosnulting
Ακούω διάφορα για την Real Consulting τις τελευταίες ημέρες και αφήνονται υπονοούμενα ότι μπορεί να εξαγοραστεί. Έψαξα λίγο την υπόθεση και δεν μου προκύπτει εξαγορά της εταιρίας καθώς μαθαίνω ότι έχουν στο σχετικά πρόσφατο παρελθόν μνηστήρες που έφαγαν πόρτα. Και μνηστήρες σοβαροί και μεγάλου βεληνεκούς. Πιο πιθανό πάντως βλέπω να κάνω εξαγορά.
To be continued
Ξέρετε πόσες συμμετοχές μεταβίβασε η Τράπεζα Πειραιώς στην Blandtyre! Μόλις 24! Περισσότερη ανάλυση προσεχώς.
Εν αναμονή προσφορών για το αεροδρόμιο Καλαμάτας
Μέχρι αργά χτες το απόγευμα δεν είχε ανακοινωθεί κάποια νέα παράταση στη διαδικασία, κατά συνέπεια μένουμε με την εντύπωση ότι για σήμερα ισχύει η υποβολή εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την παραχώρηση του δικαιώματος διοίκησης, διαχείρισης, λειτουργίας, ανάπτυξης, επέκτασης, συντήρησης και εκμετάλλευσης του Διεθνούς Αερολιμένος Καλαμάτας «ΚΑΠΕΤΑΝ ΒΑΣ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΚΟΠΟΥΛΟΣ», για έως 40 έτη, διαγωνισμό που προωθεί το Υπερταμείο. Θεωρητικά, ενδιαφέρον αναμένονταν να δείξουν εγχώρια και ξένα σχήματα που γνωρίζουν από τέτοιες δουλειές ή έχουν λόγο να ποντάρουν στην περιοχή (από Fraport Greece, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, GMR, TEMES ή άλλες αεροπορικές εταιρείες έως και άλλους ξένους ομίλους διαχείρισης αεροδρομίων). Πρακτικά, θα φανεί οσονούπω.
Οι αποσχίσεις στις υποδομές
Είναι συγκυριακό, σημεία των καιρών, κάτι άλλο; Στον κλάδο των υποδομών επέστρεψαν στη μόδα, ίσως για διαφορετικούς λόγους και με άλλες στοχεύσεις ανά περίπτωση, οι αποσχίσεις κλάδων. Χτες, ανακοινώθηκε το διπλό spin off στη Μυτιληναίος (κατασκευές και παραχωρήσεις), τους προηγούμενους μήνες είχαμε απόσχιση του κλάδου ΑΠΕ στην Ελλάκτωρ για να προχωρήσει το deal με Motor Oil. Λέτε να τριτώσουν οι αποσχίσεις; Και δεν λέμε για την Intracom και τα ακίνητά της.
Τα νέα έργα στον σιδηρόδρομο
Η στήλη άκουσε ότι πρόσφατα έγινε μία σύσκεψη στο Μαξίμου, παρουσία του πρωθυπουργού, αλλά και κυβερνητικών στελεχών όπως και ανθρώπων του χώρου των υποδομών. Μάλιστα, κατά τις ίδιες πηγές, το παρών φέρεται να έδωσε και στέλεχος από την Παγκόσμια Τράπεζα. Στα θέματα της συζήτησης – ενημέρωσης ήταν τα μεγάλα έργα, ανάμεσα στα οποία ο σιδηρόδρομος και τα μεγάλα projects που προχωρούν. Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες, ο κυβερνητικός σχεδιασμός φέρεται να συμπεριλαμβάνει και νέα έργα στον σιδηρόδρομο, πέρα από τα γνωστά (4,5 – 5 δις ευρώ).
Εύλογα προκύπτει το ερώτημα αν έχουμε να κάνουμε με νέα σχέδια για επέκταση – αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου σε άλλες περιοχές, όπως η Πελοπόννησος ή και... βορειότερα. Γιατί θυμίζουμε ότι παλιά, όπως είχε αποκαλύψει το insider.gr, υπήρχαν σχέδια για επέκταση γραμμής από Καλαμπάκα προς βόρεια αλλά και ιδίως προς Δυτικά, έως τον λιμένα Ηγουμενίτσας (που έχει μπει σε «τροχιά» ιδιωτικοποίησης). Μάλιστα, έχουν ακουστεί και διάφορα περί χρήσης τρένου με καύσιμο υδρογόνο. Απλά τα αναφέρουμε να υπάρχουν...
Τα mini placements της Prodea
Επειδή, όπως λέγεται τουλάχιστον στην αγορά, μάλλον η συγκυρία δεν ευνοεί τη διάθεση πακέτου μετοχών μεγάλου ποσοστού, ήτοι διψήφιου (10% - 15%), άμεσα και για το σύνολο των μετοχών, φαίνεται ότι στην Prodea Investmentsέχουν επιλέξει το... τμηματικό και «σπαστό» placement, σαν μίνι διάθεση μικρότερων μεριδίων (π.χ. 2% -3%) σε ενδιαφερόμενους σε διαφορετικές χρονικές στιγμές. Έτσι κι αλλιώς, η διάθεση των μετοχών εκκρεμούσε καιρό, η κατάσταση στις αγορές είναι περίεργη και ο βασικός μέτοχος της ΑΕΕΑΠ λέγεται ότι πάει με άλλο μοντέλο. Χτες, μάλιστα, ανακοινώθηκε ότι ο βασικός μέτοχος CASTLELAKE OPPORTUNITIES PARTNERS κατέχει περί το 92%. Αν θυμόμαστε καλά, είχε πάνω από 95%, προς το 97%. Μήπως συνδέονται άραγε οι πληροφορίες της αγοράς με την εν λόγω εξέλιξη;
Οι ξένοι σύμβουλοι στην ΕΡΓΟΣΕ
Ακούω ότι οι διαγωνισμοί της ΕΡΓΟΣΕ για τους συμβούλους (συμβόλαια 200 εκατ. ευρώ) που θα υποβοηθήσουν τον φορέα στην προώθηση των μεγάλων έργων έχει προσελκύσει υψηλό ενδιαφέρον στον κλάδο των μελετητών – μηχανικών. Τόσο, που λέγεται ότι τις δουλειές αυτές κοιτάζουν όχι μόνο εγχώρια γραφεία αλλά και διεθνή, από Ευρώπη αλλά και ΗΠΑ. Βλέπετε, αυτά τα έργα θα συνδέσουν το δίκτυο με βασικά λιμάνια της χώρας. Και κάποια εξ αυτών, έχουν αυξημένη σημασία πλέον διεθνώς.
Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης BACKSTORY
Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.